Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Probleem met werking thuisbatterij
Geachte,Sinds eind maart 2023 werkt het batterijsysteem niet meer regelmatig : ttz soms stopt het ontladen op een willekeurig moment en blijft de capaciteit hangen gedurende 1 of meer dagen om dan plots terug wat bij te laden en dan weer voor een beperkte tijd. Dat is nu al 3 maanden zo en – ondanks een interventie ivm communicatie-software op maandag 24 april 2023 – is er geen beterschap te merken.Sinds dinsdag 25 april 2023 heb ik nog mails gestuurd op 28/04/2023, 07/05/2023 en 29/05/2023 met de vraag om een update van de status van jullie onderzoek. Daar is tot op heden nog geen reactie op gekomen.Bovendien is het zo dat sinds 5 juli 2023 de batterij zelf uitgevalllen is (ON lampje brand niet).Ik heb ook op 6 juli 2023 een aangetekend schrijven gestuurd waarop nog geen reactie is gekomen.Daarom wil ik nu een klacht indienen voor gebrek aan communicatie en dienstverlening in eerste instantie. In tweede instantie ook voor het niet nakomen van voorgestelde beloeftes : ttz de batterij zou nog 80% efficient zijn na 10 jaar. Nu is ze 0% na nog geen 4 jaar.Met vriendelijke groet,Willy Verheyden
Problemen met installatie zonnepanelen
Beste,Ik bestelde 12 zonnepanelen bij het bedrijf insaver (luminus) op 4/08/2022. Deze zouden binnen 8 à 12 weken geïnstalleerd en gekeurd zijn.De communicatie verliep vanaf het begin heel moeizaam en de installatie had ook meteen vertraging. Na vele telefoontjes (op 26/10, 4/11 en 10/11) was er een 1ste datum voor installatie namelijk 18/11/2022. Deze afspraak werd telefonisch geannuleerd op 16/11, hierbij werd ook vermeld dat er binnen de 2 weken een nieuwe datum ging zijn. Hierna werd ik via mail gecontacteerd door Stijn Cuppens. Hij zei dat er problemen waren met de plaatsing en dat het dit jaar (2022) niet meer ging lukken maar dat ik wel de premies die ik zou mislopen vergoed zou krijgen door het bedrijf. De plaatsing werd vervolgens uitgesteld tot begin 2023. Op 1 februari was er opnieuw telefonisch contact met de mededeling dat mijn zonnepanelen op 4/03/2023 zouden geïnstalleerd worden. Op deze datum kwam er niemand opdagen. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 06/03/2023. Deze dag verscheen er voor de eerste keer een installatie team voor de deur. Maar zij melden mij dat mijn dak (dat maar 25 jaar oud is) in slechte staat is en dat ze er niet op durfde. Na 8 telefoontjes van mij naar het bedrijf op 06/03/2023 werd er overeengekomen een dakwerker te sturen om de staat van mijn dak te evalueren. Op 08/03/2023 kwam de dakwerker langs. Mijn dak bleek in perfecte staat. Na vele telefoontjes (3x op13/03, 2x op 14/03, 5x op 15/03) konden er geen verder afspraken vastgelegd worden. Vandaag 21/03 werd mij verteld dat ik kostenloos kon annuleren. Dit geeft mij de kans om een ander bedrijf in te schakelen maar hierdoor verlies ik mijn premies. Verder heb ik ook contact gehad met Luminus en Fluvius over deze situatie, maar ook zij kunnen mij hier niet bij verder helpen. Ondertussen mailde ik ook nog een aantal keer naar Stijn Cuppens maar hierop wordt niet geantwoord.
Andere zonnepanelen geplaatst dan op offerte
Beste,Er werd ons tijdens een verkoopsgesprek voorgesteld om het nieuwe type zonnepanelen te bestellen met een opbrengst van 405wp per paneel, wat op een totale opbrengst van 4455wp voor de totale installatie van 11 panelen kwam. Hiervoor werd door jullie een offerte opgesteld in combinatie met een thuisbatterij. Omdat wij aangaven dat we met het zicht op een hoger verbruik in de toekomst door de plaatsing van een warmtepomp en onze geringe dakoppervlakte, bleek dat voor ons een goed voorstel. We hebben voor deze installatie onze handtekening gezet. Jullie belde ons op voor een afspraak voor de plaatsing, welke op de afgesproken datum plaatsvond. Toen we echter onze facturen kregen bleek dat jullie stilzwijgend andere panelen plaatsten met een lagere opbrengst. Wij lieten jullie weten dat we daar niet mee akkoord gingen waarna jullie ons met foute gegevens probeerden te overtuigen dat het verlies verwaarloosbaar was. Jullie stelden een compensatie van 55€ voor (wat waarschijnlijk gewoon het prijsverschil is en dus helemaal geen compensatie) , maar wij blijven bij ons besluit dat wij de panelen willen die wij besteld hebben. Jullie hebben ons verschillende keren proberen om de tuin te leiden met zogezegde ongelukkige foute verwoordingen. Wij wensen enkel dat jullie de gemaakte fouten rechtzetten en ons de juiste panelen te bezorgen en te stoppen met ons foute informatie te bezorgen. Wij tekenden een contract bij jullie en verwachten dat dit contract nageleefd wordt. Groeten,Sammy Uijdens
wordt geen gehoor gegeven bij klacht
wij hebben een zonnepaneelinstallatie van meer dan 8000 euro gekocht en deze is niet afgewerkt na zo een lange tijd!!!!! er wordt niet geantwoord door jullie of door luminus zelf! echt degoutant schandalig hoedat jullie klanten behandelen. dit is de slechtste service ooit en dit mag openbaar worden zodat iedereen kan zien en horen hoe dat ze met hun klanten omgaan. geven geen gehoor bij klachten dus service is 0! al weken ben ik aan het wachten op de plaatsing maar steeds gebeurd er niets. klanten zijn geen nummer!! ik zal ook geen gehoor geven als de rekening komt want door dit amateuritsch gedoe duurt dit zeer lang!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten