Terug

Zonne installatie niet geleverd.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: HomEnergy

17/11/2022

Beste, In maart '22 betaalde ik bij Home Energy het voorschot van 30% op een installatie van zonnepanelen incl. batterij (betaling bevestigd door firma). Home Energy is deel van de Seed Investment Group NV.Tot 3x toe hebben zij mij een plaatingsdatum gegeven en zijn niet komen opdagen zonder verwittiging en zonder dat zij bereikbaar zijn.Ondanks lang aandringen voor een nieuwe plaatsingsdatum, incl. aanmaning in augustus '22, hebben zij nog steeds niet geplaatst.De aanmaning gaf hen de keuze om ofwel een plaatsingsdatum te geven, ofwel in tussentijd het voorschot terug te storten. Daar zijn zij niet op ingegaan.Hun standaard antwoord is dat zij geen omvormers hebben.Hun klantendienst is telefonisch niet bereikbaar (steeds meteen voicemail). Zij reageren pas op mail bij een aanmaning.Hun verkoper, Kenny, werkt ondertussen niet meer bij het bedrijf, en hij beloofde ons een plaatsing binnen de 3 weken, we zijn nu meer dan 8 maanden verder. Home Energy doet geen enkele tegemoetkoming wat betreft ons voorschot.Ik hoor van andere firma's dat bij gebrek aan omvormers, al wel de panelen en eventueel batterij geplaatst kunnen worden. Maar ook die suggestie doet Home Energy niet.Aangetekende zending zal maandag 17/10/'22 op de bus gaan om hen in gebreke te stellen en hen alsnog een allerlaatste kans te geven om voor 30/11/'22 te plaatsen cfr. contract.Op die manier is het makkelijk om voorschotten te ronselen.Alle details (bestelbon, betaalde voorschotfactuur, mails & ingebrekestelling) beschikbaar in bijlage.Wat is uw suggestie? Hoe kunnen we verdergaan?Mvg,Koen Bellens

Berichten (9)

HomEnergy

Naar: K. B.

19/10/2022

Beste,We hebben zonet een mail gestuurd naar de klant met het voorstel voor een andere batterij oplossing. Dit aangezien Huawei momenteel moeilijk tot zelf niet leverbaar is.De Kstar batterij is sneller leverbaar, waardoor we de werken ook sneller kunnen inplannen.We wachten nu de reactie van de klant af, zodat we de werken dan kunnen inplannen.Met vriendelijke groeten,Energy-Home TeamSeed Investment Group NVFr. Rooseveltlaan 349/109B-9000 GentON 0653.880.562Op 16 oktober 2022 11:04:48 +02:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:

K. B.

Naar: HomEnergy

17/11/2022

Beste, tot op heden geen installatie geplaatst. Ook nog steeds geen nieuwe plaatsingsdatum gekregen. Voorschot staat al bij u sinds maart. Ik vraag me echt af met wat u bezig bent?Koen Bellens.

HomEnergy

Naar: K. B.

28/11/2022

Beste,Gezien de extreme drukte hebben we inderdaad nog geen plaatsing kunnen doen, waarvoor onze excuses.Indien gewenst kunnen we uw voorschot terugstorten indien u dit verkiest.Met vriendelijke groeten,Energy-Home teamSeed Investment Group NVFr. Rooseveltlaan 349/109B-9000 GentON 0653.880.562Op 17 november 2022 19:34:27 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:

K. B.

Naar: HomEnergy

28/11/2022

Beste,Akkoord voor terugstorten voorschot. Gegeven de omstandigheden lijkt mij dat de beste oplossing en dan kan dit dossier nog in schoonheid gesloten worden. Met vriendelijke groeten, Koen Bellens.

HomEnergy

Naar: K. B.

30/11/2022

Beste Koen,Nogmaals onze excuses hiervoor.We geven dit door aan de boekhouding dewelke de terugbetaling in orde zal brengen.Met vriendelijke groeten,Energy-Home TeamSeed Investment Group NVFr. Rooseveltlaan 349/109B-9000 GentON 0653.880.562Op 28 november 2022 13:45:00 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:

K. B.

Naar: HomEnergy

09/12/2022

Beste,U kan mij steeds een seintje geven eens het voorschot gestort is.FIjne dag verder!Mvg,Koen Bellens

HomEnergy

Naar: K. B.

15/12/2022

Beste Koen,Dit werd doorgegeven aan de boekhouding en zal u deze maand nog worden terugbetaald.Hopend u hiermee alvast te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groeten,Energy-Home TeamEnergy-Home NVFr. Rooseveltlaan 349/109B-9000 GentON 0653.880.562Op 9 december 2022 13:22:07 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:

K. B.

Naar: HomEnergy

11/01/2023

Beste, tot op heden niets ontvangen. Zou u dit even kunnen nakijken bij uw boekhouding aub? Alvast bedankt. Mvg, Koen Bellens

HomEnergy

Naar: K. B.

11/01/2023

Beste Koen,Uw vraag werd zonet doorgestuurd naar de boekhouding.Dit ter uwer info.Met vriendelijke groeten,Energy-Home TeamEnergy-Home NVFr. Rooseveltlaan 349/109B-9000 GentON 0653.880.562Op 11 januari 2023 10:16:38 +01:00, schreef klachtenbox@test-aankoop.be:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform