Beste,
Geachte ,
Enkele weken geleden kwam mijn grootvader, I. Stevens langs in de winkel te Willebroek.
Mijn grootvader is langs geweest omdat hij in een reclameblad had gezien dat hij 30dagen een toestel kon uitproberen.
Er werd een gehoortest gedaan en hij kreeg een voorstel voor een hoorapparaat.
Hij moest nadien 'Bijlage 12 - verso' ondertekenen. Hierin staat dat hij bevestigd dat hij voldoende werd geïnformeerd over het totale bedrag van de facturen over het bedrag van 3.654,45 euro.
Hij heeft dit document ondertekent zonder goed te weten wat dit was. Volgens hem was dit een document waarmee hij verklaarde dat hij het toestel mee naar huis nam. Hij heeft een kopie van dit document gevraagd en mee gekregen. Nadien heeft hij ook de algemene verkoopsvoorwaarde apart moeten tekenen.
Verder krijgt hij ook nog de bestelbon mee.
Het probleem is dat mijn grootvader na (wat hij veronderstelde de proefperiode ) het toestel terug wil inleveren. Nu bleek dat dit niet ging want hij zou de bestelbon hebben ondertekent en dus akkoord zijn gegaan met de aankoop.
Het is jammer dat jullie misbruik maken van een oudere man zijn kwetsbare toestand om klanten binnen te halen.
Gelukkig heeft hij de bestelbon niet getekend en enkel de verklaring dat hij goed werd geïnformeerd. Hij moest dit document ook tekenen met datum en gelezen en goedgekeurd erbij geschreven. Dit heeft hij niet gedaan. Hij heeft enkel zijn handtekening gezet.
Verder staat er op geen enkel document een datum. Op de bestelbon dient minimaal de datum en een volgnummer te staan.
Het zou mij logisch lijken dat wanneer jullie spreken over een proefperiode dat jullie duidelijk vermelden vanaf wanneer deze zou ingaan en wanneer deze zou eindigen.
Dit is nergens terug te vinden.
Graag hadden wij de modaliteiten geweten over hoe mijn grootvader het hoorapparaat kan teruggeven?
Dit uiteraard ook met het annuleren van de factuur met een bedrag van 3.654,45 euro.
Als u het er niet mee eens bent, hoor ik graag schriftelijk binnen 14 dagen wat de reden is. Mogelijk neem ik dan verdere juridische stappen. De kosten die ik daarvoor maak, zal ik op u verhalen.
Met vriendelijke groet,
Nathalie Stevens en I.Stevens