Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Ongeldige bestelbon
Beste, Geachte , Enkele weken geleden kwam mijn grootvader, I. Stevens langs in de winkel te Willebroek. Mijn grootvader is langs geweest omdat hij in een reclameblad had gezien dat hij 30dagen een toestel kon uitproberen. Er werd een gehoortest gedaan en hij kreeg een voorstel voor een hoorapparaat. Hij moest nadien 'Bijlage 12 - verso' ondertekenen. Hierin staat dat hij bevestigd dat hij voldoende werd geïnformeerd over het totale bedrag van de facturen over het bedrag van 3.654,45 euro. Hij heeft dit document ondertekent zonder goed te weten wat dit was. Volgens hem was dit een document waarmee hij verklaarde dat hij het toestel mee naar huis nam. Hij heeft een kopie van dit document gevraagd en mee gekregen. Nadien heeft hij ook de algemene verkoopsvoorwaarde apart moeten tekenen. Verder krijgt hij ook nog de bestelbon mee. Het probleem is dat mijn grootvader na (wat hij veronderstelde de proefperiode ) het toestel terug wil inleveren. Nu bleek dat dit niet ging want hij zou de bestelbon hebben ondertekent en dus akkoord zijn gegaan met de aankoop. Het is jammer dat jullie misbruik maken van een oudere man zijn kwetsbare toestand om klanten binnen te halen. Gelukkig heeft hij de bestelbon niet getekend en enkel de verklaring dat hij goed werd geïnformeerd. Hij moest dit document ook tekenen met datum en gelezen en goedgekeurd erbij geschreven. Dit heeft hij niet gedaan. Hij heeft enkel zijn handtekening gezet. Verder staat er op geen enkel document een datum. Op de bestelbon dient minimaal de datum en een volgnummer te staan. Het zou mij logisch lijken dat wanneer jullie spreken over een proefperiode dat jullie duidelijk vermelden vanaf wanneer deze zou ingaan en wanneer deze zou eindigen. Dit is nergens terug te vinden. Graag hadden wij de modaliteiten geweten over hoe mijn grootvader het hoorapparaat kan teruggeven? Dit uiteraard ook met het annuleren van de factuur met een bedrag van 3.654,45 euro. Als u het er niet mee eens bent, hoor ik graag schriftelijk binnen 14 dagen wat de reden is. Mogelijk neem ik dan verdere juridische stappen. De kosten die ik daarvoor maak, zal ik op u verhalen. Met vriendelijke groet, Nathalie Stevens en I.Stevens
uitbetaling Promo
Beste, Ik bestelde op 15/3/2024, na een maand vrijblijvende proefperiode, 2 hoorapparaten WorldPlus, (de duurste uit uw gamma) bij Lapperre Mechelsestwg Antwerpen. Op 23/3 vernam ik in de media een promo van -600€ op aankoop van een hoorapparaat. Ik nam onmiddellijk contact op met uw diensten, kreeg na enkele telefoontjes 3 verschillende personen aan de lijn die telkens volle begrip toonden voor mijn vraag om toch ook van de promo te kunnen genieten. Het dossier was bij de ziekenkas en de factuur dus nog niet opgesteld, dus ik durfde op een gunstige afloop rekenen. Het gaat tenslotte over een factuur van 4 680,55€. Telkens ik belde werd er mij gezegd dat mijn vraag in behandeling was...met het resultaat dat ik vandaag 2/5 mijn factuur in de bus krijg met het volle bedrag!Ik besef dat de bestelbon ervoor werd getekend maar ik zou het erg op prijs gesteld hebben mocht men mij verwittigd hebben van de aankomende promo, ik had de bestelbon een weekje later kunnen tekenen!Ik was nochtans zo tevreden over de apparaten en uw service ...tot dit ten berde kwam!Ik ben zelfstandige, heb een eigen zaak en ik weet ook dat een commerciële geste altijd mogelijk is en alleen afhangt van de goodwill van de beslissende persoon, dus ik reken op uw begrip.
Oordoppen op maat
Beste,Op 05/12/19 ontving ik mijn oordoppen op maat. Kort daarop begon de coronacrisis. Ik blij dat ik mijn oordoppen had, zodanig dat ik goed zou kunnen slapen, daar ik 's nachts werk en mijn buren overdag.Bleek dat de oordoppen niet werkten naar behoren, de rechtse liet frequent geluid door. Waardoor mijn slaap dus niet was zoals het hoorde.Ik mailde 24/06/20 in een pauze van de corona naar mijn contactpersoon in de Brabantdam. Waar ik tot op nu toe geen enkel antwoord heb mogen ontvangen. Jammer dat zulk een bedrijf zijn beloftes niet kan houden.Met teleurgestelde groeten,Youri Verween
Niet geholpen met oorapparaat
In 2017 kocht ik bij audio nova een hoorapparaat. Door zeer zware financiële problemen die zich vrijwel direct na het aanschaffen van het toestel voordeden kon ik niet betalen. Ik blijf van het principe dat het moet betaald worden. Desnoods via een aflossingsplan. Plots werd audio nova opgeslorpt door laperre. De zaak werd aan een deurwaarder gegeven in Nederland. Elke maand betaal ik 50 euro (tegen ongeveer de 10de van de maand) Ik ben nog even zoet. Daar maak ik niks van want ik moet mijn schuld betalen en zal dit zeker nooit aanvechten. Nu heb ik problemen met mijn toestel. Ik heb een onderhoud aangevraagd. Kreeg niet onmiddellijk antwoord. Wanneer ik gisteren de winkel binnen stapte. Werd mij gezegd dat men mij niet zal helpen omdat ik weiger te betalen. De dame ik kwestie ken ik vrij goed en ik liet weten dat ik maandelijks aflos. Wat ik ook kan bewijzen. Onmiddellijk ondernam deze dame actie en legde de zaak uit aan het hoofdbureau. Daar kreeg zij het antwoord dat het verboden was om mij te helpen. Zelfs na enig aandringen bleef het nee. Het betekent dus dat ik nu nauwelijks iets hoor omdat alle geluiden zeer metaalachtig klinken. Daar ik al een behoorlijk stuk uit mijn financiële moeilijkheden ben kan ik zelfs vanaf september de maandelijks aflossing opvoeren. Maar daar ik niet geholpen wordt tot het volledige bedrag betaald is. Wil dit zeggen dat ik nog een jaar met problemen zal zitten. Ik verzoek vriendelijk om mij toch de toestemming te verlenen het toestel te reviseren zodat ik toch weer kan deelnemen aan een normaal leven. Ik meen te mogen stellen dat dit een basisrecht is. Niemand vraag om doof te worden en geïsoleerd te worden uit het dagelijks leven. Kijk indien ik niks zou hebben betaald zijn al die jaren zou ik het besluit kunnen aanvaarden. Maar daar ik maandelijks afbetaal, nogmaals wat ik maar meer dan logisch vind. Meen ik te mogen stellen dat ik het recht heb om geholpen te worden. Door het besluit van Laperre om mij wetens en willens in de steek te laten kan ik enkel besluiten dat men bij Laperre over zeer weinig humaniteit beschikt. Toch blijf ik hopen op een humane oplossing.Hoogachtend Lesaffre jan
Weigering tot terugname en -betaling
Beste,Met dit schrijven wens ik melding te maken van een klacht met betrekking tot de aankoop van gepersonaliseerde gehoorbescherming (“muziekdoppen”) bij Laperre. De keuze voor deze leverancier werd beïnvloed door de politiek van terugbetaling mijn mutualiteit, Partena. Deze waren ter beschikking op 04/04/2019 in Laperre’s winkel te Tiensestraat, Leuven. Echter, daar de dichtingstest geen voldoening gaf, zouden de doppen aangepast worden. Na afhaling van ze veronderstelde “aangepaste” oordoppen, enkele weken later, echter, bij het proberen, heb ik onmiddellijk vastgesteld dat deze pijn veroorzaakten bij het dragen, dermate dat ik ze niet langer dan 10 minuten kan inhouden. De diepte en dikte van het intern deel van de doppen knellen en liggen samen met de grootte aan het filterdeel aan de oorzaak hiervan. Deswegend, werd me een remake aangeboden en heb ik de doppen in de winkel gelaten op 29/04/2019. De remake ben ik vervolgens gaan afhalen op 15/05/2019. Helaas moest ik vaststellen dat mijn initiële klachten niet zijn verholpen met de nieuwe doppen waarna ik nogmaals ben langsgegaan in de winkel op 16/05/2019 teneinde een oplossing te vinden aangezien ik de doppen door bovenvermelde redenen niet kan gebruiken.Een tweede remake leek niet de aangewezen oplossing gezien Laperre tijdens de eerste maal geen kleinere oordop kon bewerkstelligen, wat duidelijk het objectief hiervan zou moeten geweest zijn. Desgevallend werd ik aangestuurd tot het schrijven van een e-mail naar de winkelverantwoordelijke om een terugname en -betaling te vragen, wat mogelijk zou moeten zijn, overeenstemmend met de garantie van 1 maand, inachtnemend de verschillende bovenvermelde interactie- en leveringstijden van de doppen.Deze laatste aanvraag heb ik gedaan op 20/05/2019, waarna ik op 23/05/2019 bericht kreeg dat ik de volgende week een antwoord mocht verwachten. Na een eerste herinnering die ik heb verstuurd op 05/06/2019, heb ik uiteindelijk een tweede moeten verzenden om finaal op 14/06/2019 een reactie te ontvangen met de vermelding dat de regional sales manager niet kan ingaan op de vraag ter terugbetaling daar de garantie enkel productiefouten dekt. Echter, gezien de doppen abnormaal knellen, valt de productie ervan onder deze garantie daar deze een perfect fit zouden moeten zijn indien de maatname correct zou zijn gebeurd. Desgevallend, en bovendien versterkt door de uitermate onklantvriendelijke en zeer langzame hulpvaardigheid van Laperre, en nogmaals, overeenstemmend met de garantie van 1 maand, inachtnemend de verschillende bovenvermelde interactie- en leveringstijden van de doppen wens ik mijn klacht betreffende weigering tot terugname en terugbetaling ook via deze weg uit te drukken.Met vriendelijke groeten
kontarkt
Ik heb 10 februari twee hoorapparaten gekocht bij Lapperre Brugge, daarbij ook een verzekering voor verlies of schade. Nu is een van mijn gehoorapparaten verloren geraakt. Meest vermoedelijk door mijn eigen schuld. Toen ik dit het bedrijf melde, werd mij gevraagd om een P.V. te laten opstellen bij de politie. Wat mij erg zinloos lijkt om tijd en energie te steken bij mensen (politie) die al meer dan een overbelast werkschema hebben. Wat mij het nog meest stoort is dat bij het afsluiten va het contract daar geen, maar ook geen melding werd over gemaakt. In tegendeel er werd mij de hemel en de gerustheid van het geloof en god beloofd. Alleen god bestaat niet.Groeten.Marc De Jaeger.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten