Op 24 juli 2024 werd mijn smartphone gestolen. Omdat ik bij Evollis/Samsungcare een verzekering heb afgesloten die ook diefstal dekt, heb ik hen dezelfde dag een e-mail gestuurd met daarin de benodigde documenten, waaronder het proces-verbaal van de politie. Naar aanleiding hiervan gaf men aan dat mijn contract inderdaad dekking biedt voor diefstal en dat de situatie in behandeling werd genomen.
Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Gedurende deze periode ben ik herhaaldelijk van het kastje naar de muur gestuurd, zonder duidelijke antwoorden of oplossingen. Daarnaast is mijn oorspronkelijke contract geannuleerd en werd er een nieuw contract opgesteld waarin diefstaldekking ontbreekt. Dit lijkt een administratieve fout te zijn, zoals de organisatie ook heeft toegegeven. Men gaf aan dat deze fout zou worden geëscaleerd, maar tot op heden heb ik geen enkele terugkoppeling ontvangen.
Ondertussen heb ik vijf maanden premie betaald (€ 51,39 per maand, in totaal € 256,95) voor een verzekering waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. Bovendien was ik genoodzaakt zelf een nieuwe smartphone aan te schaffen, wat een aanzienlijke extra kost met zich meebracht.
Met dit schrijven verzoek ik Evollis/Samsungcare dringend om:
- Het contract per direct stop te zetten.
- Het totale bedrag van € 256,95, dat ik onterecht heb betaald, aan mij terug te storten.
Ik vertrouw erop dat men mijn klacht hier wel serieus neemt en spoedig handelt.