Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Terugbetalingsprobleem
Eind 2022 kocht ik zeven pakketten aan bij Esprit. In deze bestellingen zaten verschillende zaken: ik hield producten, ik retourneerde producten, er zaten foute producten in mijn bestellingen en er zaten kapotte producten in mijn bestellingen. Aangezien het in totaliteit nogal onduidelijk was geworden heb ik een excel document opgesteld om het overzichtelijk te maken. Hierbij zag ik dat ik nog €31,30 tegoed had van jullie. Ik heb dan meermaals contact opgenomen met de klantendienst, maar werd telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Ik voegde telkens ook de excel toe, die ik graag wou uitleggen in een gesprek. In juli 2024 werd ik eindelijk verder geholpen door de heer Marcel Laveau. Hij heeft met mij alle bestellingen doorlopen, alsook de terugbetalingen die ik had. Na enkele malen telefonisch contact en mailverkeer kwamen we tot de conclusie dat het bedrijf mij effectief nog geld verschuldigd was. De heer Laveau heeft toen opnieuw navraag gedaan bij de boekhouding waarna ik het antwoord kreeg dat er mij €72,66 euro werd teruggestort via PayPal (mail van 1/8/24). Echter heb ik hierop gereageerd dat dit niet correct is. Dit kan je ook zien aan de foto in bijlage. Ik heb dit bedrag nooit ontvangen (zelfs de teruggestorte bedragen van PayPal in totaliteit komen hier niet mee overeen). Ik heb hier dus verder op geantwoord en heb meermaals een opvolg mail gestuurd, maar sindsdien ben ik genegeerd. Ik hoop na 2 jaar geholpen te worden.
Cadeaubon wordt niet geleverd
Beste, Op 19 september bestelde ik een cadeaubon voor mijn neef zijn verjaardag. Vandaag 29 september is deze bon nog steeds niet geleverd. Contact met de klantendienst is miserabel. Mijn mails worden niet beantwoord , de chat duurt lang en mijn vragen worden ontweken. Ondertussen is mijn neef al lang jarig geweest ook ( Soit, ik zou gewoon die bon graag asap geleverd zien. Bedankt voor jullie hulp!Jasmine
probleem met terugbetaling
Beste, ik plaatste een bestelling bij Esprit op 11/02/22. ik kreeg mijn bestelling netjes aangeleverd zoals altijd. Ik stuurde de artikelen terug die me niet pasten. Normaal stort Esprit nadien het tegoed terug op mijn rekening. Ik heb het geld echter niet ontvangen. Ik ben in die periode van bank veranderd en Esprit beweert dat ze het geld op 16/3 terug gestort hebben naar de rekening van waar de betaling was gebeurd. Maar die rekening was op 7/3 geschrapt dus het geld kan daar nooit op toegekomen zijn. Ik heb hun dit ook aangetoond aan de hand van een mail van mijn bank maar ze houden voet bij stuk dat de betaling uitgevoerd is en dat voor hun de zaak gesloten is. Ik heb hun meermaals gevraagd om het verschuldigde bedrag op mijn nieuwe bankrekening te willen storten, maar ze beweren dat ze enkel maar kunnen terugstorten op de rekening van waar de betaling is uit gebeurd. Ik hoop dat dit snel recht gezet wordt want ik ben een trouwe klant bij Esprit en hoop er toch nog met een gerust hart bestellingen te kunnen doen in de toekomst.
Retourzendingen waarvan esprit een artikel is kwijtgespeeld
Begin maart retourneerde ik bestelling 112255353. Betreft twee broekenDeze retourneerde ik samen met een andere jeans van bestelling A112528257In de doos staken dus drie broekenVoor de twee broeken van bestelling 112255353 voegde ik de mailVan communicatie met Esprit toe in de doos. Ik trok er nog een foto vanHet vreemde is dat ik een correcte retour van de jeansbroek kreeg maar niet van de andere twee broeken Esprit heeft me in het verleden nog zo eens gehadIk ga niet betalen voor iets wat ik niet meer heb en Esprit retour heb gedaan.Nu moet ik een broek betalen omdat Esprit deze niet meer vindt.Ik kan als klant niet opdraaien voor de onbekwaamheid van de dienst bij esprit die retourzendingen behandelt. Het is maar misschien EUR 36,97 maar in het verleden heb ik dit nog eens voorgehad en moest ik betalen voor iets wat zij hadden en niet ik.Ze mogen gerust thuis langs komen . Ik ben hier helemaal niet mee opgezet!Ik kan u ook in afzonderlijke mail de foto’s van retour bezorgen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten