Terug

Andere zonnepanelen geplaatst dan op offerte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. U.

Naar: Insaver

04/03/2023

Beste,Er werd ons tijdens een verkoopsgesprek voorgesteld om het nieuwe type zonnepanelen te bestellen met een opbrengst van 405wp per paneel, wat op een totale opbrengst van 4455wp voor de totale installatie van 11 panelen kwam. Hiervoor werd door jullie een offerte opgesteld in combinatie met een thuisbatterij. Omdat wij aangaven dat we met het zicht op een hoger verbruik in de toekomst door de plaatsing van een warmtepomp en onze geringe dakoppervlakte, bleek dat voor ons een goed voorstel. We hebben voor deze installatie onze handtekening gezet. Jullie belde ons op voor een afspraak voor de plaatsing, welke op de afgesproken datum plaatsvond. Toen we echter onze facturen kregen bleek dat jullie stilzwijgend andere panelen plaatsten met een lagere opbrengst. Wij lieten jullie weten dat we daar niet mee akkoord gingen waarna jullie ons met foute gegevens probeerden te overtuigen dat het verlies verwaarloosbaar was. Jullie stelden een compensatie van 55€ voor (wat waarschijnlijk gewoon het prijsverschil is en dus helemaal geen compensatie) , maar wij blijven bij ons besluit dat wij de panelen willen die wij besteld hebben. Jullie hebben ons verschillende keren proberen om de tuin te leiden met zogezegde ongelukkige foute verwoordingen. Wij wensen enkel dat jullie de gemaakte fouten rechtzetten en ons de juiste panelen te bezorgen en te stoppen met ons foute informatie te bezorgen. Wij tekenden een contract bij jullie en verwachten dat dit contract nageleefd wordt. Groeten,Sammy Uijdens


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform