Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Aangekochte tickets ben ik kwijt
Beste,Ik ben sinds oktober 6 maanden lid van de Kinepolis Movie Club. Het principe van deze Club bestaat eruit dat je elke maand een cinematicket betaalt. Als je deze niet gebruikt, wordt deze gewoon behouden voor de volgende maanden. In augustus, september en oktober heb ik mijn tickets niet gebruikt, ik wilde deze namelijk sparen voor verschillende films die ik wou zien, die pas in november uitkomen. Ik had dus 3 tickets ter waarde van 9,99 €(allemaal betaald!), waardoor ik voldoende tickets had voor even, en dus mijn abonnement heb afgezegd eind oktober. Nergens werd vermeld dat ik mijn aangekochte tickets zou kwijtspelen door deze opzegging. Maar ik ben deze dus wel degelijk kwijt. Deze tickets zijn betaald geweest dus ik vind het meer dan fair dat ik deze ook nog kan gebruiken, ongeacht ik nog lid ben van deze Movie Club. Ik heb tot 2 keer toe contact opgenomen met Kinepolis met dit probleem, maar ik word gewoon genegeerd.Alvast bedankt voor het bekijken van dit probleem.
Oorverdovend luide vertoning
Beste,Samen met 2 vrienden ging ik op 25/05 naar de kinepolis teBrussel voor Top Gun Maverick, Wij kozen voor de duurdere IMAX vertoning om de beste ervaring te genieten. Maar al vanaf het begin van de openingstitel bleek het geluid erg luid te staan. Tijdens elke actiescene, en dat waren er heel wat, waren wij alledrie genoodzaakt om met onze handen onze oren af te dekken teneinde ons gehoor te beschermen. Ook de passages met muziek waren vaak pijnlijk.In plaats van te genieten van de film waren we constant alert om onze oren af te schermen. Dit was daarom een van de slechtste bioscoopervaringen die ik ooit heb genoten. En dat lag niet aan de kwaliteit van de film zelf, maar aan de technische afstelling in de zaal, wat jullie verantwoordelijkheid is. Mijn vrienden zijn beider muzikant en ikzelf ben klankmonteur van beroep en liepen hier alledrie het risico op gehoorschade. Ik wil hierom een terugbetalingvragen van onze tickets. Dit lijkt me gezien de omstandigheden niet meer dan normaal.Ik nam reeds contact op met de klantendienst via de website, maar meer dan een standaard-antwoord (datum 30/05) heb ik niet mogen ontvangen. Ik heb vervolgens nogmaals geprobeerd in dialoog te gaan (datum 06/06), maar ik kreeg geen reactie meer. Ik hoor graag terug van jullie.Met vriendelijke groet,Pieter Deweirdt
Consumentemisleiding 4DX Kinepolis
Geachte heer, mevrouw, Graag wend ik mij tot u met een ervaring met uw “nieuwste sensatie”, de cinema 4DX-ervaring genoemd. Ik ben een grote filmliefhebber. Een aantal keer per maand bezoek ik jullie Kinepoliscomplexen om er te genieten van een film. Want waar anders kan je een film beter beleven dan in een (Kinepolis)-cinema, toch? Ik keek er dan ook enorm naar uit om naar Bad Boys –onze Belgische trots- te gaan kijken in 4DX. Op de website van jullie bedrijf werd de 4DX-ervaring omschreven als “de meeste revolutionaire cinemaervaring ooit”. Er zouden ‘weersimulaties’ zijn en synchrone bewegingseffecten, alsook staan er mensen met 3D-brillen afgebeeld op de pagina waar 4DX wordt voorgesteld. Ook in het bijhorende filmpje op jullie website worden mensen getoond met 3D-brillen. Bij aankomst bleek direct dat de film zelf niet in 3D zou worden afgespeeld! Eigenlijk best vreemd gezien dit telkens zo staat geafficheerd. Het woord 4DX impliceert ook een overtreffende trap van 3D erg vreemd dat dit er dan niet aanwezig was. De naam is dus enorm misleidend voor de consument. De ervaring van 4DX zelf was ook bijzonder teleurstellend, om het niet amateuristisch te noemen. De stoel beweegt af en toe, maar het is geen meerwaarde en het “versterkt de filmervaring” allerminst. Als er sprake was van rook dan was dat een rookmachine onder het scherm (heel ver van de zitplaatsen dus, en geen meerwaarde). Jullie spreken ook van geuren, bliksem, warme lucht…: niets van dit alles was aanwezig. Ontgoochelend kwamen wij de Kinepolis (Gent) uit. Voor 17,50 euro hadden immers een enorme impressionante filmervaring verwacht, maar dit bleek allerminst zo. Is het mogelijk onze klachten over te maken aan de bevoegde mensen? Ik hoop alleszins dat hier iets aan gedaan wordt, want als trouwe klant en filmliefhebber is dit geen topervaring geweest. Hopend op een reactie van uw kant, groet ik u.
problemen tijdens filmvertoning
Geachte, Wij woonden de vertoning bij van 'Star Wars' op 13/01/20 om 13h45 (zaal 7, rij 12, zetel 14 en 13- ticketbewijzen hebben wij nog ter beschikking). Hierbij een klacht van jullie diensten:-Het was ijskoud in de zaal.-Verder vind ik het niet kunnen dat jullie nog 40 cent durven vragen voor een toiletbezoek terwijl de klant al zo'n hoge prijs betaalt voor een ticket en ook nog eens wordt uitgemolken in de shop. De toiletten bevinden zich immers in de bioscoop zelf dus mensen die geen klant zijn, hebben er geen toegang toe. - De miserie bereikte een climax toen er plots een stroompanne was, dus de film werd onderbroken, na 20min wachten dan toch kunnen verder kijken maar met storend rood noodlicht in rechter benedenhoek van het scherm. In het donker zelf de weg naar buiten moeten zoeken na de film.- Als laatste vind ik het erg klantonvriendelijk dat er via de site van kinepolis geen mogelijkheid is om een klacht in te dienen, vandaar dat het dus langs deze weg moet. Door de vertraging die de film had opgelopen dus ook latere afspraak mislopen. Met dank voor uw reactie, Jeroen De Bodt
foute bestelling tickets online niet terugbetaald
Ik heb gisteren van thuis (Wevelgem) online tickets geboekt voor een film. Na betaling zag ik dat de tickets op datum van gisteren 20/06/19 stonden, terwijl deze voor vandaag 21/06/2019 bedoeld waren.per direct heb ik kinepolis gecontacteerd op twitter. Daar raadden ze mij eerst aan naar het loket in Gent te gaan om om te wisselen, wat natuurlijk niet ging omdat ik in Wevelgem woon. Daarna raadden ze mij aan te mailen naar tickets@kinepolis.com en ondertussen al de nieuwe tickets te kopen voor vandaag.ik heb dan gemaild met verkeerde tickets, nieuwe tickets en twittergesprek in bijlage. dit alles voor aanvang van de film gisteren. vandaag krijg ik melding dat ze er niets kunnen aandoen en wij dus tweemaal moeten betalen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten