Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

problemen met uitbetaling

Ik wens mijn ongenoegen te uiten over de manier waarop mijn dossier bij de HVW Mechelen is behandeld. Sinds 2 februari 2025 zou ik recht hebben op een uitbetaling. In de maanden nadien heb ik meermaals telefonisch contact opgenomen én ben ik persoonlijk naar het kantoor in Mechelen gegaan om mijn dossier in orde te brengen. Telkens werd mij meegedeeld dat alles correct was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Tot mijn grote verbazing bleek recent dat mijn dossier helemaal niet in orde was, en dat de indiening bij de RVA te laat is gebeurd. Hierdoor kom ik nu volledig zonder uitbetaling te staan, wat voor mij ernstige financiële gevolgen heeft. Ik heb mij steeds in orde gesteld en heb actief stappen ondernomen om mijn rechten te verkrijgen. Het is bijzonder frustrerend om te moeten vaststellen dat ik, ondanks herhaaldelijke bevestiging van HVW-medewerkers, ben misleid en dat de fout niet bij mij ligt, maar bij de interne werking van jullie dienst.

Afgesloten

communicatie- en betalingsproblemen

kopie van online (contactformulier klacht) doorgestuurde klacht:na tijdelijke werkloosheid om medische redenen en vervolgens ontslag om medische redenen telefonisch contact gehad met uw diensten in het najaar van 2023, daar ik op 2 dagen 2 brieven ontvangen had een 1ste om te melden dat mijn dossier onvolledig was en diende aangevuld te worden, een 2de om te melden dat mijn dossier volledig was en ik verder niets hoefde te doen. mijn dossier ivm tijdelijke werkloosheid bleek, volgens de contactpersoon, onvolledig en diende vervolledigd te worden. ivm mijn dossier volledige werkloosheid bleek, volgens diezelfde persoon, er een fout gebeurd (er zou een dubbele aanvraag doorgestuurd zijn naar de rva). er werd mij toen gezegd dat er melding van gemaakt zou worden (zou per email nog tijdens gesprek doorgestuurd zijn) en ik hoefde voorlopig niets te doen... ik zou opnieuw persoonlijk gecontacteerd worden mocht er toch nog een probleem zijn. vervolgens geen enkel contact meer gehad. er werden mij wel meerdere herinneringen gestuurd ivm de ontbrekende documenten ivm de tijdelijke werkloosheid (toegegeven: omwille mentale problemen was ik lange tijd niet capabel mij daarop te concentreren), maar geen enkele ivm het definitieve ontslag, noch werd ik teruggebeld... tot vandaag. vandaag werd ik opgebeld om mij te melden dat ivm de tijdelijke werkloosheid alles in orde gebracht werd, maar dat men voor de volledige werkloosheid slechts 2 maanden terug kan gaan omdat ik mijn documenten daaromtrent telaat zou ingediend hebben! akkoord dat ik mijn documenten ivm tijdelijke werkloosheid telaat heb ingediend en daar meermaals op gewezen werd... maar voor mij totaal onbegrijpbaar is dat dit nu net geen probleem vormt, maar wel de documenten waar jullie diensten mij terug voor zouden contacteren, maar dit tot op vandaag niet gedaan hebben. u kan mij moeilijk de initiële fout verwijten, noch het opvolgen van jullie advies (afwachten), noch dat er blijkbaar iets fout gelopen is bij het opvolgen van het dossier?!

Afgesloten

Klacht betreft uitblijven jeugdvakantie-uitkering en onbereikbaarheid

Geachte heer/mevrouw,Graag wil ik formeel mijn ongenoegen uiten over het uitblijven van mijn jeugdvakantie-uitkering, ondanks de bevestiging van HVW op 08/09/2023 dat mijn dossier is goedgekeurd op 07/09/2023. Helaas heb ik tot op heden geen enkele uitkering ontvangen.Een bijkomend probleem is de onmogelijkheid om HVW per e-mail te benaderen, aangezien zij nergens een e-mailadres vermelden. Ook telefonisch blijkt het uitermate lastig om contact met hen te krijgen. Dit gebrek aan communicatiemogelijkheden maakt het voor mij bijzonder frustrerend en bemoeilijkt het verkrijgen van duidelijkheid over de status van mijn dossier.Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om mijn klacht serieus te nemen, mijn dossier onverwijld te onderzoeken en mij zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van de voortgang. Een tijdige en heldere communicatie is cruciaal, gezien de financiële impact van het uitblijven van dit soort uitkeringen.Ik hoop op een spoedige en positieve afhandeling van deze kwestie.Met vriendelijke groet

Opgelost

Problemen met terugbetalingen

Beste,Ben tijdelijk werkloos geweest (2 dagen) in Oktober. Formulier voor deze dagen zijn aangetekend verstuurd. Nog altijd geen uitkering gezien. Telefonisch contact en verschillende keren formulier ingevuld via HVW, zonder enige reactie terug te krijgen. HVW is gewoon onbereikbaar, precies of ze van de aardbol verdwenen zijn. Nochtans heb ik het volle recht op deze uitkering, dossier is volledig in orde. In November ben ik ook 1 dag tijdelijk werkloos geweest, dus dit formulier hebben ze ook al aangetekend mogen ontvangen. Mocht er toch problemen zijn zou ik dit natuurlijk graag willen weten. Dit kan toch niet moeilijk zijn om een berichtje terug te sturen?

Afgesloten

Uitbetaling werkloosheidsvergoeding

Vorig jaar tussen Kerst en Nieuwjaar ben ik werkloos geweest omwille van collectieve sluiting. Ik was in oktober veranderd van werkgever en had geen vakaniedagen meer over om in te zetten tijdens de collectieve sluiting.In verschillende stappen (steeds meer documenten waren nodig) zijn de vereiste documenten opgestuurd naar hvw, 't Vlietje te Mechelen.De conclusie van de medewerker was: geen recht op de uitkering want u heeft al uw vakantiedagen reeds opgenomen bij uw vorige werkgever.Mijn werkgever en ikzelf hebben daarop elk een schrijven gericht aan de hvw te Mechelen met de verwijzing naar de website van de RVA (https://www.rva.be/werkgevers/tijdelijke-werkloosheid/tijdelijke-werkloosheid-sluiting-ingevolge-jaarlijkse-vakantiehttps://www.rva.be/werkgevers/tijdelijke-werkloosheid/tijdelijke-werkloosheid-sluiting-ingevolge-jaarlijkse-vakantie)waarin het volgende staat:Werknemers die geen recht of geen recht meer hebben op een voldoende aantal vakantiedagen om de volledige periode van sluiting te overbruggen, kunt u tijdelijk werkloos stellen voor de dagen die niet gedekt zijn door vakantiegeld....• een werknemer verandert van werkgever en heeft reeds al zijn vakantiedagen uitgeput bij zijn eerste werkgever wanneer de onderneming die hem thans tewerkstelt sluit wegens jaarlijkse vakantie. Gedurende deze periode kan de werknemer in principe uitkeringen ontvangen.Op onze brieven is van hvw Mechelen geen enkele reactie gekomen. Ook is er geen uitbetaling van de werkloosheidsvergoeding gedaan.Ik wens uiteraard mijn de werkloosheidsvergoeding waar ik recht op meen te hebben dan ook nog te ontvangen.Met dank bij voorbaat.Met vriendelijke groet.Herman Tesseur

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform