Terug

Niet geholpen met oorapparaat

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: Lapperre

15/07/2020

In 2017 kocht ik bij audio nova een hoorapparaat. Door zeer zware financiële problemen die zich vrijwel direct na het aanschaffen van het toestel voordeden kon ik niet betalen. Ik blijf van het principe dat het moet betaald worden. Desnoods via een aflossingsplan. Plots werd audio nova opgeslorpt door laperre. De zaak werd aan een deurwaarder gegeven in Nederland. Elke maand betaal ik 50 euro (tegen ongeveer de 10de van de maand) Ik ben nog even zoet. Daar maak ik niks van want ik moet mijn schuld betalen en zal dit zeker nooit aanvechten. Nu heb ik problemen met mijn toestel. Ik heb een onderhoud aangevraagd. Kreeg niet onmiddellijk antwoord. Wanneer ik gisteren de winkel binnen stapte. Werd mij gezegd dat men mij niet zal helpen omdat ik weiger te betalen. De dame ik kwestie ken ik vrij goed en ik liet weten dat ik maandelijks aflos. Wat ik ook kan bewijzen. Onmiddellijk ondernam deze dame actie en legde de zaak uit aan het hoofdbureau. Daar kreeg zij het antwoord dat het verboden was om mij te helpen. Zelfs na enig aandringen bleef het nee. Het betekent dus dat ik nu nauwelijks iets hoor omdat alle geluiden zeer metaalachtig klinken. Daar ik al een behoorlijk stuk uit mijn financiële moeilijkheden ben kan ik zelfs vanaf september de maandelijks aflossing opvoeren. Maar daar ik niet geholpen wordt tot het volledige bedrag betaald is. Wil dit zeggen dat ik nog een jaar met problemen zal zitten. Ik verzoek vriendelijk om mij toch de toestemming te verlenen het toestel te reviseren zodat ik toch weer kan deelnemen aan een normaal leven. Ik meen te mogen stellen dat dit een basisrecht is. Niemand vraag om doof te worden en geïsoleerd te worden uit het dagelijks leven. Kijk indien ik niks zou hebben betaald zijn al die jaren zou ik het besluit kunnen aanvaarden. Maar daar ik maandelijks afbetaal, nogmaals wat ik maar meer dan logisch vind. Meen ik te mogen stellen dat ik het recht heb om geholpen te worden. Door het besluit van Laperre om mij wetens en willens in de steek te laten kan ik enkel besluiten dat men bij Laperre over zeer weinig humaniteit beschikt. Toch blijf ik hopen op een humane oplossing.Hoogachtend Lesaffre jan


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform