Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 226
- Aantal klachten *
- 66
- Afgesloten klachten*
- 86%
- Antwoordratio*
- 33 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
terugbetaling
Geachte mevrouw/heer, Op 15/09/2025 heb ik de eerste maal gemeld dat we te veel betaald hadden en de pro forma facturen niet klopten. Tot op heden word ik na meerdere mails en telefonisch contact opgenomen te hebben nog steeds niet geholpen. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. We hebben te veel 241.97 euro te veel betaald. Met vriendelijke groet,
Terugbetaling BTW na plaatsing keuken
Op 27/2/25 kocht ik bij IKEA een keuken waarvoor ik 21% BTW heb betaald. Zoals voorzien bij aankopen die in aanmerking komen voor het verlaagde tarief van 6%, werd mij meegedeeld dat het verschil in BTW zou worden teruggestort. Ik heb het formulier hiervoor na de plaatsing naar Ikea gestuurd. Dit gebeurde op 23/5/25. Na verschillende mails en telefoontjes kreeg ik op 6/11/25 de aangepaste factuur. Hierop stond te lezen dat het verschuldigde bedrag binnen de 10 dagen op mijn rekening ging staan. Dit is echter nog steeds niet gebeurd. Ik wacht dus al meer dan 6 maand op dit bedrag. Bij de klantendienst kunnen ze enkel een mailadres geven want deze dienst wordt door een extern bedrijf geregeld. Mails worden echter niet beantwoord. Ik vind dit echt malafide praktijken.
herhaaldelijk beschadigde leveringen
Geachte, Graag dien ik via deze weg een klacht in tegen IKEA, met betrekking tot de aankoop en plaatsing van onze keuken, die op 9–10 september 2024 werd geïnstalleerd door een officiële IKEA-partner. Tijdens de plaatsing bleek het maatwerk achterwandpaneel beschadigd, waardoor dit niet kon worden gemonteerd. Er werd een nieuwe bestelling geplaatst, maar sindsdien hebben wij vier nieuwe panelen ontvangen, waarvan drie opnieuw beschadigd waren en één te kort werd geleverd. Hierdoor is onze keuken tot op vandaag meer dan een jaar onafgewerkt. Wij hebben meerdere malen contact opgenomen met IKEA om dit probleem op te lossen. Mijn laatste contactmoment vond plaats op 24 november 2025, een telefoongesprek van 51 minuten. Daarbij werd mij verzekerd dat een manager mijn dossier binnen de week zou behandelen en contact met mij zou opnemen. Tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen. Ondanks herhaaldelijke pogingen van mijn kant blijft IKEA in gebreke, zowel wat betreft correcte levering als wat betreft klantenservice en opvolging. De situatie is intussen duidelijk onaanvaardbaar: wij wachten al meer dan een jaar op een correcte levering van een essentieel onderdeel van onze keuken, zonder enige garantie op vooruitgang. Ik vraag hierbij de ondersteuning van Test Aankoop om ervoor te zorgen dat: IKEA een correct, onbeschadigd en passend maatwerk achterwandpaneel levert en laat installeren, mijn dossier met de nodige urgentie wordt behandeld, en dat ik als consument eindelijk een structurele, tijdige en correcte oplossing krijg. Alvast bedankt voor uw hulp en tussenkomst. Met vriendelijke groeten Feyza Hidiroglu
Slechte klantenservice!!
Beste, al sinds eind juli heb ik een klacht gemeld over een banksteld die ik bij jullie in april 2025 heb aangeschaft. 1ste gesprek was direct positief van ja we gaan kijken wat we voor je gaan doen “stuur ons fotos van het probleem en omschrijving van het probleem” Heb ik netjes allemaal gedaan.. Vervolgens zeiden ze dat ze nog verder contact met ne zouden opnemen over een oplossing. Ik heb heel geduldig gewacht maar geen contact! Dus meermaals heb ik mails gestuurd over waarom ik nog niks gehoord heb. 1ste paar keren werd er verteld van we zullen zo snel mogelijk contact opnemen. Later werd er opnieuw weer gevraagd om weer een omschrijving van mijn probleem te melden, terwijl ik steeds op de mail reageer dus het was allemaal voor hun te zien..? De laatste mail stuurde ze omdat ik mijn frustratie uitte over hun slechte communicatie. Goed ik dacht oke weer een hele beschrijving gekopieerd en geplakt en doorgemaild. En sindsdien weer niks gehoord.. Ook niet meer toen ik nog een laatste poging ?? Stuurde. Dus nu ben ik helemaal klaar met hun slechte klantenservice en heeft het mij naar hier geleid. Hoop dat jullie mijn probleem kunnen oplossen. Het liefst heb ik mijn geld terug, want de kwaliteit van de bank is uitermate slecht.
Terugbetaling niet ontvangen
Op 26/08/2025 een online bestelling geplaatst. Deze is voor het grootste deel met cadeaubonnen betaald en een klein deeltje via bancontact. Daarna die bestelling geannuleerd en op 31/08/2025 een creditnota ontvangen. Daarna nog geen terugbetaling ontvangen op 22/09/2025. Na enkele gesprekken met de klantendienst verschillende verhalen gekregen. De terugbetaling zou wel opgestart zijn maar zou vastzitten bij finance, de terugbetaling zou maximaal 14 dagen duren, de terugbetaling zou in de vorm van tegoedbonnen opgestuurd zijn. Duidelijk is het allemaal niet en intussen zijn we wel al bijna 4 weken €1705,21 kwijt. Terugbetaling in de vorm van tegoedbonnen zou perfect zijn.
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 33 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
