Ik heb na een upgrade mijn oude gsm een samsung S24 Ultra mijn gsm opgestuurd naar Evollis correct zoals gevraagd. Toen ik het toestel opgestuurd heb was dit in perfecte staat. Echter wanneer ik de afrekening kreeg dan was ik verbaasd om een rekening te krijgen van 724euro ik heb meermaals gevraagd wat het probleem was. Blijkbaar was de achterkant gebarsten. Ik heb betaald voor een verzekering maar deze zou afgesloten zijn als ik het toestel opgestuurd heb. Ik krijg het toestel ook niet meer terug. Ik krijg geen gehoor meer van Evollis na onderstaande mail en ik kan ze niet bereiken. Ze hebben deze maand 724euro willen afschrijven van mijn bankrekening terwijl wij nog in onderhandeling zijn. Dit klinkt echt naar oplichting. Kan iemand mij hierbij helpen? Hieronder vind u de mail communicatie met Evollis.
Beste,
Ik heb een vraag over het dossier met contract 240208029OMVQ.
Hieraan is gekoppeld een verzekering die deze schade dekt. Ik zie dat er een bedrag van 700euro word ingehouden terwijl hier een verzekering voor zulke schade op loopt bij jullie. Hoe kunnen we dit organiseren dat de verzekering deze schade dekt?
Mvg Yannick Usewils
Beste Yannick Usewils,
De verzekering voor de apparatuur werd opgeschort zodra u de apparatuur terugbracht.
De verzekering kan niet door ons worden geactiveerd, deze moet door de klant worden geactiveerd. En het moet worden geactiveerd terwijl de apparatuur in het bezit van de klant is.
Op dit moment kunt u alleen het betreffende bedrag betalen.
Met vriendelijke groeten.
Maria,
Evollis
Beste,
Ik betwist deze schade. Deze moet zijn opgelopen tijdens het versturen van het pakket. Dan is dit nog steeds in mijn bezit. Ik heb bewijzen dat ik nodig steeds een verzekering heb op deze s24 ultra. Is het mogelijk mij dit toestel terug te zenden dan zal ik dit laten herstellen via samsung en terug opsturen. Ik heb al verschillende toestellen gehuurd bij jullie en nog nooit problemen ik betaal altijd tijdig. Nu krijg ik een factuur van 750euro waar ik niet aan kan doen. Ik vind dit zelfs on acceptabel. Laten we dit aub via de geldende verzekering oplossen ik heb zelfs de verzekeringsbewijzen doorgestuurd.
Mvg Yannick Usewils.
Beste,
Ik ben het niet eens met de door u geclaimde schade. Ik heb deze schade niet veroorzaakt en het toestel correct verzonden in een goede verpakking zonder enige zichtbare schade.
Voor het toestel met nummer: 240208029OMVQ verzoek ik u vriendelijk om de volgende zaken te verstrekken:
1. Bewijs dat het daadwerkelijk om mijn telefoon gaat.
2. Bewijs dat de gestelde schade al bestond vóór verzending.
3. Onderbouwing van het bedrag van €724,67 als werkelijke kosten van herstel.
Graag wil ik u ook wijzen op de volgende artikelen uit het Burgerlijk Wetboek:
• Artikel 7:20 BW bepaalt dat de leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product is veroorzaakt door de consument. Dit artikel maakt deel uit van de afdeling over huur en verhuur van roerende zaken.
• Artikel 7:24 BW geeft de consument het recht om een afgeleverd product te laten beoordelen door een onafhankelijke expert om vast te stellen of er daadwerkelijk schade is en, indien ja, hoe groot die schade is. Dit geldt met name voor geretourneerde leaseproducten. De leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product daadwerkelijk door de consument is veroorzaakt.
In mijn eerste communicatie heb ik voorgesteld om de eventuele schade te laten vergoeden via de lopende verzekering op het toestel. Aangezien ik het toestel zonder schade en in goede conditie heb verstuurd, stel ik de volgende alternatieve oplossingen voor:
1. Evollis laat de claim in zijn geheel vallen. Dit lijkt mij de meest rechtvaardige oplossing, aangezien ik voldoende aannemelijk heb gemaakt dat ik de schade niet heb veroorzaakt. Bovendien, als er al schade zou zijn geweest waarvan ik op de hoogte was, had ik deze zelf laten herstellen via mijn verzekering.
2. Evollis stuurt mij het toestel retour, zodat ik deze zelf door een erkende Samsung-hersteller kan laten beoordelen. Indien nodig kan ik de telefoon op mijn kosten laten herstellen en vervolgens in de gewenste staat terugsturen naar Evollis.
3. Evollis stuurt mij het toestel retour. Na ontvangst betaal ik het bedrag van €724,67 aan Evollis, waarna het toestel mijn eigendom wordt. Dit bedrag komt overeen met het bedrag dat in rekening wordt gebracht bij het niet retourneren van het toestel, zoals vermeld in punt 12.3 van het contract.
Ik verneem graag zo spoedig mogelijk uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Yannick Usewils
Beste Yannick Usewils,
We voegen een foto bij die de schade aan de apparatuur aangeeft en een andere foto die de apparatuur identificeert.
We hoeven niet te bewijzen dat de apparatuur beschadigd is voordat u deze retourneert: het is de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen voor een verpakking met adequate bescherming van de apparatuur voor eventuele gebeurtenissen die zich kunnen voordoen tijdens het transport van de apparatuur.
De waarde van het boetetarief is een vast bedrag, dat is vastgelegd in de tabel in artikel 12.3 van het contract. Deze waarde varieert niet afhankelijk van het type schade dat de apparatuur veroorzaakt.
Wat de verzekering betreft, hebben we al uitgelegd dat deze niet door ons kan worden geactiveerd en dus ook niet kan worden geactiveerd nadat de apparatuur is geretourneerd.
We kunnen het apparaat niet naar u terugsturen.
De diagnosetechnici die de apparatuur hebben beoordeeld, zijn officiële technici die door Samsung zijn geautoriseerd.
Het maximale wat wij kunnen doen is het eindsaldo van contract 240208029OMVQ verdelen in bijvoorbeeld 3 maandelijkse termijnen, als volgt:
- Een uitkering van € 245,78 in april;
- Een uitkering van € 245,78 in mei;
- En een betaling van € 245,78 in juni.
Accepteert u ons voorstel?
Met vriendelijke groeten.
Maria,
Evollis
Beste,
Negatief ik accepteer dit voorstel niet!
U heeft mij nog steeds niet kunnen antwoorden op onderstaande artikels in het contract dat ik met jullie heb afgesloten.
• Bewijs dat het mijn telefoon betreft; (ik heb een goudkleurige telefoon opgestuurd dit zijn foto's van een wit toestel. Het nummer is niet leesbaar)
• Het bewijs dat de gestelde schade al bestond vóór verzending; (deze is op een correcte en juiste manier opgestuurd in verpakte bolletjes folie zonder schade)
• De onderbouwing van €724,67 als de werkelijke kosten van herstel.
ik wil jullie wederom wijzen op de volgende artikelen uit het wetboek:
Artikel 7:20 BW dat bepaalt dat de leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product is veroorzaakt door de consument. Dit artikel maakt deel uit van de afdeling over huur en verhuur van roerende zaken.
En op grond van artikel 7:24 BW heeft de consument het recht om een afgeleverd product te laten beoordelen door een onafhankelijke expert om vast te stellen of er inderdaad schade is en, indien ja, hoe groot die schade is. Dit geldt met name voor geretourneerde leaseproducten. De leasemaatschappij moet bewijzen dat de schade aan het product daadwerkelijk door de consument is veroorzaakt1. Dit artikel waarborgt het recht van de consument om een deskundige beoordeling te verkrijgen bij geschillen over schade aan geleverde zaken.
Ik stel voor op het toestel te retourneren waarna ik het zelf kan bekijken en indien nodig zal ik de kosten op mij nemen voor het herstellen van het scherm. Waarna het toestel mijn eigendom wordt. Volgens jullie kan dit eveneens contractueel dat het toestel mijn eigendom wordt. Daarom had ik graag gehad dat er bij betwisting mijn toestel terug wordt gestuurd.
Met vriendelijke groeten Yannick Usewils.