Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Pin code om toestel te laten werken
Geachte heer, mevrouw, Op 18 augustus 2025 heb ik in het Gamma-filiaal in Wilsele een Gardena Sileno Life 750 robotmaaier gekocht. De pin code die als fabriekscode is ingesteld (1234), werkt niet. Om de correcte pin code te verkrijgen, heb ik zoals gevraagd het online formulier ingevuld. Ik heb daarbij alle benodigde gegevens en een kopie van mijn aankoopbewijs meegestuurd om aan te tonen dat ik de rechtmatige eigenaar ben. Helaas heb ik sindsdien geen code ontvangen en blijf ik herhaaldelijk hetzelfde geautomatiseerde bericht krijgen waarin mij wordt gevraagd om opnieuw het formulier in te vullen. Daarnaast heb ik geprobeerd telefonisch contact op te nemen, maar dit is niet gelukt, nummer dat ik online heb gevonden behoort toe aan een andere firma. Ook via de chatfunctie kon ik niet verder geholpen worden. Dit gebrek aan effectieve ondersteuning is onacceptabel, vooral gezien het feit dat ik €699 heb betaald voor een product dat ik nu niet kan gebruiken. Kan u mij aub met spoed helpen, zodat ik mijn toestel eindelijk in gebruik kan nemen. Ik ben niet van plan om nogmaals hetzelfde proces te doorlopen via de gardena site gezien ik toch geen reactie krijg en telkens gevraagd wordt opnieuw hetzelfde te doen. In afwachting van een snelle en adequate oplossing. Met vriendelijke groet, Sonja Van der Auwera
Aangebode compensatie niet ontvangen
We hebben een robotgrasmaaier gekocht op 07/05/2022. Op 18/04/2025 hebben wij dit toestel terug binnengebracht in de winkel waar wij dit hebben aangekocht omdat dit toestel niets meer deed. Wij kregen 24/04/2025 reactie van Gardena dat de herstelling van dit toestel €468,38 zou kosten. Dit toestel heeft ongeveer €1.000 gekost en is altijd goed onderhouden geweest als een goede huisvader. Dit vonden wij niet kunnen en hebben dus heel wat mailverkeer gehad aangezien dit volgens ons een productiefout moest zijn. Of de producten van Gardena (duurste van de lijn) geproduceerd zijn voor nog geen 3 jaar mee te gaan. Hierbij werd er door verschillende collega’s van Gardena gereageerd. Zo hebben wij 7/5/25 van Claude M. te horen gekregen dat zij de kosten van de batterij op zich zouden nemen. Op 8/5/2025 kregen wij van Rebecca S. Te horen dat wij een compensatie kregen van 30% op de reparatiekosten. Zodra ik dan de bevestiging vroeg dat mijn berekening (offerte - batterij - 30% = uiteindelijke prijs) correct was, kreeg ik te horen dat ik moest kiezen tussen een van de twee compensaties. Wij hebben steeds contact genomen met hun referentie als onderwerp. De fout gerust dus geheel bij hen. Alsnog zijn wij niet akkoord dat wij een deel van de reparatiekosten dienen te betalen aangezien dit productiefouten zijn (aangezien we geen bevestiging van Gardena hebben gekregen dat hun producten maar een levensduur hebben van geen 3 jaar).
Robotmaaier niet geleverd
Beste, 28/06 heb ik via de bol.com site een nieuwe robotmaaier van Gardena gekocht. Na deze volledig te hebben geinstalleerd in onze tuin bleek deze niet te werken, na overleg met de klantendienst van Gardena hebben we deze verzonden naar ENFINITEC (maatschappij die de herstellingen doorvoert van Gardena). hier concludeerde ze al gauw dat de MII kaart (de displaykaart) kapot was en deze dus zou hersteld worden. Na herstelling hebben ze deze via DHL verzonden naar een FOUTIEVE adres. Nu de dag van vandaag weten ze niet hoe,wat,waar... Sedert de voorbije 8 a 10 dagen bel ik elke dag naar Gardena klantenservice wanneer ik mijn robotmaaier of gewoon mijn geld terug krijg zodanig ik een nieuwe kan kopen. Ik ben tot de dag van vandaag nog steeds niet geholpen, 28/06 een maaier gekocht we zijn nu 08/08. Dit is absoluut geen klantenservice!
Water uit tuinslang aangetast
Op 21/09/2023 stuurde ik volgende vraag naar de klantendienst van Gardena (verzoek 1836477): Een goed jaar geleden kocht ik een Gardena Wandslangenbox RollUp XL voor onze tuin.Op een gegeven moment viel het ons op dat het grondwater dat (steeds via de gardena wandslangenbox) uit onze buitenkraan kwam, begon te schuimen en raar rook.De geur kan ik maar omschrijven als ergens tussen detergent en ptfe spray.Wij gingen er initieel van uit dat het een verontreiniging van het grondwater betrof.Ik besloot een staal te nemen in een grote waterfles rechtstreeks aan de kraan... en toen daagde het: het water afgetapt van de buitenkraan schuimt niet en heeft ook niet die vieze geur!Van zodra ik de Gardena wandslangenbox opnieuw aansluit op de buitenkraan en water neem is dat wel het geval: schuim en een vieze chemische geur.Hoe komt dit? Bevat dit water dan schadelijke stoffen? Wat gaan we hier aan doen?GegroetHet antwoord kwam snel: Dit is schimmel dat zich vormt iin de slang doordat het water hier in opwarmt en enkele tijd stil blijft staant.Dit is echter niet schadelijk.Toch was ik er nog niet gerust in en vroeg ik meer uitleg op 25/09/2023:Bedankt alvast voor uw (beknopte) antwoord.Zouden jullie echter iets meer informatie kunnen meegeven hieromtrent?Over welke schimmel gaat het? Kunnen we hier iets tegen doen?Is de schimmel echt compleet ongevaarlijk?Met opnieuw een vlot antwxoord dezelfde dag:Geachte, We vragen hier meer info over in Duitsland en komen er op terug. Met vriendelijke groet, After Sales ServiceGARDENA ServiceSedertdien geen antwoord meer.Blijft mijn ongerustheid gezien het schuim en de erg penetrante geur die de 'schimmel' veroorzaakt in het water:Is het OK om het zwembad(je) hiermee te vullen? Mag ik dit water voor de planten gebruiken? Bedankt om onze vraag te willen behandelenBram Cantryn en Eva Van Crombrugge
verzenden en antwoorden, is te veel gevraagd
Beste, ik bestelde op 26/9 onderdelen, door ergens een fout bij dpd heeft hier nooit iemand voor de deur gestaan (hier zijn beelden van),bij vraag om info heb ik pas antwoord gekregen toe het al was terug gestuurd!! Ik probeer het al 2 weken terug naar mijn adres te laten sturen maar Gardena geeft geen enkele reactie!!! graag pakket afleveren zo snel mogelijk
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten