Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Evollis
Ik heb na een upgrade mijn oude gsm een samsung S24 Ultra mijn gsm opgestuurd naar Evollis correct zoals gevraagd. Toen ik het toestel opgestuurd heb was dit in perfecte staat. Echter wanneer ik de afrekening kreeg dan was ik verbaasd om een rekening te krijgen van 724euro ik heb meermaals gevraagd wat het probleem was. Blijkbaar was de achterkant gebarsten. Ik heb betaald voor een verzekering maar deze zou afgesloten zijn als ik het toestel opgestuurd heb. Ik krijg het toestel ook niet meer terug. Ik krijg geen gehoor meer van Evollis na onderstaande mail en ik kan ze niet bereiken. Ze hebben deze maand 724euro willen afschrijven van mijn bankrekening terwijl wij nog in onderhandeling zijn. Dit klinkt echt naar oplichting. Kan iemand mij hierbij helpen? Hieronder vind u de mail communicatie met Evollis. Beste, Ik heb een vraag over het dossier met contract 240208029OMVQ. Hieraan is gekoppeld een verzekering die deze schade dekt. Ik zie dat er een bedrag van 700euro word ingehouden terwijl hier een verzekering voor zulke schade op loopt bij jullie. Hoe kunnen we dit organiseren dat de verzekering deze schade dekt? Mvg Yannick Usewils Beste Yannick Usewils, De verzekering voor de apparatuur werd opgeschort zodra u de apparatuur terugbracht. De verzekering kan niet door ons worden geactiveerd, deze moet door de klant worden geactiveerd. En het moet worden geactiveerd terwijl de apparatuur in het bezit van de klant is. Op dit moment kunt u alleen het betreffende bedrag betalen. Met vriendelijke groeten. Maria, Evollis Beste, Ik betwist deze schade. Deze moet zijn opgelopen tijdens het versturen van het pakket. Dan is dit nog steeds in mijn bezit. Ik heb bewijzen dat ik nodig steeds een verzekering heb op deze s24 ultra. Is het mogelijk mij dit toestel terug te zenden dan zal ik dit laten herstellen via samsung en terug opsturen. Ik heb al verschillende toestellen gehuurd bij jullie en nog nooit problemen ik betaal altijd tijdig. Nu krijg ik een factuur van 750euro waar ik niet aan kan doen. Ik vind dit zelfs on acceptabel. Laten we dit aub via de geldende verzekering oplossen ik heb zelfs de verzekeringsbewijzen doorgestuurd. Mvg Yannick Usewils. Beste, Ik ben het niet eens met de door u geclaimde schade. Ik heb deze schade niet veroorzaakt en het toestel correct verzonden in een goede verpakking zonder enige zichtbare schade. Voor het toestel met nummer: 240208029OMVQ verzoek ik u vriendelijk om de volgende zaken te verstrekken: 1. Bewijs dat het daadwerkelijk om mijn telefoon gaat. 2. Bewijs dat de gestelde schade al bestond vóór verzending. 3. Onderbouwing van het bedrag van €724,67 als werkelijke kosten van herstel. Graag wil ik u ook wijzen op de volgende artikelen uit het Burgerlijk Wetboek: • Artikel 7:20 BW bepaalt dat de leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product is veroorzaakt door de consument. Dit artikel maakt deel uit van de afdeling over huur en verhuur van roerende zaken. • Artikel 7:24 BW geeft de consument het recht om een afgeleverd product te laten beoordelen door een onafhankelijke expert om vast te stellen of er daadwerkelijk schade is en, indien ja, hoe groot die schade is. Dit geldt met name voor geretourneerde leaseproducten. De leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product daadwerkelijk door de consument is veroorzaakt. In mijn eerste communicatie heb ik voorgesteld om de eventuele schade te laten vergoeden via de lopende verzekering op het toestel. Aangezien ik het toestel zonder schade en in goede conditie heb verstuurd, stel ik de volgende alternatieve oplossingen voor: 1. Evollis laat de claim in zijn geheel vallen. Dit lijkt mij de meest rechtvaardige oplossing, aangezien ik voldoende aannemelijk heb gemaakt dat ik de schade niet heb veroorzaakt. Bovendien, als er al schade zou zijn geweest waarvan ik op de hoogte was, had ik deze zelf laten herstellen via mijn verzekering. 2. Evollis stuurt mij het toestel retour, zodat ik deze zelf door een erkende Samsung-hersteller kan laten beoordelen. Indien nodig kan ik de telefoon op mijn kosten laten herstellen en vervolgens in de gewenste staat terugsturen naar Evollis. 3. Evollis stuurt mij het toestel retour. Na ontvangst betaal ik het bedrag van €724,67 aan Evollis, waarna het toestel mijn eigendom wordt. Dit bedrag komt overeen met het bedrag dat in rekening wordt gebracht bij het niet retourneren van het toestel, zoals vermeld in punt 12.3 van het contract. Ik verneem graag zo spoedig mogelijk uw reactie. Met vriendelijke groet, Yannick Usewils Beste Yannick Usewils, We voegen een foto bij die de schade aan de apparatuur aangeeft en een andere foto die de apparatuur identificeert. We hoeven niet te bewijzen dat de apparatuur beschadigd is voordat u deze retourneert: het is de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen voor een verpakking met adequate bescherming van de apparatuur voor eventuele gebeurtenissen die zich kunnen voordoen tijdens het transport van de apparatuur. De waarde van het boetetarief is een vast bedrag, dat is vastgelegd in de tabel in artikel 12.3 van het contract. Deze waarde varieert niet afhankelijk van het type schade dat de apparatuur veroorzaakt. Wat de verzekering betreft, hebben we al uitgelegd dat deze niet door ons kan worden geactiveerd en dus ook niet kan worden geactiveerd nadat de apparatuur is geretourneerd. We kunnen het apparaat niet naar u terugsturen. De diagnosetechnici die de apparatuur hebben beoordeeld, zijn officiële technici die door Samsung zijn geautoriseerd. Het maximale wat wij kunnen doen is het eindsaldo van contract 240208029OMVQ verdelen in bijvoorbeeld 3 maandelijkse termijnen, als volgt: - Een uitkering van € 245,78 in april; - Een uitkering van € 245,78 in mei; - En een betaling van € 245,78 in juni. Accepteert u ons voorstel? Met vriendelijke groeten. Maria, Evollis Beste, Negatief ik accepteer dit voorstel niet! U heeft mij nog steeds niet kunnen antwoorden op onderstaande artikels in het contract dat ik met jullie heb afgesloten. • Bewijs dat het mijn telefoon betreft; (ik heb een goudkleurige telefoon opgestuurd dit zijn foto's van een wit toestel. Het nummer is niet leesbaar) • Het bewijs dat de gestelde schade al bestond vóór verzending; (deze is op een correcte en juiste manier opgestuurd in verpakte bolletjes folie zonder schade) • De onderbouwing van €724,67 als de werkelijke kosten van herstel. ik wil jullie wederom wijzen op de volgende artikelen uit het wetboek: Artikel 7:20 BW dat bepaalt dat de leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product is veroorzaakt door de consument. Dit artikel maakt deel uit van de afdeling over huur en verhuur van roerende zaken. En op grond van artikel 7:24 BW heeft de consument het recht om een afgeleverd product te laten beoordelen door een onafhankelijke expert om vast te stellen of er inderdaad schade is en, indien ja, hoe groot die schade is. Dit geldt met name voor geretourneerde leaseproducten. De leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product daadwerkelijk door de consument is veroorzaakt1. Dit artikel waarborgt het recht van de consument om een deskundige beoordeling te verkrijgen bij geschillen over schade aan geleverde zaken. Ik stel voor op het toestel te retourneren waarna ik het zelf kan bekijken en indien nodig zal ik de kosten op mij nemen voor het herstellen van het scherm. Waarna het toestel mijn eigendom wordt. Volgens jullie kan dit eveneens contractueel dat het toestel mijn eigendom wordt. Daarom had ik graag gehad dat er bij betwisting mijn toestel terug wordt gestuurd. Met vriendelijke groeten Yannick Usewils.
Verzekering diefstal
Op 24 juli 2024 werd mijn smartphone gestolen. Omdat ik bij Evollis/Samsungcare een verzekering heb afgesloten die ook diefstal dekt, heb ik hen dezelfde dag een e-mail gestuurd met daarin de benodigde documenten, waaronder het proces-verbaal van de politie. Naar aanleiding hiervan gaf men aan dat mijn contract inderdaad dekking biedt voor diefstal en dat de situatie in behandeling werd genomen. Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Gedurende deze periode ben ik herhaaldelijk van het kastje naar de muur gestuurd, zonder duidelijke antwoorden of oplossingen. Daarnaast is mijn oorspronkelijke contract geannuleerd en werd er een nieuw contract opgesteld waarin diefstaldekking ontbreekt. Dit lijkt een administratieve fout te zijn, zoals de organisatie ook heeft toegegeven. Men gaf aan dat deze fout zou worden geëscaleerd, maar tot op heden heb ik geen enkele terugkoppeling ontvangen. Ondertussen heb ik vijf maanden premie betaald (€ 51,39 per maand, in totaal € 256,95) voor een verzekering waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. Bovendien was ik genoodzaakt zelf een nieuwe smartphone aan te schaffen, wat een aanzienlijke extra kost met zich meebracht. Met dit schrijven verzoek ik Evollis/Samsungcare dringend om: - Het contract per direct stop te zetten. - Het totale bedrag van € 256,95, dat ik onterecht heb betaald, aan mij terug te storten. Ik vertrouw erop dat men mijn klacht hier wel serieus neemt en spoedig handelt.
Annulering aanvraag leasecontract
Beste,Op 4/02/2024 heb ik een aanvraag ingediend voor het huren van een Samsung toestel nl een Samsung Galaxy S24 ultra.Op 5/02/2024 heb ik van Evollis een mail ontvangen met de vraag om de ontbrekende gevraagde stukken naar hen toe te sturen daar de gevraagde bewijzen die ik hen had verstuurd niet de juiste of ongeldig waren. Toen heb ik onmiddellijk eveneens op 5/05/2024 op hun mail geantwoord dat ik het aangevraagde leasecontract en dus de huuraanvraag bij Samsung wens te annuleren en met de bevestiging van die annulering.Dus de dag na de aanvraag al.Nadien heb ik nog een 4 tal mails verstuurd met opnieuw de vraag de aanvraag te annuleren en mij het reeds betaalde bedrag van 79€ (te betalen bedrag bij aanvraag van een leasecontract) terug te storten op mijn rekening maar steeds zonder antwoord van het bedrijf Evollis. Tot op heden heb ik nog geen bevestiging gekregen van de gevraagde annulering en ook nog mijn geld niet teruggekregen.Er komt geen enkele reactie na 4 mails van mij.Heb de indruk dat er met opzet gerekt wordt zodat de 14 dagen tijd die men heeft om te annuleren verstreken zijn. Na al de negatieve reviews die ik nu te lezen krijg over het bedrijf vrees ik dat ik eveneens de zoveelst ben die er bedrogen uitkomt.Ik wil dan ook dat ik de gestorte som zo snel mogelijk terugbetaald krijg.In hun voorwaarden staat vermeld dat men 14 dagen dat tijd heeft om de aanvraag te annuleren alsook 28 dagen de tijd om het gehuurde toestel terug te sturen. Echter is het leasecontract nooit in voege geweest vermits de gevraagde stukken niet geldig waren alsook is er nooit een toestel aangevraagd of ontvangen geweest.
recht op nieuwe smartphone
Beste, zoals in uw mail vermeld, hebben wij recht op een contractverlenging met apparatuurupgrade. Contract 22120602OP9OJ, echter word ik telkens afgewezen en bekom ik geen oplossing voor de upgrade van huidig toestel, wel blijven wij doorbetalen ,Graag oplossing , dit sleept nu al 6 maad aan ,
Bedrijf rekt doelbewust mijn contract , houd doelbewust documenten achter en ...
Ik had een tablet en hoes gehuurd via een huurcontract via bedrijf. Binnen een week heb ik dit stopgezet via email en de goederen teruggestuurd via aangetekend postpakket ( dus alles goed geregeld binnen de wettelijke 14 dagen). DACHT IK....... Geruime tijd nadat ik de goederen had opgestuurd bleek het adres niet het juiste te zijn.... en hebben ze daar de goederen geweigerd en teruggestuurd..... Ik op mijn beurt heb nu ook reeds 8-9 keer deze goederen geweigerd en staan ze dus geblokkeerd ergens bij Bpost... Intussen heb ik van Samsung een mail ontvangen waarin men zegt dat Evollis mij een origineel retourdocument had moeten bezorgen om de goederen naar Samsung te sturen doch dit is nooit gebeurd..... dit document werd dus doelbewust achtergehouden want ze wisten dat ik het contract stopgezet had... Op dit moment zitten ze reeds aan aanmaning nr3. en vragen om de [ achterstallige betalingen ] dringend te voldoen + een boete er bovenop.... Er word dus echt ALLES uit de kast gehaald om maar inkomsten te BLIJVEN hebben , ten koste van de huurder. Legaal en Illegaal manier.....het maakt hun allemaal niets uit.....En ik begrijp nu hun score van ZEER SLECHT 92% , op de consumenten site TRUSTPILOT.We zijn vandaag nu 86 en 84 dagen verder NADAT ik dit contract heb STOPGEZET en ik wacht nog steeds op mijn openstaand bedrag van 70,25 Euro die men mij moet terugbetalen. BESLUIT : Ik wil echt NIETS meer met dit bedrijf te maken hebben en heb na hun derde aanmaning gisteren een OFFICIËLE KLACHT neergelegd bij de Federale Overheid en nu kies ik ook voor jullie om een ruimer publiek te bereiken. Voor mij is contract met nummer 23101402KMX9Z langs mijn (ex-huurder)zijde VOLLEDIG AFGEHANDELD , op het bedrag na wat zij me moeten terugbetalen natuurlijk , en worden vanaf gisteren 15-01-2024 , ALLE AANMANINGEN die men mij nog stuurt BEHANDELD als ILLEGAAL ( contract is immers meer dan 80 dagen geleden stopgezet) alsook de pogingen die men zou ondernemen om het door mij geblokkeerde automatische incasso opnieuw te activeren zullen aanzlen worden als POGING tot DIEFSTAL (met klacht indiening door mezelf) !!! Dit bedrijf is ook reeds VERWITTIGD dat het sturen van nieuwe aanmaningen GELIJK staat met het door mij indienen van een nieuwe OFFICIËLE KLACHT bij de overheid. Daar dit bedrijf EVOLLIS een meester is in huurders aan het lijntje houden , deel ik hun ook mede dat vanaf 1 Februari 2024 , ik een extra schadevergoeding vraag van 100 Euro per gestarte maand dat mijn ex-contract niet langs hun zijde officieël word afgesloten.**** IK WAARSCHUW DAN OOK HIERBIJ ALLE PARTICULIEREN OM NOOIT MET DIT BEDRIJF SAMEN TE WERKEN !!!!!!!! *************** Onder alle voorbehoud en zonder enige nadelige erkentenis ****Met vriendelijke groeten,M. Seghers
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten