Terug

garantie binnen wettelijk termijn van 2 jaar

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

W. L.

Naar: Fixpart Belgium

21/10/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 29 september 2023 kocht ik een vervangmotor voor een stofzuiger Dyson DC19 zoals vermeld op uw website en betaalde ik er € 49,64 voor. Het toestel werd geleverd op 3 oktober 2023, de start van de wettelijke garantietermijn van 2 jaar. Op zaterdag 23 augustus stuurde ik U een mail via uw site met de melding van het defect, waarvan ik ook een bevestiging kreeg. Na minder dan 1 jaar en 11 maanden vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. In het bijzonder, de motor werkt helemaal niet meer. Na talrijke mails en 2 maanden later krijg ik nu de melding dat U niet kunt zien of de motor wel geschikt is voor dit type toestel en dat jullie onderuit de garantie willen komen. Nochtans staat dit type motor nog steeds op jullie site en specifiek voor dit type toestel omschreven. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar verzoek ik u derhalve om vervanging van het product zonder kosten voor mij, of anders ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Bestelbevestiging • printscreen website


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform