Terug

Problemen met installatie zonnepanelen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: Insaver

21/03/2023

Beste,Ik bestelde 12 zonnepanelen bij het bedrijf insaver (luminus) op 4/08/2022. Deze zouden binnen 8 à 12 weken geïnstalleerd en gekeurd zijn.De communicatie verliep vanaf het begin heel moeizaam en de installatie had ook meteen vertraging. Na vele telefoontjes (op 26/10, 4/11 en 10/11) was er een 1ste datum voor installatie namelijk 18/11/2022. Deze afspraak werd telefonisch geannuleerd op 16/11, hierbij werd ook vermeld dat er binnen de 2 weken een nieuwe datum ging zijn. Hierna werd ik via mail gecontacteerd door Stijn Cuppens. Hij zei dat er problemen waren met de plaatsing en dat het dit jaar (2022) niet meer ging lukken maar dat ik wel de premies die ik zou mislopen vergoed zou krijgen door het bedrijf. De plaatsing werd vervolgens uitgesteld tot begin 2023. Op 1 februari was er opnieuw telefonisch contact met de mededeling dat mijn zonnepanelen op 4/03/2023 zouden geïnstalleerd worden. Op deze datum kwam er niemand opdagen. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 06/03/2023. Deze dag verscheen er voor de eerste keer een installatie team voor de deur. Maar zij melden mij dat mijn dak (dat maar 25 jaar oud is) in slechte staat is en dat ze er niet op durfde. Na 8 telefoontjes van mij naar het bedrijf op 06/03/2023 werd er overeengekomen een dakwerker te sturen om de staat van mijn dak te evalueren. Op 08/03/2023 kwam de dakwerker langs. Mijn dak bleek in perfecte staat. Na vele telefoontjes (3x op13/03, 2x op 14/03, 5x op 15/03) konden er geen verder afspraken vastgelegd worden. Vandaag 21/03 werd mij verteld dat ik kostenloos kon annuleren. Dit geeft mij de kans om een ander bedrijf in te schakelen maar hierdoor verlies ik mijn premies. Verder heb ik ook contact gehad met Luminus en Fluvius over deze situatie, maar ook zij kunnen mij hier niet bij verder helpen. Ondertussen mailde ik ook nog een aantal keer naar Stijn Cuppens maar hierop wordt niet geantwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform