Middelmatig

49 punten Info

Meest recente klachten

D. D.
30/06/2025

Klacht over uitblijven afwerking keuken

Op datum van 21/11/2024 hebben wij een bestelbon laten opmaken voor het leveren en plaatsen van een nieuwe keuken. Op 12/02/2025 werd de keuken geleverd en op 14/02/2025, werd onze nieuwe keuken grotendeels geplaatst via uw firma. Hoewel de plaatsing in grote lijnen volgens planning verliep, wachten wij ondertussen al meer dan zes maanden op de afwerking ervan wegens ontbrekende, beschadigde of verkeerd geleverde onderdelen!!! Wij hebben intussen meerdere malen contact opgenomen via uw platform, en hoewel wij meestal een reactie ontvangen, wordt er in de praktijk geen concrete actie ondernomen. De situatie blijft aanslepen, zonder zicht op een oplossing of duidelijke planning. Wij stellen vast dat: Verschillende onderdelen beschadigd of foutief geleverd waren; Bepaalde elementen nog steeds niet zijn geplaatst; Wij herhaaldelijk zelf initiatief moeten nemen om opvolging te vragen, zonder resultaat. Dit is voor ons als klant bijzonder frustrerend. We hebben ons vertrouwen gesteld in uw professionele aanpak, maar het gebrek aan afhandeling en opvolging is teleurstellend en intussen niet langer aanvaardbaar. Wij verzoeken u dan ook om: 1. Binnen de 7 kalenderdagen schriftelijk duidelijkheid te geven over: De ontbrekende of te vervangen onderdelen; Een concrete en definitieve datum voor de volledige afwerking van onze keuken; 2. De werken uiterlijk binnen de 30 dagen volledig te hebben afgewerkt. Indien wij tegen 1 juli 2025 geen duidelijke en aanvaardbare reactie ontvangen, zijn wij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Wij behouden ons in dat geval het recht voor om klacht in te dienen bij Test-Aankoop en eventueel juridisch advies in te winnen met het oog op compensatie.

Afgesloten
E. D.
1/02/2025

Eis voor compensatie na wantoestanden keuken

Beste, U melde ons dat het dossier bij uw advocaat lag maar daarna bleef het doodstil, hetgeen betekent dat U niet eens de moeite doet om op een constructieve manier in te gaan op de problemen. Wij bestelden een grote keuken, bijkeuken en berging bij verkoper E., Ixina Genk. Sinds ondertekening van de bestelbon(nen) loopt alles mis. Er is geen enkele opvolging van ons dossier. Daarbij is verkoper telefonisch ook nog is slecht of niet meer bereikbaar. Met onze vragen, bezorgdheden en problemen worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Verkoper verwijst naar planner en planner verwijst naar verkoper. Feit is dat we zo maar rondjes blijven draaien. Er wordt wel vanalles beloofd maar ze houden hun hier zelden aan. Dit gaat dan van simpelweg terugbellen tot het intern regelen van zaken met andere afdelingen, leveranciers, plaatsers. Een greep uit de voornaamste dieptepunten: Een kastje was foutief geleverd (60 cm ipv 30 cm breed). Een heel aantal zaken zoals koelkast, combi, LED-strip, fronten vaatwasser (één voor zichtbare display, één reserve voor onzichtbare display in geval nieuwe vaatwasser in toekomst) en andere accessoiries waren niet geleverd voor zowel keuken als berging. Noch wij, noch de plaatsers waren hiervan op de hoogte. Plaatsers waren zelf gefrustreerd op eerste dag daar er vanalles onduidelijk was, verkeerd geleverd of ontbrak. Dit was bijzonder onaangenaam voor ons. Kastjes stonden op de verkeerde plaats. We kregen regelmatig te horen dat we zaken niet besteld hadden en deze daarom niet geleverd of uitgevoerd waren. Zelfs na alles zwart op wit in de bestelbon en/of op mail te hebben staan, waren er nog discussies en moesten we hun hiervan steeds overtuigen. Zelfs naleveringen waren regelmatig verkeerd en later dan voorzien. We werden hiervan ook zelden op de hoogte gebracht, tenzij we zelf belden. Opmeting had geen enkele meerwaarde. Er werd geen info gegeven en er werd geen rekening gehouden met onze opmerkingen. Zo werden de hoge kasten plots voorzien van zijwangen terwijl er was afgesproken, en zo ook in 3D model zichtbaar, dat we deze zelf gingen afkasten. Positie van de hoge kasten t.o.v. de deur en het eiland is hierdoor niet zoals gewenst. Na ondertekenen van de bestelbon, ook bij/na opmeting, hebben we geen enkel advies meer gekregen. De verkregen installatieplannen voor dampkap afvoer, sanitair en elektriciteit waren niet correct of zeer amateuristisch. Zo kregen we problemen met de afvoerleiding die niet tussen de ruimte paste tussen achterwand kast en wand zitgedeelte. Er is dan maar in de kast een extra opening gezaagd. Achteraf is de wand van het zitgedeelte dan toch nog verplaatst dienen te worden, daar de oversteek te groot was en de stopcontacten in het tablet anders in de ladekasten vielen. Deurtjes in nis konden niet volledig open. De handvaten kwamen nml. tegen de zijwanden aan. We hebben dit zelf moeten afplakken met beschermfolie. Zo bleef ook het gewicht aan de uittrekbare kraan steeds hangen achter/op leidingen. Het uittrekbare gedeelte kwam dus nooit vanzelf terug goed te zitten. Leidingen waren voorzien zoals op plan. Echter zijn er toch kruisingen die achteraf onnodig bleken te zijn. De voorziene dubbele vuilbak paste hierdoor dus ook al niet en maakte het geheel onmogelijk om het gewicht (bal) van de kraan vrij spel te geven. Vuilbak kunnen wisselen maar het systeem werkt niet naar behoren. Ook moesten we wéken wachten op een werktablet. Kruimels, stof, water en vet vielen overal in en achter. Zelfs met de tijdelijke mdf planken die ze ook eerst niet wouden plaatsen. Ook kastjes en correcte deurtjes bleven achter. Over de ontbrekende combi oven die een half jaar geleden reeds besteld is, wordt geen levertijd meer gecommuniceerd. Bij ‘levering’ hebben we echter reeds het volledige bedrag moeten betalen of ze namen alles wat wel geleverd was terug mee. Het tablet zelf bleek ook niet in één stuk gemaakt te kunnen worden. Dit zijn we ook pas te weten gekomen bij een bezoek aan de leverancier. Dat er twee stukken zijn geplaatst is nu heel duidelijk zichtbaar, temeer omdat het kleine stuk niet op dezelfde hoogte ligt (ook niet aan de zijkanten). Zelfs de voet van een wijnglas kan je op alle plaatsen laten trillen over beide randen. Uiteindelijk heeft de steenkapper het probleem erkent en is dit redelijk gecorrigeerd geweest. Ook steekt het tablet zeer schuin over omdat één van de zijwanden/kasten schuin is geplaatst. Deze is terug gedeeltelijk losgesneden. Zowel plaatser tablet als plaatser keuken dienen hiervoor terug te komen. Ixina neemt hier echter geen initiatief voor of houdt ons alleszins niet op de hoogte. Ook deurtjes/fronten hangen nog steeds serieus scheef en zijn zelf krom getrokken. Handvaten komen niet overal gelijk met de tabletrand. Onder het zitgedeelte dient nog een steun te komen omdat het tablet bij gewicht kan breken door de grote oversteek. Als we dit niet zelf in vraag hadden gesteld, zou deze nooit voorzien zijn. Volgens leverancier tablet is dit echter een ‘must’. Hun oplossing was een wand voor een wand. De stoelen konden dan echter niet meer volledig onderin geschoven worden. Er is nu een oplossing gekomen maar dit heeft veel voeten in de aarde gehad. De ‘cut-out’ voor de dampkap in de afkasting die we zelf hebben geplaatst boven het eiland zouden ze zelf maken daar we de afmetingen hiervoor nooit gekregen hebben. Hiervoor werd door plaatsers gewoon extra geld gevraagd aan ons omdat zij hiervan niet op de hoogte waren. Het was echter al snel duidelijk dat de dampkap te hoog was voor de voorziene afkasting. We hadden echter ook meermaals achter de te voorziene hoogte gevraagd maar nooit gekregen. Wel hebben ze een minimale hoogte doorgegeven. We hebben hier nog 5 cm bij geteld. Zelfs al zou de dampkap passen, dan zaten we nog met het probleem van de afvoer naar buiten toe, die recht boven het midden van de dampkap was getekend en dus ook zo is voorzien. Echter heeft een dampkap blijkbaar steeds een zijaansluiting. Voor een alternatieve dampkap hebben we uiteindelijk een afspraak gemaakt omdat er vanuit Ixina zelf geen initiatief kwam. De meerprijs was ten onzer laste. Hun voorstel, tevens de gemakkelijkste voor hun, zou zijn om nog een kleine afkasting onder de bestaande afkasting te hangen. Lelijk! Voorschot voor bijkeuken/berging is teveel betaald. Na meer dan twee maanden en veel aandringen hebben we dit eindelijk terugbetaald gekregen. Idem voor composiet tablet van goedkopere prijsklasse waar we dan nog zelf het verschil van hebben moeten doorgeven (stond gewoon op email en was ook uit de verschillende offertes te halen). Resultaat was twee maanden na plaatsing nog steeds een halve, onafgewerkte keuken. Ondertussen nog twee maanden verder zijn er nog steeds ernstige gebreken en af te werken zaken. Beetje bij beetje worden er wel zaken opgelost maar we komen steeds terug achteraan de wachtrij. Uiteindelijk worden we ook helemaal niet meer op de hoogte gehouden, dus we weten niet wat de volgende stappen zijn. Dan toch 9 maanden na start is alles 100% afgewerkt (niet 100% tevreden) maar er blijft een wrange nasmaak en veel frustratie achter. Ook is er veel tijd verloren gegaan door de bijna 10-tallen interventies waarop we steeds dienden te zorgen dat we thuis waren. We hebben nu 13 extra of verkeerd geleverde deurtjes en 1 volledig meubel op overschot. Allemaal bijzonder frustrerend na zoveel geld te hebben betaald voor een gloednieuwe keuken. We hebben er dan ook nog niet ten volle van kunnen genieten, integendeel. Van een firma als Ixina hadden we duidelijk meer transparantie, dienstverlening en kwaliteit verwacht. Daar de service zéér ondermaats was, de kwaliteit niet is wat we van Ixina mogen verwachten en er nog steeds grote tekortkomingen zijn, vragen we een duidelijke schadevergoeding van ‘minstens’ de meerprijs voor de dampkap en een duidelijk antwoord met excuses. Ixina Genk, en bij uitbreiding Ixina België, blijven hun hoofd in het zand steken. Enz. Mvg,

Afgesloten
H. B.
26/01/2025

geen gevolg op wettelijk en serenity-garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 31/01/2019 kocht ik een volledige keuken zonder elektro in uw winkel. Na één jaar tijd (17/01/2020) vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Alle uitwisselingen heb ik nog in handen en kan ik handstaven. In het bijzonder, de meubels die van lage kwaliteit zijn. We deden al een poging op 23/01/2021 om onder de wettelijke garantie aan een overeenkomst te komen maar tevergeefs. We genoten nochtans ook van de serenity-garantie die Ixina ons toen aanbood (5jaar). Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om reparatie van het product en indien dit onmogelijk of buitensporig kostbaar blijkt, om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Hajar Benyaich & Hani Mestou

Opgelost
I. R.
13/01/2025

Probleem levering en plaatsing

We hebben een keuken besteld bij Ixina Antwerpen op 21/10/2024 . De verkoper die ons heeft verder geholpen is Patrick Beutels. Volgens de bestelbon zou onze keuken 16/12/2024 geleverd worden. Na de eerste opmeting op 4/11 zouden we 2 dagen later de plannen ontvangen om de nodige leidingen te kunnen laten plaatsen door onze aannemer. We hebben de planning met serieuze vertraging pas halverwege de week nadien ontvangen. Die plannen bevatte 2 meetfouten die wij zelf hebben moeten opmerke en opnieuw aangepast moesten worden alsook het ontbreken van een vaatwasser in het technisch plan. Er is een 2 opmeting gebeurd ter controle waarbij bleek dat de keuken niet besteld is op basis van het finale plan en de wasbak besteld is in het eiland ipv tegen de wand zoals afgesproken en ook op het grondplan getekend stond. Het productieproces is stilgelegd moeten worden met een vertraging als gevolg. De levering zou gepland staan voor 6/1 en de plaatsing voor 7/1. De levering is correct verlopen maar op de dag van de plaatsing is niemand komen opdagen. Nochtans hadden wij speciaal Verlofdagen opgenomen. Na het contacteren bleek dat er geen plaatsing gepland stond omdat wij zogezegd een betaling niet hebben uitgevoerd. Echter hebben wij nooit een factuur ontvangen voor een betaling. Bleek dat onze verkoper Patrick niet langer werkzaam is bij ixina en daardoor zijn ze vergeten om een factuur te bezorgen aan ons. We kunnen niet iets betalen waar we geen weet van hebben en daarbovenop werken wij met een renovatielening en hebben wij een officiële factuur nodig zodat de bank het nodige kan doen. Om geen verdere vertraging op te lopen hebben wij het bedrag met ons persoonlijk budget betaald zonder officiële factuur. Dit is echt onaanvaardbaar. De plaatsing van de keuken stond dan gepland voor 13/1 . Op dit punt staat onze keuken vol met toestellen en dozen waardoor wij zelfs niet meer bij onze improvisatiekeuken konden noch onze spullen met een grote consequentie binnen ons huishouden. Ook de vrije dagen die we genomen hebben voor niks zonder nog maar een bericht dat de plaatsing niet doorgaat wegens het ontbreken van een betaling is onacceptabel. Er is ons gezegd dat 13/1 de keuken geplaatst zal worden. Effectief zijn ze langsgeweest en om 14u15 zijn ze terug vertrokken en de keuken is slechts half geplaatst. Ze doen morgen verder maar ik kan niet zomaar vakantie nemen zonder verwittiging nog geen 24u op voorhand. Opnieuw onacceptabel. Tijdens het plaatsen bleek dat onze afvoer voor de dampkap een te smalle opening heeft namelijk 110mm ipv 150mm. Hierdoor kan de dampkap niet aangesloten worden. Hier is niks over aangegeven op het technisch plan, niks mondeling vermeld geweest. We kunnen dit niet weten en dat is niet onze verantwoordelijkheid om dit te weten. Dan is er ook nog de vraag gekomen van de plaatsers voor een gasdarm om op onze gaskraan te voorzien voor het aansluiten van het vuur. Hier is ons opnieuw niks over vermeld. Volgens ixina wordt dit ook voorzien door de plaatsers. Dus ons gasvuur zal morgen niet functioneel zijn samen met de dampkap. Dan het ergste van alles. Wij hebben in de winkel gekozen voor een werkblad dat op een keuken lag in de toonzaal van ixina Antwerpen. Ik heb gekozen voor dat specifieke werkblad en de verkoper heeft gezegd dat dat het San Remo blad was en het ook zo besteld. Ik heb nooit een lijst gezien met kleuren en namen dus ik ga ervan uit dat de verkoper weet welk blad het is en welke naam die heeft. Nu zie ik dat het blad dat op de keuken werd gelegd helemaal niet overeenkomt met wat ik gekozen heb in de winkel. Het blad dat besteld is, is een koud en grijzige tint laminaat ipv het warmere dat ik wou. Ik ben vandaag naar de toonzaal gereden om te kijken welke het was dat ik gekozen had en het is de taxusdecor. Ik heb nog een foto van toen ik in de winkel was bij het kiezen van het werkblad. Dat er zoveel misgelopen is, is 1 ding. Verschrikkelijk, onprofessioneel en oneerlijk naar ons toe. Dat ik de komende jaren moet leven met een werkblad dat totaal niet de kleur heeft dat ik gekozen heb en waar ik wel 18.000 euro voor heb betaald is gewoon heel triestig en erg. Ik wil dat hier vanalles recht getrokken wordt en dat mijn klacht serieus genomen wordt. Ik heb al 3 maal rechtstreeks contact opgenomen met Ixina Antwerpen zonder gevolg. Onze troost was dat de keuken er wel zou komen maar dit werkblad in de verkeerde kleur is geen troost meer. Ik verwacht een antwoord met een passende oplossing. Idoia Redondo Cuesta

Afgesloten
O. N.
12/01/2025

Bad product

Geachte mevrouw/heer, Op [datum], [beschrijf kort welk product of dienst je op die datum hebt gekocht met eventuele referentie. ] Ik stel echter vast dat [Uitleg van het ondervonden probleem, de reden van uw klacht]. Dit heeft geleid tot [uitleg over de ongemakken/schade] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [beschrijf de actie/reactie die u van het bedrijf verwacht en tegen wanneer]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht Ixina Aartselaar sold a damaged kitchen cabinets to us and since several months ago, have refused to do the right thing by changing the entire cabinets that are all damaged and refused to finish the kitchen installation which had been paid for adequately. Yves the manager of Aartselaar Ixina delivered a very bad service which he recommended the cabinets himself. It's all factory faults but they have refused to turn up for the right solution,which is changing all the cabinets to new and quality cabinets, and they were paid but they sold to us in return very bad quality cabinets for high price,and two weeks after installation the cabinets were damaged, even before installation there was part of the cabinets that were damaged. We have made our complaints several times but they refused to do the needful.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 3 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform