Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Extreme klantonvriendelijkheid bij Lapperre Vilvoorde
Het best kan ik in dit verband eerst mijn ervaringen vermelden: zolang de garantie voor mijn twee hoortoestellen van vijf jaar gold was er geen probleem. Doch daarna begonnen er in de winkel edicten uitgevaardigd te worden door een administratieve bediende(AB) zonder opgave van de onderliggende redenen noch een ‘sorry voor het ongemak’. Een goed voorbeeld: “ In de toekomst moeten de klanten voor de aankoop van batterijen of een ander klein onderhoudsspul hiervoor eerst een afspraak maken.” Blijkbaar waren er interne problemen in de zaak en werd dit op de gemakkelijkste manier opgelost door deze af te wentelen op het kliënteel. De meeste klanten waren toch ouder en kwetsbaarder en zouden zich daarin wel schikken washet uitgangspunt. Natuurlijk werd dat niet uitdrukkelijk zo geformuleerd doch je kon het er gemakkelijk bij veronderstellen. Een volgende ervaring: ik betreed de winkel om een onderhoudsspray aan te schaffen. Het is er heel druk op dat moment, meerdere mensen zjn aan het wachten om geholpen te worden. Een oudere dame is in gesprek met de AB, houdt duidelijk geen rekening ermee dat er nog klanten aan het wachten zijn en ratelt maar door. Ik moet mijn trein halen naar Etterbeek waar ik les heb in het kader van een masterstudie aan de VUB. Gelukkig had ik wel met een mogelijke vertraging rekening gehouden en ben wat vroeger gekomen. Ik wacht geduldig tot het mijn beurt is, koop de cleaning spray waarvoor ik kwam en betaal en om de hele zaak te versnellen scheur ik het betaalbewijs van de betaalterminal af die voor mij staat. Hemeltje lief, de AB begint tegen me een preek af te steken ‘ ...... ik had u nog veel langer kunnen doen wachten .......’. Ongelooflijk! Het afscheuren van het betaalticketje blijkt een doodzonde te zijn die niet kan getollereerd worden bij Lapperre Vilvoorde. Nog zoiets, verleden vrijdag heb ik een afspraak om 16 uur, ik kom binnen en wordt door de AB ontvangen met “De audicien is verlaat met zijjn afspraken, uw afspraak is verplaatst van 16u naar 16:15”. Klein ongemak voor mij doch een ‘sorry voor het ongemak’ krijgt de AB weer niet over haar lippen wat toch de minimale beleefdheid is in een dergelijke situatie. In het kort kan ik de houding van de AB als volgt beschrijven: Ik bepaal hier de regels, De klanten moeten zich maar ernaar schikken, Zelfs een schijn van zich niet te schikken wordt beantwoord met repressie. Dit autoritair optreden van de AB is niet acceptabel! Bovendien bestaat het klantenbestand waarmee zij te maken heeft overwegend uit oudere dus kwetsbare mensen waarvoor het sociaal contact met de buitenwereld zeer belangrijk is en afhankelijk van het beschikken over en het functioneren van het (de) aangeschafte hoortoestel(len). Ook vind ik het ongepast dat klanten wier hoortoestellen ouder dan vijf jaar zijn en die nog perfect functioneren gepusht worden om zich nieuwe hoortoestellen aan te schaffen via kleine zaken zoals de aaanschaf van filters voor het oorstukje (8 stuks) die eerst € 5 kosten en daarna plots in prijs verdubbelen. Ten slotte wordt het project waarmee Lapperre zich voorstelt als bekommerd om het welzijn in de derde wereld (zie de website lapperre.be) misleiding van het publiek. Het verschepen van de nog werkende hoortoestellen na vijf jaar naar Nicaragua om daar mensen te helpen, wordt gewoon gefinancierd door het cliënteel van Lapperre dat een nieuw toestel koopt wanneer dat niet nodig is en niet door Lapperre. Doch niet alle gepensioneerden hier zijn zo welvarend dat ze functionerende toestellen zomaar kunnen en/of willen weggeven
Ongeldige bestelbon
Beste, Geachte , Enkele weken geleden kwam mijn grootvader, I. Stevens langs in de winkel te Willebroek. Mijn grootvader is langs geweest omdat hij in een reclameblad had gezien dat hij 30dagen een toestel kon uitproberen. Er werd een gehoortest gedaan en hij kreeg een voorstel voor een hoorapparaat. Hij moest nadien 'Bijlage 12 - verso' ondertekenen. Hierin staat dat hij bevestigd dat hij voldoende werd geïnformeerd over het totale bedrag van de facturen over het bedrag van 3.654,45 euro. Hij heeft dit document ondertekent zonder goed te weten wat dit was. Volgens hem was dit een document waarmee hij verklaarde dat hij het toestel mee naar huis nam. Hij heeft een kopie van dit document gevraagd en mee gekregen. Nadien heeft hij ook de algemene verkoopsvoorwaarde apart moeten tekenen. Verder krijgt hij ook nog de bestelbon mee. Het probleem is dat mijn grootvader na (wat hij veronderstelde de proefperiode ) het toestel terug wil inleveren. Nu bleek dat dit niet ging want hij zou de bestelbon hebben ondertekent en dus akkoord zijn gegaan met de aankoop. Het is jammer dat jullie misbruik maken van een oudere man zijn kwetsbare toestand om klanten binnen te halen. Gelukkig heeft hij de bestelbon niet getekend en enkel de verklaring dat hij goed werd geïnformeerd. Hij moest dit document ook tekenen met datum en gelezen en goedgekeurd erbij geschreven. Dit heeft hij niet gedaan. Hij heeft enkel zijn handtekening gezet. Verder staat er op geen enkel document een datum. Op de bestelbon dient minimaal de datum en een volgnummer te staan. Het zou mij logisch lijken dat wanneer jullie spreken over een proefperiode dat jullie duidelijk vermelden vanaf wanneer deze zou ingaan en wanneer deze zou eindigen. Dit is nergens terug te vinden. Graag hadden wij de modaliteiten geweten over hoe mijn grootvader het hoorapparaat kan teruggeven? Dit uiteraard ook met het annuleren van de factuur met een bedrag van 3.654,45 euro. Als u het er niet mee eens bent, hoor ik graag schriftelijk binnen 14 dagen wat de reden is. Mogelijk neem ik dan verdere juridische stappen. De kosten die ik daarvoor maak, zal ik op u verhalen. Met vriendelijke groet, Nathalie Stevens en I.Stevens
uitbetaling Promo
Beste, Ik bestelde op 15/3/2024, na een maand vrijblijvende proefperiode, 2 hoorapparaten WorldPlus, (de duurste uit uw gamma) bij Lapperre Mechelsestwg Antwerpen. Op 23/3 vernam ik in de media een promo van -600€ op aankoop van een hoorapparaat. Ik nam onmiddellijk contact op met uw diensten, kreeg na enkele telefoontjes 3 verschillende personen aan de lijn die telkens volle begrip toonden voor mijn vraag om toch ook van de promo te kunnen genieten. Het dossier was bij de ziekenkas en de factuur dus nog niet opgesteld, dus ik durfde op een gunstige afloop rekenen. Het gaat tenslotte over een factuur van 4 680,55€. Telkens ik belde werd er mij gezegd dat mijn vraag in behandeling was...met het resultaat dat ik vandaag 2/5 mijn factuur in de bus krijg met het volle bedrag!Ik besef dat de bestelbon ervoor werd getekend maar ik zou het erg op prijs gesteld hebben mocht men mij verwittigd hebben van de aankomende promo, ik had de bestelbon een weekje later kunnen tekenen!Ik was nochtans zo tevreden over de apparaten en uw service ...tot dit ten berde kwam!Ik ben zelfstandige, heb een eigen zaak en ik weet ook dat een commerciële geste altijd mogelijk is en alleen afhangt van de goodwill van de beslissende persoon, dus ik reken op uw begrip.
Oordoppen op maat
Beste,Op 05/12/19 ontving ik mijn oordoppen op maat. Kort daarop begon de coronacrisis. Ik blij dat ik mijn oordoppen had, zodanig dat ik goed zou kunnen slapen, daar ik 's nachts werk en mijn buren overdag.Bleek dat de oordoppen niet werkten naar behoren, de rechtse liet frequent geluid door. Waardoor mijn slaap dus niet was zoals het hoorde.Ik mailde 24/06/20 in een pauze van de corona naar mijn contactpersoon in de Brabantdam. Waar ik tot op nu toe geen enkel antwoord heb mogen ontvangen. Jammer dat zulk een bedrijf zijn beloftes niet kan houden.Met teleurgestelde groeten,Youri Verween
Niet geholpen met oorapparaat
In 2017 kocht ik bij audio nova een hoorapparaat. Door zeer zware financiële problemen die zich vrijwel direct na het aanschaffen van het toestel voordeden kon ik niet betalen. Ik blijf van het principe dat het moet betaald worden. Desnoods via een aflossingsplan. Plots werd audio nova opgeslorpt door laperre. De zaak werd aan een deurwaarder gegeven in Nederland. Elke maand betaal ik 50 euro (tegen ongeveer de 10de van de maand) Ik ben nog even zoet. Daar maak ik niks van want ik moet mijn schuld betalen en zal dit zeker nooit aanvechten. Nu heb ik problemen met mijn toestel. Ik heb een onderhoud aangevraagd. Kreeg niet onmiddellijk antwoord. Wanneer ik gisteren de winkel binnen stapte. Werd mij gezegd dat men mij niet zal helpen omdat ik weiger te betalen. De dame ik kwestie ken ik vrij goed en ik liet weten dat ik maandelijks aflos. Wat ik ook kan bewijzen. Onmiddellijk ondernam deze dame actie en legde de zaak uit aan het hoofdbureau. Daar kreeg zij het antwoord dat het verboden was om mij te helpen. Zelfs na enig aandringen bleef het nee. Het betekent dus dat ik nu nauwelijks iets hoor omdat alle geluiden zeer metaalachtig klinken. Daar ik al een behoorlijk stuk uit mijn financiële moeilijkheden ben kan ik zelfs vanaf september de maandelijks aflossing opvoeren. Maar daar ik niet geholpen wordt tot het volledige bedrag betaald is. Wil dit zeggen dat ik nog een jaar met problemen zal zitten. Ik verzoek vriendelijk om mij toch de toestemming te verlenen het toestel te reviseren zodat ik toch weer kan deelnemen aan een normaal leven. Ik meen te mogen stellen dat dit een basisrecht is. Niemand vraag om doof te worden en geïsoleerd te worden uit het dagelijks leven. Kijk indien ik niks zou hebben betaald zijn al die jaren zou ik het besluit kunnen aanvaarden. Maar daar ik maandelijks afbetaal, nogmaals wat ik maar meer dan logisch vind. Meen ik te mogen stellen dat ik het recht heb om geholpen te worden. Door het besluit van Laperre om mij wetens en willens in de steek te laten kan ik enkel besluiten dat men bij Laperre over zeer weinig humaniteit beschikt. Toch blijf ik hopen op een humane oplossing.Hoogachtend Lesaffre jan
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten