Goed

80 punten Info

Meest recente klachten

S. K.
8/07/2025

Misleidende garantieclaims en weigering kosteloos herstel

Op 10 september 2022 kocht ik in uw winkel Gamma een Qlima split-unit airco SC 5248 (4600 W) (kassabon nr. 22091013200013010603). Op mijn aankoop is de wettelijke garantie van 2 jaar van toepassing en uw webshop vermeldt bovendien garantie tot 10-09-2026. Tijdens de aankoop is mij mondeling toegezegd dat het toestel 4 jaar garantie zou krijgen. In bijlage vindt u een kopie van de aankoopfactuur. 1. Communicatie bij eerste winkelbezoek Bij mijn eerste bezoek aan uw winkel werd geen enkele beperking op de garantie genoemd: noch dat compressor­storingen niet onder garantie vallen, noch dat enkel de printplaat gedekt zou zijn. 2. Reactie bij defect (3 juli 2025) U liet mij per e-mail weten dat: de P4-fout “een compressor­storing” betreft en niet kosteloos onder uw garantie valt; ik zelf een erkende koeltechnicus moet inschakelen voor een betaalde herstelling; de extra garantie van Qlima uitsluitend op de compressor zou gelden, ondanks uw webshopvermelding van garantie tot 2026. 3. Inconsistentie leverancier versus winkel Eerder heb ik rechtstreeks contact gehad met de leverancier PVG Belgium. Telefonisch bevestigden zij dat zowel de compressor als de printplaat in de outdoor-unit defect kunnen zijn, maar zij bieden alleen tegen betaling (€ 185 incl. btw + verzending) een vervangende printplaat aan. Pas nu, wanneer zij constateren dat de compressor vervangen moet worden, zoeken zowel Gamma als PVG een uitvlucht om de garantie af te wijzen. Dit druist in tegen uw eigen garantiebeloften en wekt de indruk van wanpraktijken. 4. Wettelijke garantieverplichtingen De garantiewet stelt dat de verkoper bij een defect tijdens de garantieperiode: kosteloos moet overgaan tot herstelling; bij onmogelijkheid van herstel kosteloos moet overgaan tot vervanging van het product; pas tot terugbetaling mag overgaan als herstel en vervanging beide niet mogelijk blijken; de consument niet mag verplichten tot heraankoop of externe dienstverlening op eigen kosten. Ik beroep mij hierbij op de wettelijke garantie van 2 jaar én op de door u schriftelijk gecommuniceerde garantie tot 10-09-2026 en de mondelinge toezegging van 4 jaar garantie. Ik verzoek u vriendelijk: binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief kosteloos de P4-fout te herstellen door uw eigen technische dienst of een erkende installateur in te schakelen; indien herstel niet mogelijk blijkt, het volledige aankoopbedrag terug te betalen op mijn bankrekening. Ik reken erop dat u uw wettelijke garantieverplichtingen én uw eigen garantie­beloften nakomt. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Bijlagen: Aankoopfactuur kassabon nr. 22091013200013010603.pdf Screenshot Gamma-webshop (garantie tot 10-09-2026) E-mailcorrespondentie met PVG Belgium E-mailcorrespondentie met Gamma

In behandeling
S. T.
9/06/2025

Levering van gordijnen

Geachte mevrouw/heer, De bestelling van onze gordijnen is voor de 2x weer niet geleverd zoals is afgesproken..we hebben een mail gestuurd maar krijgen naar mail terug geen antwoord meer op onze vraag,het is schandalig dat jullie hier niet op reageren wij zitten nog altijd te wachten op onze gordijnen!

Afgesloten
R. F.
19/05/2025

Herstelling duurt al meer dan een maand

Op 7 augustus 2024 koop ik online via Gamma een Hyundai grasmachine en kettingzaag. Hyundai benzinekettingzaag 25cc 25cm Hyundai benzine grasmaaier 50,8 cm 196cc (zelfrijdend) incl. elektrische starter De grasmachine gebruiken we meteen, de kettingzaag niet. Als ik de kettingzaag wil gebruiken, start die niet. Kettingzaag wordt binnengebracht bij Gamma Deinze waar ze zogezegd gerepareerd wordt. Jammer genoeg krijgen we ze nog steeds niet aan de praat. Is zogezegd een easy start systeem maar na half uur trekken en sleuren, krijg ik de machine niet aan de praat. Gamma Gent geeft aan dat het inderdaad geen east start is en stuurt de kettingzaag terug. Herstel zou 2 weken zijn. We zijn 15 april Na herhaaldelijke telefoontjes naar Gamma waar ik te horen krijg dat de leverancier niet erg betrouwbaar is, heb ik mijn kettingzaag nog niet terug. Ook heb ik geen enkel idee wanneer ik die zou terugkrijgen. Grasmachine was niet meer zelftrekkend en hetzelfde verhaal. Al meer dan 2 weken en geen enkel idee wanneer die hersteld zal zijn

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
C. P.
11/04/2025

Levering geen gegevens

Korte beschrijving van uw probleem Wij hebben een bestelling geplaatst op 21 maart 2025 voor een achterdeur van om en bij de 500 euro. De levering zou plaats vinden op 11/04/2025. Ik heb geen enkel vorm van track en trace , ik heb contact opgenomen met gamma webshop daar kunnen ze de leverancier niet bereiken en verder hebben ze mijn geen verdere uitleg gegeven of oplossing. Dan heb ik contact opgenomen met extra home van post nl daar zeggen ze ik heb zelf geen gegevens dus zij kunnen mij ook niet verder helpen. Wat moeten we doen? Wij verwachten deze levering maar deze zal hoogstwaarschijnlijk te laat komen…

Opgelost
S. T.
5/11/2024

Defect toestel Qlima

Geachte mevrouw/heer, Op [3/10/2024] bestelde ik een [Qlima SRE 3231 C-2 laserkachel zilver 3100 W] in uw winkel en betaalde ik er [239,20€] voor. Bestelnummer: 320000560712 Na levering op [5/10/2024] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [e3,e13 storing, vacuum trekken van bidon waardoor storing dat de bidon leeg is ... enz enz]. Op [9/10/24] [ging ik naar uw winkel in Aarschot] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. [Mijn verzoek is afgewezen omdat [door langdurig gebruik was het eerste excuus, dat we niet de juist petroleum gebruikte wat we wel deden, filter was vuil door gebruik dat we niet hadden gedaan vanwege de defecten...]. nu kregen we 3 opties van de verantwoordelijken. 1. aftand van het toestel doen zonder dat we ons ons geld terug krijgen. 2. het toestel ophalen met een extra kostprijs van 50 euro zonder herstelling. 3. 67,50 euro met alleen de vervanging van het de filter mits dat we een document moeten ondertekenen. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat [de toestel al defect was bij het eerste gebruik]. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet,

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform