Een maand geleden heeft leaseplan me een factuur van 61 EUR opgestuurd, bestaande uit een parkeerboete van 25 EUR en een "administratieve kost" van 36 EUR.
Ik heb kort daarop bewijs doorgestuurd dat de betaling wel op tijd uitgevoerd is.
Hierna werd beweerd dat ik een foute referentie had opgegeven bij de betaling. Gelukkig had ik nog een foto van het ticket liggen, zo dat ik dit ook kon weerleggen.
Daarna heeft leaseplan halfslachtig contact opgenomen met OPC voor de terugbetaling, maar zonder succes.
Nu beweert Leaseplan opnieuw dat ik te laat betaald heb en hun factuur gerechtvaardigd is.
Ik sta na een maand dus terug bij af.
Een administratieve kost van 36 EUR voor 10 minuten werk is, omgerekend naar uurloon, het equivalent van dat van een partner in een advocaten kantoor. Van dergelijke hypercompentente profielen zou je toch mogen verwachten dat ze de feiten op een rijtje kunnen houden.
Ondertusse heb ik ook klacht neergelegd via het platform van Leaseplan, maar niets lijkt te helpen.
Het is me duidelijk dat Leaseplan hier intentioneel een calvarie van maakt, in de hoop bestuurders te ontmoedigen.
Ik kan me niet van de gedachte ontdoen dat dergelijke praktijken onderdeel zijn van hun verdienmodel. Ze halen contracten met grote bedrijven binnen via lage biedingen. De verloren marge recupereren ze wel op de bestuurder.
Groeten,
Kris van de Vijver