Terug

Leaseplan weigert credit nota op te stellen conform eigen policy

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. V.

Naar: LeasePlan Belgium

03/07/2024

Een maand geleden heeft leaseplan me een factuur van 61 EUR opgestuurd, bestaande uit een parkeerboete van 25 EUR en een "administratieve kost" van 36 EUR. Ik heb kort daarop bewijs doorgestuurd dat de betaling wel op tijd uitgevoerd is. Hierna werd beweerd dat ik een foute referentie had opgegeven bij de betaling. Gelukkig had ik nog een foto van het ticket liggen, zo dat ik dit ook kon weerleggen. Daarna heeft leaseplan halfslachtig contact opgenomen met OPC voor de terugbetaling, maar zonder succes. Nu beweert Leaseplan opnieuw dat ik te laat betaald heb en hun factuur gerechtvaardigd is. Ik sta na een maand dus terug bij af. Een administratieve kost van 36 EUR voor 10 minuten werk is, omgerekend naar uurloon, het equivalent van dat van een partner in een advocaten kantoor. Van dergelijke hypercompentente profielen zou je toch mogen verwachten dat ze de feiten op een rijtje kunnen houden. Ondertusse heb ik ook klacht neergelegd via het platform van Leaseplan, maar niets lijkt te helpen. Het is me duidelijk dat Leaseplan hier intentioneel een calvarie van maakt, in de hoop bestuurders te ontmoedigen. Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dergelijke praktijken onderdeel zijn van hun verdienmodel. Ze halen contracten met grote bedrijven binnen via lage biedingen. De verloren marge recupereren ze wel op de bestuurder. Groeten, Kris van de Vijver

Berichten (1)

LeasePlan Belgium

Naar: K. V.

03/07/2024

Beste,Onderstaand antwoord werd verstuurd naar onze bestuurder:Beste,Inderdaad u heeft gelijk. Indien de instantie ons feedback bezorgd zal ik een volledige correctie opmaken voor deze factuur.Ik begrijp dat dit vervelend is maar we hangen hier ook af van de instantie.Zij reageren niet op onze mails die ik telkens verstuur. Er is duidelijk te zien dat er een dubbele betaling is uitgevoerd voor deze overtreding en toch willen ze niet terugstorten.Ik volg dit verder op en hou je hiervan op de hoogte.Mijn excuses dat dit zo lang aansleept maar we hangen af van de instantie.Mvg,Martine De TrochGelieve dit dossier bij deze dan ook af te sluiten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform