Terug

Ixina Lommel, nieuwe keuken besteld, pruts werk

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. M.

Naar: IXINA BELGIUM

16/10/2025

Beste, Wij zijn in Januari een keuken gaan kiezen bij Ixina Lommel. We hadden reviews gelezen en hebben lang zitte twijfelen. We hadden onze bezorgdheden ook meegedeeld aan Sofie, maar zij bleef er op aandringen dat we ons geen zorgen moesten maken en " zolang wij niet content waren, zei ook geen oog zou dicht doen". Ik veronderstel dat ze al helse nachten heeft gehad. Een overzicht van het contact met ixina. [  ] 4 jan 2025 eerste afspraak ixina [  ] 18 jan 2025 aankoop [  ] 2 feb contact Kris plaatser, afspraak zaterdag 8 feb gemaakt om op te meten en te bespreken. Op dit moment was het de bedoeling om een datum door te krijgen wanneer deze geplaatst zou worden, echter is deze niet doorgeven op dit moment. [  ] 6 feb mail technische plannen doorgestuurd gekregen. [ ] 10 feb mail voor aanpassing stopcontact ovens en boven werkblad. Niets vermeld over de neus van de inductiekookplaat of over het stopcontact van de ijskast. [  ] 12 feb mail na opmeting ( op een zaterdag) [  ] 13 feb bevestiging nieuwe bestelbon [  ] 21 feb aanpassing dampkap ( fout in het tekenprogramma, waardoor we moesten kiezen tussen andere kasten of andere dampkap ( waardoor deze niet meer gelinkt kon worden aan het vuur) [  ] 27 maart factuur keuken [  ] 3 april geplaatst dag 1 [  ] 3 april loodgieter nog savonds laat moeten opbellen omdat Kris uit eigen beweging het eiland ging verzetten. [ ]4 April mail Nick naar Sofie met bewijsstukken dat Chris stukken heeft gemaakt dat de loodgieter is moete komen repareren [  ] 4 april communicatie over de opnieuw bestelde handvaten [  ] 7 april nog door gegeven wat er toen al niet in orde was [ ]8 April foto's van lijmresten doorgegeven aan de kasten en spatwand [ ]15 April gevraagd voor een andere plaatser, omdat er veel uitvluchten waren voor alles wat we vroegen of hem over aanspraken onder anderen: schuif die niet goed dicht gaat, aansluiting vuur, plaatje stopcontact van de ijskast, afvoerputje van de lavabo dat niet open bleef [  ] 22-24 april afspraak inplannen met zaakvoerder [  ] 18 juni factuur loodgieter nog eens doorgestuurd naar ixina zelf omdat de plaatser dit nog steeds niet betaald heeft [ ]4 juli nog een mail gestuurt om te eisen dat ze iemand anders sturen en het op te lossen [  ] 9 juli telefonisch contact, besproken dat mijn vriend bouwverlof heeft en dat er in die 3 weken, toch wel ergens tijd zou gemaakt kunnen worden, om eindelijk de keuken af te werken. Het antwoord gekregen dat onze plaatser ontslagen is en daardoor nu alles opschuift. De nieuwe plaatser zou verlof hebben eind augustus en er kan nog geen datum door gegeven worden. [ ]9 juli foto gestuurd van de plint onder de vaatwasser [  ] 12 aug telefonisch contact en bevestiging mail met wat er nog afgewerkt moet worden [  ] 11 september mail om de week nadien een afspraak in te plannen. Ineens niet meer mogelijk om dit op zaterdag te doen [ ]13 sep mail Joeri voor nog maals door te geven dat ze op zaterdag niet komen [ ]15 sep mail Nick naar Joeri wat er allemaal nog moet gebeuren [ ] 18 september, na meerdere keren te vragen dat ze in het bouwverlof of het weekend konden komen, hebben we uiteindelijk dan toch maar gekozen om savonds laat naar de woning te gaan en hun het laten afwerken. We wonen daar niet meer door dat de keuken zo veel stress meegeeft dat we het daar niet meer konden draaien of keren. We moeten er smorgens altijd om 5u uit om te gaan werken, zodus savonds door de week afspreken was zeker niet onze voorkeur. We hebben dan gevraagd of dat dit dan betekende dat het de laatste keer ging zijn, maar dat was het dus niet. De nieuwe plaatsers geweest, deze waren aan het lachen van ongeloof over hoe dat Kris alles heeft geplaatst. Bij elk onderdeel dat ze nakeken, was wel iets fout of waren foutieve materialen gebruikt. Zo is ons eiland bevestigd met plaatje dat dient om het front van het afwasmachine te laten schuiven bij het openen. De deur van het afwasmachine is dus vast gemaakt aan de front, waardoor dat de plint onder het afwasmachine al kapot is. 2 kastdeuren vanboven, kunne we niet openen doordat er te lange handvaten ophangen. We hadden gevraagd om de kast deuren te wisselen van kant dat ze niet naar buiten open gaan, maar wel naar binne toe. Dan zaten ze niet tegen de zijkanten van de kast, maar hadden we nog altijd wel lange handvaten. Dit ging hij niet doen want dit was niet handig tijdens het koken. Meerdere keren aangeven dat dit voor ons niet uitmaakte, of dat gij de handvaten er dan maar moest afhalen. Maar dit heeft hij uiteindelijk niet gedaan. De fronten hingen nog vol met plakresten, hadden we gevraagd om dit af te werken, ook maar deels gebeurd. 1 lade trekte scheef en wou niet fatsoenlijk sluiten, deze bleef altijd wat meer open staan dan al de andere. Als we aan het koken waren werd alles warm in de bovenste lade. Hier onder is geen bescherming bevestigd, terwijl er deze wel geleverd zijn. Ook is het vuur meerdere keren al uitgevallen, dit door dat er blijkbaar geen ventilatie voorzien was aan de achterkant van de kasten. Hier zijn nu gaten ingeboord van +- 10cm diameter, terwijl dit over heel de lengte een gleuf zou moeten zijn vlak onder het aanrecht. De inductiekookplaat is afgekit, terwijl dit blijkbaar een probleem zou geven voor de garantie. Verder was het werkblad afgekit, maar zo dun dat de moment dat ik water morste, het gewoon naar beneden sijpelde, recht naar de elektriciteit van de inductiekookplaat. Deze was niet correct bevestigd, we hebben speciaal een neus laten installeren omdat dit verwacht word, maar deze is er dan afgehaald en bij het afval gesmeten. Hij had de elektriciteit bevestigd met wat tape door een groot gat in de achterwand. Een heel onveilige situatie. Dan is de zaakvoerder ( Joeri) langs geweest en heeft dit afgeplakt met wat tape en dat zou dan goed moete zijn. Nu hebben ze dit proberen op te lossen met een lasdoos te installeren. Dit word gebruikt om buiten elektriciteit te bevestigen, en oke, het is vanachter aan de wand, en je ziet er niet elke dag op. Maar we hebben niet betaald voor oplapwerkjes, het moet gewoon correct geplaatst worden. De kit hebben ze nu proberen te verwijderen. Het was zwarte kit en ze hebben er nu wit transparente kit over gedaan, waardoor je het zwart er nog onder door ziet. Het afdekplaatje van het stopcontact voor de ijskast is er ook afgehaald en bij de neus gesmeten. Voor dit stopcontact heeft hij is de linkse wand een gat moeten boren naar de volgende kast, om dan een gat te boren naar de muur zodat hij bij het stopcontact geraakte. Met de dampkap was er ook een probleem. We hadden gekozen voor 3 kasten boven aan, maar 21 februari liet Sofie ons weten dat dit niet zou lukken. Hierdoor moesten we weer een andere layout van de keuken kiezen of een andere dampkap waardoor deze niet meer gelinkt werd aan het vuur. Hij was dan dus zelf begonnen om ons eiland te verplaatsen. We hebben onze keuken zo laten tekenen, omdat alle leidingen al gelegd waren, voor we de keuken gingen bestellen. We hadden hier ook vrede mee genomen en akkoord gegaan om de keuken te installeren zoals ze getekend was. Maar zonder onze mening of toestemming is hij dus beginne slijpen. Hij had net boven de vloer de waterleiding afgeslepen en ook nog eens in de elektriciteitskabels. Hij had dit natuurlijk niet vermeld, maar hij had wel gezegd dat de loodgieter nog moest langskomen om de leiding te verplaatsen. De loodgieter heeft dan tot middernacht hier nog aan bezig geweest. Hij heeft de vloer moeten open breken en dan pas kon hij de waterleiding repareren en verplaatsen. De plaatser wou dit dan nog in de loodgieter zijn schoenen schuiven maar heeft dan uiteindelijk toch maar toegezegd dat we het factuur naar hem mochten sturen. De gootsteen was ook niet correct geïnstalleerd. We hadden dit aan Kris ook al meegegeven dat dit niet werkte, maar hij maakte er geen probleem van. Hier moest blijkbaar een draaiknop op geïnstalleerd worden om de stop te openen of

Berichten (3)

IXINA BELGIUM

Naar: N. M.

17/10/2025

Geachte Heer Meulemans, We bevestigen de goede ontvangst van uw email van 16/10 die onze beste aandacht heeft gekregen. Uw dossier heeft de referentie: CAS-23179-W6P8P5 De klantenservice van uw winkel doet er alles aan om u zo snel mogelijk te antwoorden. Cordialement, Met vriendelijke groeten, Kind regards, Mit freundlichen Grüßen, Svenja Service Clientèle/ KlantendienstCustomer ServiceKundendienst www.ixina.be s:www.ixina.lu

N. M.

Naar: IXINA BELGIUM

17/10/2025

Dat doen ze al 10 maanden. Ze willen het niet oplossen, alleen maar oplappen. Ik heb betaald voor een nieuwe keuken. Niet voor een opgeknapte keuken. Ik ben ondertussen al duizenden euro's aan verhuur inkomsten misgelopen door het geklungel van ixina Lommel. Dit moet vergoed worden door jullie. De verantwoordelijke van ixina Lommel is lacht mij gewoon uit. Volgens hem is de keuken operationeel en maakt het niet uit dat we al 7 maanden aan het wachten zijn op de juiste kastdeuren en dat de plaatser de electriciteit met lusterklemmen aan elkaar gezet heeft en zo in de kast heeft hangen waar het water gewoon inloopt omdat het slecht is afgelost en zo kan ik nog uren door gaan. Wij worden gewoon aan de kant geschoven. Helemaal achteraan in de rij tot er een gaatje is in de agenda om dit op te lossen omdat jullie een slechte plaatser op mijn dak hebben gestuurd die eveneens jullie verantwoordelijkheid is. Het betreft een vakantiewoning die voor 1000 euro per 5 dagen verhuurd word. Dit gaan Julie vergoeden

IXINA BELGIUM

Naar: N. M.

17/10/2025

Geachte Heer MEULEMANS, Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail 17/10/2025 via TEST AANKOOP waarvoor onze dank. Uw aanvraag heeft als referentie : CAS-23189-B5X9P9 De Klantendienst van uw ixina-winkel stelt alles in het werk om u zo snel mogelijk van dienst te zijn. We danken u alvast voor uw geduld. Cordialement, Met vriendelijke groeten, Kind regards, Mit freundlichen Grüßen, Séverine Service ClientèleKlantendienstCustomer ServiceKundendienst www.ixina.be s:www.ixina.lu

Bemiddeling door Testaankoop 18 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform