Terug

Extreme klantonvriendelijkheid bij Lapperre Vilvoorde

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Lapperre

09/10/2025

Het best kan ik in dit verband eerst mijn ervaringen vermelden: zolang de garantie voor mijn twee hoortoestellen van vijf jaar gold was er geen probleem. Doch daarna begonnen er in de winkel edicten uitgevaardigd te worden door een administratieve bediende(AB) zonder opgave van de onderliggende redenen noch een ‘sorry voor het ongemak’. Een goed voorbeeld: “ In de toekomst moeten de klanten voor de aankoop van batterijen of een ander klein onderhoudsspul hiervoor eerst een afspraak maken.” Blijkbaar waren er interne problemen in de zaak en werd dit op de gemakkelijkste manier opgelost door deze af te wentelen op het kliënteel. De meeste klanten waren toch ouder en kwetsbaarder en zouden zich daarin wel schikken washet uitgangspunt. Natuurlijk werd dat niet uitdrukkelijk zo geformuleerd doch je kon het er gemakkelijk bij veronderstellen. Een volgende ervaring: ik betreed de winkel om een onderhoudsspray aan te schaffen. Het is er heel druk op dat moment, meerdere mensen zjn aan het wachten om geholpen te worden. Een oudere dame is in gesprek met de AB, houdt duidelijk geen rekening ermee dat er nog klanten aan het wachten zijn en ratelt maar door. Ik moet mijn trein halen naar Etterbeek waar ik les heb in het kader van een masterstudie aan de VUB. Gelukkig had ik wel met een mogelijke vertraging rekening gehouden en ben wat vroeger gekomen. Ik wacht geduldig tot het mijn beurt is, koop de cleaning spray waarvoor ik kwam en betaal en om de hele zaak te versnellen scheur ik het betaalbewijs van de betaalterminal af die voor mij staat. Hemeltje lief, de AB begint tegen me een preek af te steken ‘ ...... ik had u nog veel langer kunnen doen wachten .......’. Ongelooflijk! Het afscheuren van het betaalticketje blijkt een doodzonde te zijn die niet kan getollereerd worden bij Lapperre Vilvoorde. Nog zoiets, verleden vrijdag heb ik een afspraak om 16 uur, ik kom binnen en wordt door de AB ontvangen met “De audicien is verlaat met zijjn afspraken, uw afspraak is verplaatst van 16u naar 16:15”. Klein ongemak voor mij doch een ‘sorry voor het ongemak’ krijgt de AB weer niet over haar lippen wat toch de minimale beleefdheid is in een dergelijke situatie. In het kort kan ik de houding van de AB als volgt beschrijven:  Ik bepaal hier de regels,  De klanten moeten zich maar ernaar schikken,  Zelfs een schijn van zich niet te schikken wordt beantwoord met repressie. Dit autoritair optreden van de AB is niet acceptabel! Bovendien bestaat het klantenbestand waarmee zij te maken heeft overwegend uit oudere dus kwetsbare mensen waarvoor het sociaal contact met de buitenwereld zeer belangrijk is en afhankelijk van het beschikken over en het functioneren van het (de) aangeschafte hoortoestel(len). Ook vind ik het ongepast dat klanten wier hoortoestellen ouder dan vijf jaar zijn en die nog perfect functioneren gepusht worden om zich nieuwe hoortoestellen aan te schaffen via kleine zaken zoals de aaanschaf van filters voor het oorstukje (8 stuks) die eerst € 5 kosten en daarna plots in prijs verdubbelen. Ten slotte wordt het project waarmee Lapperre zich voorstelt als bekommerd om het welzijn in de derde wereld (zie de website lapperre.be) misleiding van het publiek. Het verschepen van de nog werkende hoortoestellen na vijf jaar naar Nicaragua om daar mensen te helpen, wordt gewoon gefinancierd door het cliënteel van Lapperre dat een nieuw toestel koopt wanneer dat niet nodig is en niet door Lapperre. Doch niet alle gepensioneerden hier zijn zo welvarend dat ze functionerende toestellen zomaar kunnen en/of willen weggeven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform