Meest recente klachten

K. S.
14/11/2023

niet-levering

Op maandag 6/7 bestelde ik een platenlift op fixami.be. Uiterlijk op het einde van de week, verwachtte ik het goed te ontvangen. Alles leek daarvoor ook mogelijk. De lift stond op voorraad opgegeven op de website en eerdere zendingen vormden ook niet meteen een probleem.Dezelfde dag kreeg ik nog een track & trace van trans-mission.nl waar het pakket 3 keer werd gescand. De laatste scan vond kort na middernacht plaats.Nadat vervolgens geen beweging of duidelijke status werd weergegeven, maakte ik telefonisch contact met fixami.be. Zij verzochten me zelf contact op te nemen met de transporteur. Ik vroeg fixami het nodige te doen op basis van onze overeenkomst. Fixami haalde aan dat zij niet verantwoordelijk waren voor vertragingen in de distributie. Waar ik verveeld op reageerde doordat een expliciete vermelding op hun website dat levering aan huis binnen de 24u kan worden uitgevoerd mee leidde tot mijn aankoop.Fixami gaf aan een mail te hebben verzonden waarna op donderdag nog steeds geen reactie volgde. Daarop stelde ik een eerste ultimatum om te leveren op vrijdag. Fixami haalde aan uiterlijk op dinsdag überhaupt nieuws te kunnen verkrijgen van het betreffende pakket.Wat verveeld duwde ik toch zelf door naar meer info.Ik zelf kon trans-mission eigenlijk niet bellen vanuit Belgie. Na een poging via de Nederlandse klantendienst kwam ik bij DINA Logistics terecht en vervolgens finaal bij sms-logistics uit Oostkamp/Gistel als eindstation.Dina meldde problemen bij sms-logistics en maande mee aan tot spoedige levering.De werken met het platenliftje werden uitgesteld uit tot het volgende weekend, waardoor ook andere werden mee dienen op te schuiven.Op maandag kregen we dan toch een teken van leven van sms-logistics. Er zou in de late namiddag worden afgeleverd. Geen contactgegevens of verdere info.Vermits om 17 nog steeds niet was geleverd, zoch ik telefonisch contact met sms-logistics.De telefoon ging ettelijke malen over maar er werd geen reactie verkregen.Op mail stelde ik een nieuw ultimatum om uiterlijk 14/11 om 12u te leveren en dat de goederen anders terug dienden te worden gezonden met onmiddelijke terugbetaling.Fixami.be stelt enkel centen terug te betalen per ontvangst van de goederen.Voor mij zijn zij verantwoordelijk voor het aanstellen van betrouwbare partners en hebben zij een relatie met de transportbedrijfen.Ik eis een onmiddelijke terugbetaling en een vergoeding voor alle kosten ten gevolge van niet-levering van de goederen. Alsnog leveren behoort gezien de urgentie eigenlijk nog steeds tot de optie.Om te beginnen kan ik geen platenlift meer aankopen binnen de juiste termijn en ben ik verplicht een huur aan te gaan voor het weekend.Deze kosten wil ik per kerende verhalen.Bij verdere weigering vind ik dat alle verhaalkosten mee moeten worden vergoed.Fixami maakt misbruik van de situatie door de centen tot zich te houden en op die manier al het risico bij de klant te leggen voor relaties waar de klant finaal niets over te zeggen heeft.Daarom zijn zij rechtstreeks verantwoordelijk voor laattijdige en niet levering.Het normaliseren van een verschil tussen een verkoopbelofte en de realiteit behoort tot lasterlijke praktijken en ligt voor mij in dezelfde lijn als producten goedkoop afficheren in de rekken en vervolgens duurder afrekenen aan de kassa.Ik roep hierbij op om slachtoffers van dergelijke voorvallen aan te sporen een gezamenlijke klacht neer te leggen tegen dergelijke praktijken en deze problematieken in te perken tot aanvaardbare overeenkomsten.Als dit niet fatsoenlijk kan georganiseerd en gereglementeerd worden, wat dan wel?

Afgesloten
A. B.
4/12/2022

Terugbetaling van een verrichtte Retour-pakket 'onvindbaar'

Beste, op 6/6/2022 bestel ik online bij Fixami 2 werkbroeken vh merk Herock (met Ordernummer OL-600492311: waarvan bevestigingsmail) voor een bedrag van 139,90 € (Factuurnr.20220249215). Deze bleken (vr een 2de keer!) niet de bestelde maat te zijn waarop ik een retouraanvraag doe (bevestigd op 25/6/22 door Fixami). En dan gaat het fout: vermits ik nog geen andere email van Fixami ontving met een Retourlabel én ik mijn geld terug wou, heb ik in mijn kwaadheid over de gebrekkige service van dit bedrijf het pakket dan maar zélf met BPost teruggestuurd (met Barcode CE402762567BE) naar het adres dat ik op internet vond van het bedrijf, namelijk: Fixami Firma, Zevenheuvelenweg 25, 5048AN Tilburg. Op 27/6/22 krijg ik dan per email het Retourlabel (RM-100166713 & Ref. 20220249215) toegestuurd van Fixami (met een ander retouradres: Gereedschapcentrum.nl (dat is hun handelsnaam!), Swaardvenstraat 18, 5048AV Tilburg (NL)), maar mijn pakket was dus al onderweg naar hun. Ik laat hun dit weten op 27/6/22 en dan begint er een eindeloze 'lijdensweg' van tientallen emails over en weer tussen mij en telkens weer andere zogenaamde 'klantenservice-medewerkers' (Zsuzsanna (fout geschreven?) Susan Jelle en Roxanne) waarin deze mij telkens opnieuw vragen naar een verzendbewijs van mijn Retour via BPost, hetgeen ik hen ook al meerdere malen had doorgestuurd (het enige bewijs dat ik van die zending van BPost heb ontvangen per email en met vermelding van een barcode+het afleveradres) maar wat ze dus telkens leken te negeren. Mijn naar het verkeerd opgestuurde adres van hun is sindsdien nog steeds 'spoorloos', ook als ik er op oa (!) 3/9/22 nog maar eens naar vraag of het al 'teruggevonden' is. Ze antwoordden mij daar telkens op dat ze het zogezegd nog aan het zoeken zijn of dat het nog niet gevonden is, maar ik heb de indruk dat ze er gewoonweg helemaal niet meer mee bezig zijn. Het gaat wel over 139,90 € die ze van mij hebben + dat die 2 retour gestuurde broeken wél op 1 van hun adressen is toegekomen, maar er daar iemand iets verkeerd mee heeft gedaan. Ze beweren op hun website dat ze een gevestigd gerenommeerd bedrijf zijn, maar dat zouden ze dan wel eens mogen bewijzen door mij mijn geld terug te storten (ook al vinden ze die broeken door een interne fout bij hun niet meer)! Ten einde raad contacteer ik daarom jullie van Test Aankoop omdat ik door het lezen van het magazine ervan overtuigd ben dat jullie misschien wél dit bedrijf tot correct handelen kunnen dwingen. Ik hoop het van harte! Bedankt alvast! (telkens bereid meer info te verschaffen)

Afgesloten
F. V.
9/10/2021

2de hands toestel gekregen ipv nieuw

Beste,Ik bestelde een nieuwe combilaser. Maar ik krijg een geopende verpakking (verbroken zegel) die dichtgeplakt is met gewoon plakband waarbij alle toestellen en accesoires in de doos zitten zonder verpakking. Ik weet dat dit niet de gewoonte is van Bosch. Op de beschermhoes zitten er stofpuntjes. Dus duidelijk een gebruikte. Ik mail naar Fixami.be met een klacht. De eerste mevrouw (Lonneke) van de klantenservice begrijpt me volledig en zegt dat dit inderdaad niet kan. Ze vraagt om foto's te nemen en dit naar hen te sturen. Ik doe dit. Beetje later krijg ik een mail van ene Judith en die vrouw zegt dat dit normaal is omdat ze moeten weten wat de inhoud is van de verpakking. Maar de inhoud staat op de foto van de verpakking. Ik versta helemaal niet waarom je die verpakking zou moeten openen en de zegel verbreken. Nog nooit gehoord. Ze zegt dat de stofpuntjes op de beschermhoes zouden kunnen komen van mijn camera. Ze vragen nog meer foto's. Maar hoe ik kan meer foto's maken als de foto's die ik hen gestuurd heb al duidelijk zijn. Ik ben het beu van te mailen. En wil gewoon een korting. Want als ik het moet terugsturen heb ik geen laser meer en moet ik nog eens de verzendingskosten zelf bekostigen. Dat wil ik dus niet.Mvg,FV

Opgelost
A. C.
12/01/2018

paketje niet gehad

ik heb op woensadag 27 december 2017 bevestiging gehad van mijn bestelling.deze is geleverd op vrijdag 29 december 2017.ik was helaas niet thuis op het moment van de levering.postnl de firma van levering heeft bij ons aan het appartement aangebeld bij de boven buren. die heeft de deur open gedaan omdat ze iemand verwachte.maar is niet in contact gekomen met de leveraar.die heeft waarschijnlijk de pakjes gewoon binnen voor de deur geplaatst. en toen ik thuis kwam waren de pakjes weg.nu heb ik rondt vraag gedaan bij de buren en niemand heeft afgetekend.als ik op de track&trace van postnl kijk dan is er wel afgetekend maar heeft niemand van de buren gedaan.warschijnlijk heeft de chauffeur zelf getekend.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform