Slecht

22 punten Info

Meest recente klachten

P. D.
7/10/2025

Onafgewerkte en beschadige keuken sinds juni 2025

Geachte mevrouw/heer, In maart 2025 bestelde wij een keuken in het filiaal te Anderlecht. Na veel omzwervingen, werden de materialen thuis geleverd in april. Op 13 juni werd de keuken (gedeeltelijk) geplaatst. Tijdens de plaatsing ging er echter veel mis. De keuken werd te hoog geplaatst waardoor de bovenkasten tegen het plafond slepen en beschadigd werden. Op meerdere plaatsen werden foutieve gaten geboord, kastdeuren werden beschadigd, planken werden meermaals verzaagd, waaronder een topplaat voor de bovenkasten, die dan ook helemaal niet werd geïnstalleerd,... a) 2 frontpanelen ontbraken: voor vaatwas en koelkast (type sinarp) b) panelen kasten onder spoelbak foutief geboorde gaten voor handvaten: te vervangen c) beschadigde panelen Hasslarp (onvindbaar, zelf moeten halen) op meerdere plaatsen (4 frontpanelen: 2x 80x60 + 2x 40x60) d) bovenkasten zijn te hoog geïnstalleerd waardoor de kast niet helemaal open kan & werd beschadigd door de plaatser door meermaals te openen (ondanks meermaalse vragen dit niet meer te doen) e) bovenafwerking niet geplaatst: de plank werd gebruikt om de rechter zijkant van de bovenkasten een 2de maal te maken (wegens 1ste keer beschadigd door plaatser) f) kastdeuren scheef gemonteerd g) afwerking laat te wensen over: splinters in de afwerking van de linker onderafwerkingsplaat h) schade op 3 plaatsen op de bestaande muren. i) frigo werd niet geplaatst, ondanks het feit dat uw collega van de keukendienst te Anderlecht ons had verzekerd dat men dit wel zou doen (zonder sprake van extra bijkomende kosten) Tijdens het vermelden hiervan tegen de plaatser, zei hij dat dit snel verholpen zou worden, bestelde hij de nodige zaken bij ikea en deed ons een document van plaatsing tekenen. Intussen zijn we meer dan 4 maanden verder, krijgen we geen informatie van ikea (behalve "we bekijken je dossier"), maar hebben wij geen zicht op een effectieve hersteldatum / weten we niet of onze producten nog wel op voorraad zijn,... Daar de keuken gebruikt dient te worden voor onze kangoeroewoning, heeft dit tot gevolg dat wij onze (schoon)ouders / familie niet kunnen in huis nemen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen midden oktober een oplossing voor dit probleem of verzoek ik Ikea onze keuken en bijkomende kosten volledige terug te betalen en de keuken te komen afbreken en meenemen. Met vriendelijke groeten, Pauwel De Proost Bijlage: - Kopie factuur - foto's problemen

In behandeling
S. E.
29/09/2025

Slechte klantenservice!!

Beste, al sinds eind juli heb ik een klacht gemeld over een banksteld die ik bij jullie in april 2025 heb aangeschaft. 1ste gesprek was direct positief van ja we gaan kijken wat we voor je gaan doen “stuur ons fotos van het probleem en omschrijving van het probleem” Heb ik netjes allemaal gedaan.. Vervolgens zeiden ze dat ze nog verder contact met ne zouden opnemen over een oplossing. Ik heb heel geduldig gewacht maar geen contact! Dus meermaals heb ik mails gestuurd over waarom ik nog niks gehoord heb. 1ste paar keren werd er verteld van we zullen zo snel mogelijk contact opnemen. Later werd er opnieuw weer gevraagd om weer een omschrijving van mijn probleem te melden, terwijl ik steeds op de mail reageer dus het was allemaal voor hun te zien..? De laatste mail stuurde ze omdat ik mijn frustratie uitte over hun slechte communicatie. Goed ik dacht oke weer een hele beschrijving gekopieerd en geplakt en doorgemaild. En sindsdien weer niks gehoord.. Ook niet meer toen ik nog een laatste poging ?? Stuurde. Dus nu ben ik helemaal klaar met hun slechte klantenservice en heeft het mij naar hier geleid. Hoop dat jullie mijn probleem kunnen oplossen. Het liefst heb ik mijn geld terug, want de kwaliteit van de bank is uitermate slecht.

Afgesloten
R. V.
22/09/2025

Terugbetaling niet ontvangen

Op 26/08/2025 een online bestelling geplaatst. Deze is voor het grootste deel met cadeaubonnen betaald en een klein deeltje via bancontact. Daarna die bestelling geannuleerd en op 31/08/2025 een creditnota ontvangen. Daarna nog geen terugbetaling ontvangen op 22/09/2025. Na enkele gesprekken met de klantendienst verschillende verhalen gekregen. De terugbetaling zou wel opgestart zijn maar zou vastzitten bij finance, de terugbetaling zou maximaal 14 dagen duren, de terugbetaling zou in de vorm van tegoedbonnen opgestuurd zijn. Duidelijk is het allemaal niet en intussen zijn we wel al bijna 4 weken €1705,21 kwijt. Terugbetaling in de vorm van tegoedbonnen zou perfect zijn.

Afgesloten
D. W.
22/09/2025

Klacht betreffende aankoop en plaatsing keuken

Beste Op 14 april 2025 hebben wij bij Ikea een keuken besteld met een totaalprijs van €12.799,96, waarop een korting van €1.453,20 werd toegepast. De definitieve totaalprijs kwam daardoor op €11.346,76, welk bedrag wij op 14 april 2025 volledig hebben voldaan (betalingsbewijs in bijlage). In de bevestigingsmail van uw medewerker (zie bijlage) staat duidelijk vermeld: "De totaalprijs van de keuken, inclusief levering en installatie, komt op €12.799,96. Van deze prijs gaat de korting van €1.453,20 af. Hierdoor komt de prijs op €11.346,76." Wij gingen er dan ook vanuit dat dit bedrag alle kosten dekte, inclusief het werkblad, levering en plaatsing. De keuken is begin juni geplaatst, zonder definitief werkblad. Uw medewerkers gaven aan dat wij binnen een week gecontacteerd zouden worden voor de opmeting. Dit is echter nooit gebeurd. In de maanden daarna hebben wij meerdere keren gemaild en geprobeerd telefonisch contact te leggen, zonder enig antwoord of resultaat. Pas toen wij begin september zelf naar Ikea zijn gekomen, werd ons meegedeeld dat wij zélf opnieuw een afspraak hadden moeten inplannen. Tot onze verbazing werden er toen bovendien extra kosten van bijna €5000 gepresenteerd voor het werkblad. Dit is volledig in tegenspraak met de overeengekomen totaalprijs en de schriftelijke bevestiging die wij hebben ontvangen. Wij ervaren dit als misleiding en contractbreuk. Wij eisen dat Ikea: De overeengekomen totaalprijs van €11.346,76 respecteert, inclusief het werkblad, levering en plaatsing. Zo snel mogelijk een afspraak maakt voor de opmeting en plaatsing van het werkblad, zonder bijkomende kosten. Schriftelijk bevestigt dat er geen extra kosten in rekening zullen worden gebracht. Mocht er geen passende oplossing worden geboden, dan zien wij ons genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via de Consumentenorganisatie en eventueel juridische stappen. Wij verzoeken u binnen 14 dagen na verzenden van deze mail te reageren. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
R. V.
22/09/2025

Weigering garantieclaim

Geachte mevrouw/heer, Op 01/09/2023 kocht ik een ABYGA foammatras middelhard in uw winkel en betaalde ik er 229 euro voor. Na 14 vanaf de aankoop, vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldeed aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Hiervoor werd langsgegaan bij de klantenservice en werd een op 22/11/2024 een nieuw product aangeboden. Na 10 maanden vanaf de vervanging doet hetzelfde defect zich en werd daarnaast ons artikel beschadigd door de klantenservice. Meer specifiek, aanzienlijk doorhangen van de matras. Bij de eerste claim werd aanzienlijk doorhangen vastgesteld aan de matraszijde van mijn vriendin. Dit werd toen bestempeld als een productiefout. Na 10 maanden met het nieuwe product treed hetzelfde aanzienlijke doorhangen, zie meer als 1 cm doorhang zonder persoon op de matras, aan mijn eigen kant, de andere kant van de matras als vorige keer. Op 20/09/2025 ging ik naar uw winkel in Gent om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat volgens de test de matras perfect in orde zou zijn en al eens vervangen is. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat volgens de informatie van de test uitgevoerd door de klantenservice de matras 1,5 cm doorhangt zonder een persoon erop, wat voor mij toch zeker aanzienlijk is. Daarnaast is het een probleem welke vorige als productiefout werd bestempeld maar nu plots perfect in orde zou zijn. Dit lijkt mij niet correct. Er werd in de winkel doorverwezen naar de dienst van de matrassenafdeling voor meer informatie. verscheidene medewerkers van deze afdeling bestempelen dit probleem ook als productiefout aangezien een product van nog geen jaar oud zeker niet zo sterk zou mogen doorhangen. Daarnaast wordt bij de aankoop van een Ikea matras een garantie van 10 jaar aangeboden met in de voorwaarden voor recht te hebben op garantie "aanzienlijk doorhangen" vermeld. Ik had graag een compensatie gehad voor deze foutieve matras. Daarnaast kamp ik ook met ernstige rugproblemen waarbij een goede ondersteuning van de rug zeer belangrijk is. Deze ondersteuning is nu compleet verdwenen en dit op een matras van slechts 10 maanden oud. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs

In behandeling

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 24 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform