Terug

Uitbetaling werkloosheidsvergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. T.

Naar: HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen)

28/11/2023

Vorig jaar tussen Kerst en Nieuwjaar ben ik werkloos geweest omwille van collectieve sluiting. Ik was in oktober veranderd van werkgever en had geen vakaniedagen meer over om in te zetten tijdens de collectieve sluiting.In verschillende stappen (steeds meer documenten waren nodig) zijn de vereiste documenten opgestuurd naar hvw, 't Vlietje te Mechelen.De conclusie van de medewerker was: geen recht op de uitkering want u heeft al uw vakantiedagen reeds opgenomen bij uw vorige werkgever.Mijn werkgever en ikzelf hebben daarop elk een schrijven gericht aan de hvw te Mechelen met de verwijzing naar de website van de RVA (https://www.rva.be/werkgevers/tijdelijke-werkloosheid/tijdelijke-werkloosheid-sluiting-ingevolge-jaarlijkse-vakantiehttps://www.rva.be/werkgevers/tijdelijke-werkloosheid/tijdelijke-werkloosheid-sluiting-ingevolge-jaarlijkse-vakantie)waarin het volgende staat:Werknemers die geen recht of geen recht meer hebben op een voldoende aantal vakantiedagen om de volledige periode van sluiting te overbruggen, kunt u tijdelijk werkloos stellen voor de dagen die niet gedekt zijn door vakantiegeld....• een werknemer verandert van werkgever en heeft reeds al zijn vakantiedagen uitgeput bij zijn eerste werkgever wanneer de onderneming die hem thans tewerkstelt sluit wegens jaarlijkse vakantie. Gedurende deze periode kan de werknemer in principe uitkeringen ontvangen.Op onze brieven is van hvw Mechelen geen enkele reactie gekomen. Ook is er geen uitbetaling van de werkloosheidsvergoeding gedaan.Ik wens uiteraard mijn de werkloosheidsvergoeding waar ik recht op meen te hebben dan ook nog te ontvangen.Met dank bij voorbaat.Met vriendelijke groet.Herman Tesseur

Berichten (1)

HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen)

Naar: H. T.

28/11/2023

Beste,Wij hebben je mail goed ontvangen die je ons via ons kanaal Klachten hebt gestuurd. Wij hebben dit echter niet als zodanig geregistreerd, aangezien je het online klachtenformulier niet hebt ingevuld.Met vriendelijke groet,Ter Informatie!U kan meer informatie vinden over uw dossier of betalingen 24/7·via onze interactieve telefonie·online viemijn HVW dossier»Indien u niet akkoord bent met ons antwoord op uw klacht, kan u zich wenden tot deFederale ombudsmanPeter VanbrabantKlachtencoördinatoronline klachtenformulierBrabantstraat 62, 1210 BrusselIwww.hvw.fgov.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform