Terug

communicatie- en betalingsproblemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen)

24/04/2024

kopie van online (contactformulier klacht) doorgestuurde klacht:na tijdelijke werkloosheid om medische redenen en vervolgens ontslag om medische redenen telefonisch contact gehad met uw diensten in het najaar van 2023, daar ik op 2 dagen 2 brieven ontvangen had een 1ste om te melden dat mijn dossier onvolledig was en diende aangevuld te worden, een 2de om te melden dat mijn dossier volledig was en ik verder niets hoefde te doen. mijn dossier ivm tijdelijke werkloosheid bleek, volgens de contactpersoon, onvolledig en diende vervolledigd te worden. ivm mijn dossier volledige werkloosheid bleek, volgens diezelfde persoon, er een fout gebeurd (er zou een dubbele aanvraag doorgestuurd zijn naar de rva). er werd mij toen gezegd dat er melding van gemaakt zou worden (zou per email nog tijdens gesprek doorgestuurd zijn) en ik hoefde voorlopig niets te doen... ik zou opnieuw persoonlijk gecontacteerd worden mocht er toch nog een probleem zijn. vervolgens geen enkel contact meer gehad. er werden mij wel meerdere herinneringen gestuurd ivm de ontbrekende documenten ivm de tijdelijke werkloosheid (toegegeven: omwille mentale problemen was ik lange tijd niet capabel mij daarop te concentreren), maar geen enkele ivm het definitieve ontslag, noch werd ik teruggebeld... tot vandaag. vandaag werd ik opgebeld om mij te melden dat ivm de tijdelijke werkloosheid alles in orde gebracht werd, maar dat men voor de volledige werkloosheid slechts 2 maanden terug kan gaan omdat ik mijn documenten daaromtrent telaat zou ingediend hebben! akkoord dat ik mijn documenten ivm tijdelijke werkloosheid telaat heb ingediend en daar meermaals op gewezen werd... maar voor mij totaal onbegrijpbaar is dat dit nu net geen probleem vormt, maar wel de documenten waar jullie diensten mij terug voor zouden contacteren, maar dit tot op vandaag niet gedaan hebben. u kan mij moeilijk de initiële fout verwijten, noch het opvolgen van jullie advies (afwachten), noch dat er blijkbaar iets fout gelopen is bij het opvolgen van het dossier?!

Berichten (2)

HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen)

Naar: N. V.

24/04/2024

Beste,Wij hebben je mail goed ontvangen die je ons via ons kanaal Klachten hebt gestuurd. Wij hebben dit echter niet als zodanig geregistreerd, aangezien je het online klachtenformulier niet hebt ingevuld.Met vriendelijke groet,Ter Informatie!U kan meer informatie vinden over uw dossier of betalingen 24/7·via onze interactieve telefonie·online viemijn HVW dossier»Indien u niet akkoord bent met ons antwoord op uw klacht, kan u zich wenden tot deFederale ombudsmanPeter VanbrabantKlachtencoördinatoronline klachtenformulierBrabantstraat 62, 1210 BrusselIwww.hvw.fgov.be

N. V.

Naar: HVW (Hulpkas voor werkloosheidsuitkeringen)

24/04/2024

"Wij hebben dit echter niet als zodanig geregistreerd, aangezien je het online klachtenformulier niet hebt ingevuld" als antwoord op de copy/paste van het bericht gestuurd via het online klachtenformulier... voor 1x wél een snel antwoord, maar dat is dan ook het enige positieve wat er van kan gezegd worden! hopelijk krijg ik (binnen enkele weken?) ook een iets minder standaard antwoord op het klachtenformulier


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform