Meest recente klachten

M. D.
12/12/2022

Na verkeerde installatie gebeurt de aanpassing zonnepanelen niet

Er liggen 6 panelen (op de offerte: q-cells) vooraan en 4 achteraan.Ik heb ook een thuisbatterij (zie bijlage) van 5 (K-star) + 1 omvormer (hybride).Op de offerte (zie hieronder) staat dat de zonnepanelen parrallel geschakeld worden. Er is echter maar 1 string naar beneden (de vorige technieker zei dat er 2 moesten zijn, maar die heeft er de brui aan gegeven omdat hij letterlijk ‘niet meer wil deelnemen aan die wanpraktijken’). Ik heb die aanpassing al maanden aangevraagd, maar telkens schuiven ze (energy-home) het de lange baan op.Ook heeft de keuring eens aan mijn deur gestaan, ze hadden hen niet verwittigd…Je kan daar niemand bereiken (telefoon constant antwoordapparaat en mailbox zit vol bij het inspreken).Ondertussen kreeg ik al een tussentijdse factuur voor ik weet niet wat. (zie bijlage)Ik heb al lang het voorschot en het resterend bedrag betaald.Mijn verbruik: Ik krijg ook constant foutmeldingen: Op 24 november (ik vroeg dan al maanden om te komen om die aanpassing te doen en de foutmeldingen te bekijken), kreeg ik die mail: Bedankt om zo vlug te reageren!Mocht je nog informatie wensen, roep maar.Een radeloos man (met nu een beetje hoop…)

Afgesloten
F. B.
20/11/2022

Onbekwaam om bedrijf te leiden

Beste, na het plaatsen van de zonnepanelen merken wij dat dit niet volgens goed vakmanschap is uitgevoerd. Na communicatie met jullie merken wij op dat dit jullie totaal niet interesseert. Bovendien stuurt u na de eindafrekening een extra factuur voor diensten die niet zijn uitgevoerd. Fraude ten top .. De ontelbare negatieve klachten op internet zijn ondertussen verwijderd! Wij hebben een overeenkomst getekend met een bedrijf dat de sector ten schande maakt.Wij willen een werkende installatie en iemand die zijn excuses komt aanbieden .

Afgesloten
K. B.
17/11/2022

Zonne installatie niet geleverd.

Beste, In maart '22 betaalde ik bij Home Energy het voorschot van 30% op een installatie van zonnepanelen incl. batterij (betaling bevestigd door firma). Home Energy is deel van de Seed Investment Group NV.Tot 3x toe hebben zij mij een plaatingsdatum gegeven en zijn niet komen opdagen zonder verwittiging en zonder dat zij bereikbaar zijn.Ondanks lang aandringen voor een nieuwe plaatsingsdatum, incl. aanmaning in augustus '22, hebben zij nog steeds niet geplaatst.De aanmaning gaf hen de keuze om ofwel een plaatsingsdatum te geven, ofwel in tussentijd het voorschot terug te storten. Daar zijn zij niet op ingegaan.Hun standaard antwoord is dat zij geen omvormers hebben.Hun klantendienst is telefonisch niet bereikbaar (steeds meteen voicemail). Zij reageren pas op mail bij een aanmaning.Hun verkoper, Kenny, werkt ondertussen niet meer bij het bedrijf, en hij beloofde ons een plaatsing binnen de 3 weken, we zijn nu meer dan 8 maanden verder. Home Energy doet geen enkele tegemoetkoming wat betreft ons voorschot.Ik hoor van andere firma's dat bij gebrek aan omvormers, al wel de panelen en eventueel batterij geplaatst kunnen worden. Maar ook die suggestie doet Home Energy niet.Aangetekende zending zal maandag 17/10/'22 op de bus gaan om hen in gebreke te stellen en hen alsnog een allerlaatste kans te geven om voor 30/11/'22 te plaatsen cfr. contract.Op die manier is het makkelijk om voorschotten te ronselen.Alle details (bestelbon, betaalde voorschotfactuur, mails & ingebrekestelling) beschikbaar in bijlage.Wat is uw suggestie? Hoe kunnen we verdergaan?Mvg,Koen Bellens

Opgelost
A. D.
2/11/2022

GEEN COMMUNICATIE

In de maand oktober zijn onze zonnepanelen/omvormer/battery tot 2X toe uitgevallende firma is telefonisch niet te bereikenTelkens antwoordapparaat met de boodschap om te mailenDe mails worden niet beantwoordHeel frustrerend op goederen die nog in waarborg zijn

Afgesloten
T. V.
26/09/2022

zonnepanelen besteld

Beste, ik bestelde in mei 2022 zonnepanelen bij de firma Energy-home. Via hun vertegenwoordiger Kenny Verachtert werd mij belooft dat alles voorhanden was en vanaf men voorschotbetaling zou er de week nadien al kunnen geleverd worden. het voorschot is 30% (2010€) van het totaal bedrag (6700€) .Sinds het betalen van het voorschot is de communicatie langs hun kant nihil. ik kreeg zelfs geen bevestiging van betaling langs hun kant. Na zelf meermaals te bellen eindelijk iemand gesproken en datum vastgelegd voor het leggen van de panelen. 4 juni 2022, dag erna telefoon van Energy-home of het misschien een week later mocht. dus 11 juli wij in volle verwachting. Die dag is er niemand komen opdagen, zelfs geen verwittiging dat het niet kon doorgaan. Na een zeer kwade telefoon van mij beloofde ze ons dat ze dan 19 juli zouden komen. Wederom een valse belofte!!!! dan zou het de eerste of tweede week van augustus zijn. weer niet. in Augustus zeker wel. wederom niet!!! na de zoveelste kwade telefoon van mij is er afgesproken 29 september a.s. ik probeer ze al 2 weken te bereiken om te vragen om wat uur ik ze mag verwachten e.d. maar direct voicemail. ook mails worden niet beantwoord en whatsapp (wat volgens hun de beste manier van communiceren was) wordt niet op gereageerd. Als je de reviews bekijkt via google ben ik blijkbaar niet de enige.Mijn vertrouwen is kwijt en geschaad en krijg er stressaanvallen van.Ik wil gewoon mijn voorschot terug!!!!er is ook al melding van gemaakt bij de politie maar die kunnen niets doen aangezien het een bestaand bedrijf is.met vriendelijk groeten Tom

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform