Meest recente klachten

S. V.
13/04/2025

Probleem herstel installatie

Beste, ik zoek hulp bij de indiening van een klacht tegen slechte installatie zonnepanelen en thuisbatterij. Bij de installatie in voorjaar 2023 had ik al aangegeven dat de constructie van slechte kwaliteit was en te weinig ballast voorzien op de constructie om tegen de wind te kunnen. Ook was het een open constructie dus kon het gemakkelijk opvliegen bij de minste wind. Volgens de onderaannemer van Solarbeheer (nu Ecostart) moesten ze het zo plaatsen. Deze werken echter niet meer voor Ecostart. In de nacht van 6 december 2024 zijn de panelen opnieuw omhoog gewipt los van de constructie. Mijn vraag was om dit te herstellen, maar ze sturen me een offerte van 3100 euro met de boodschap het te regelen met mijn verzekeringen. De expert van de verzekering vindt het echter een geschil tussen Ecostart en klant, want verrotte constructie. Daarna krijg ik geen antwoord meer van Ecostart op mijn mails, whatsapp berichten en telefoons. Wel had ik het nummer van een installateur die me gelukkig wel te woord stond en me garandeerde dat het probleem wel opgelost zou geraken. Zelf kon hij echter niet op de afspraak zijn, maar stuurt hij een andere installateur die het probleem netjes oplost en ook nog andere problemen zoals slechte aansluiting van batterij op netwerk opmerkt. Deze installateur rekent echter ook 1200 euro excl btw en beweert nu dat hij niets te maken heeft met Ecostart. Dus uiteindelijk zou ik nog moeten opdraaien voor de kosten. Daarom had ik graag een klacht ingediend tegen Ecostart en wil ook andere klanten behoeden om er te bestellen.

Afgesloten
J. H.
15/12/2024

Oplichting

Ik heb een probleem met de firma Ecostart, Tervantstraat , 2B, 3583 Beringen. Ik tekende op 21 november 2023 een overeenkomst met deze onderneming voor de installatie van zonnepanelen + elektrische aansluiting +keuring. Deze firma voorzag begeleiding bij alle fasen van het project (zie bijlage 1) Er werd door mij een opdracht ondertekend voor een bedrag van € 9.273,94, ondanks de draconische voorwaarden : 40 % te betalen bij inspectie van het dak, 40% bij opmeten van het dak en het saldo 20% bij het begin van de plaatsing. Er gebeurden door mij betalingen op 12/12/2023 (40%) : €3.709,58 en op 22/12/2023 (40%) : €3.709,58 Op 30 april kwam een onderaannemer (B & M Solar) de zonnepanelen op het dak plaatsen maar hij kon niet instaan voor de elektrische aansluiting en dus werd de installatie niet afgewerkt. Na telefonisch aandringen van hun kant betaalde ik op 22/06/2024 : € 2.604,79 zijnde het saldo. De gesloten overeenkomst voorzag installatie 8 à 12 weken na de volledige betaling. In een mail van 4 september 2024 werd gemeld dat de geplande montageafspraak voor 5 september niet kon doorgaan. Hierop kwam een antwoord dat men, prioritair, ging zoeken naar de planning van de verdere aansluiting. Resultaat: Ondanks het feit dat ik 80% voor eind 2023 en in juni 2024 het saldo (20%) betaald heb, is de installatie nog altijd niet volledig uitgevoerd en blijf ik met onbruikbare zonnepanelen op mijn dak. Ik meende dat de redelijke uitvoeringstermijn ruim was overschreden en dat de contractuele verplichtingen niet waren nagekomen. Ik stuurde dan ook een ingebrekestelling (aangetekend en per mail). (Bijlage 2). De aangetekende zending kwam ongeopend terug maar de mail werd beantwoord, namelijk dat men ging pogen voor 1 december af te werken.(Bijlage 3) Op heden geen nieuws. Ik denk dat ik hier opgelicht word. Dank voor uw hulp en met achtingsvolle groeten. Dr.J.M.Hubrechts 0475/62 19 77

Afgesloten
L. A.
5/08/2024

instalatie,producten en levering

Beste, Na veel over en weer gemail/gebel met ecostart. Komen wij maar niet tot een oplossing dus zijn wij genoodzaakt testaankoop in te schakelen. Wij hebben op 6/10/2023 de eerste schijf (40%)van onze betaling uitgevoerd op ecostart zijn verzoek. De levering en instalatie van alles zonnenpalenen, omvormer, smartboiler en airo's ging binnen de 8-12weken plaatsvinden. voor onze afspraak te krijgen voor moesten wij dus meteen nogmaals een 2de schijf betalen(weer 40%). Onze plaatsingsdatum (19 december 2023)netjes gekregen. Ook al had de technieker gezegt dat deze niet op het platdak vanachter konden omdat we dit niet binnen 2-3weken rond gingen krijgen en dat ze dan gelegd zouden worden. En toen begon de miserie. eerst contact met ons met een dreigement dat we om € 830incl. Btw bij moesten betalen als we de plaatsing op 19 december wouden laten doorgaan omdat jullie een probleem hadden met de levering van de juiste omvormers. na voet bij stuk te houden heeft ecostart dit bedrag toch op hen genomen( wat niet meer dan normaal is). 18/12 telefonisch contact gehad voor de afspraak van 19/12 nogmaals te bevestigen dat wij zeker thuis waren. 19/12 installateurs komen aan maar kunnen niets doen want het druppelde. kwamen enkel voor de zonnepanelen. weer was van 18/12 op 19/12 niet inde weer app gewijzigd. hierover weer proberen bellen maar telefonisch heel moeilijk tot niet bereikbaar. dus maar aan het mailen geslagen ook na deze ondervinding al gevraagd voor de samen werking stop te zetten omdat we merkte dat dit niet goed kwam. weer een dreiging dat we dan 30% moesten betalen als schadevergoeding omdat zun hun afspraken niet nakomen. uiteindelijk toch een nieuwe afspraak voor dit jaar nog kunnen krijgen voor de premie door voet bij stuk te houden. nieuwe afspraak 26/12 installateurs komen aan en willen alle zonnepanelen leggen aan 1 zijde van het dag (de laagste kant) en niet volgens het legplan dat besproken was met de technieker(ook 1 van de installateurs dus zelf het plan opgemaakt). Uiteindelijk bleek dat ze maar enkel een lader bij hadden dus niet op het hoge dak zouden geraken ,voor hen was het al een uitgemaakte zaak(was hier al 2 keer geweest ondertussen). Dus hebben ze ze zonder goedkeuring toch op 1 kant gelegd (noord-west dus in mijn ogen verlies op het rendement ook verschillende keren gemeld). Na een dag bang afwachten dat er niemand verongelukte. Hadden we dan eindelijk zonnepanelen, opruimwerk, afval en een kapotte dakraam(word niet over gesproken door hen hebben ze dichtgemaakt) maar dan kwam het volgende probleem ze waren slordig en nog foutief aan gesloten dus konden er nog steeds niets mee doen. over boiler en airco's werd weer niet gesproken. 19/01 eidelijk antwoord dat ze zo spoedig mogelijk techniekers voor de airo's en loodgieters voor de boiler gingen zoeken. helaas. 19/02 gemaild over fouten in de facturen (leveringsdatum en vervaldatum) en dat de levering binnen de 8-12 weken ging plaats vinden en dat er geen vertrouwen meer was in ecostart. 2/05 eindelijk info over de boiler ze komen hem 6/05 instaleren wij hebben dan ons best gedaan om heel de planning te wijzigen ondanks dat we meerdere keren hadden gevraagd om min.2 weken op voorhad een datum doortesturen. ook word er over airco's word nooit (meer) gesproken dus vroeg ik een credit nota / annulatie en een terugbetaling aan van 775,09€. Omdat de afspraak was alles tussen de 8 a 12 weken we waren sinds de eerste betaling +/- 7maanden verder. En +/- 8maand na de bestelling. 6/05 installatie boiler dachten dat hierbij alles oke was. maar niet dus 8/05 weer een klachten mail naar ecostart dat de boiler niet (na behoren) werkt. en dat wij wensen dat dit word opgelost en dat we de samen werking na heel deze waslijst willen stop zetten en een terugbetaling wensen voor het teveel betaalde deel(deel airco's) 4/06 weer geen reacties tot nu toe dus weer mailen. Jullie dreigen hierin met Indien we willen afzien van de installatie van de airco, we een annuleringskosten van 30% moeten betalen. En we nog boven de terug gevraagde 775,09€ bedrag van 574€ moeten bij betalen.(omdat alles al besteld was) En dat we blijven vast hangen aan het contract omdat volgens jullie beloofde installatietermijn van 12 weken enkel geldt vanaf de volledige betaling van de factuur. terwijl er nooit is gevraagd voor meteen de volledig betaling en enkel van ecostart uit altijd over de 3 schijven is gesproken. 10/7 gemiste oproep van jullie dus terug gebeld. hierbij werd gezegd dat er een probleem is en de airco's die wij nodig hadden niet meer besteld konden worden. ook al vroegen ze een schade vergoeding van 30% omdat ze zogezegd al besteld waren. maar ze gingen alles op mail zetten met ook erin vermeld dat ze als compensatie een extra gratis buiten unit gingen geven en dat de plaatsing voor de eertste week na het bouw verlof was ook deze datum ging in de mail staan. en dat ze nog steeds opzoek waren naar een loodgieter om het probleem met de boiler op te lossen.(die nu afgekoppeld is sinds mei zodat we onze oude terug konden gebruiken) 5/8 nog steeds niets van de bloofde mail van 10/7 ontvangen. wij vragen dus aan test aankoop hoe we hier een eind aan kunnen maken want het is al 10 maand dat ze ons aan het lijntje houden er moet toch een eind duur op hun wurg contract staan? wij eisen: -een voor ons kosteloze stopzetting wegens niet na komen van hun kant van de afspraken en niet kunnen leveren van de juiste producten. -terugbetaling van de 775,09€ die teveel is betaald. -een oplossing voor de boiler. ofwel dat hij asap werkt hoe het moet en wat er beloofd werd of een terugbetaling van de boiler en mogen ze hem zelfs terug komen halen. - als dit niet inorde komt binnen een repectievelijk tijd wil ik een schadevergoeding voor het dakraam, en de maanden dat ik schade doe aan het verminderde rendement van de zonnepanelen door niet te leggen waar ze zouden moeten liggen en niet te kunne gebruik maken van de boiler. alvast bedankt

Afgesloten
Y. K.
16/05/2024

Airco die achter blijft

Beste. Sedert januari 2024 werden eindelijk onze zonnepanelen geplaatst. Na heel veel gedoe. Tot 2x toe hadden jullie dit uitgesteld omdat onze meterkast en aarding niet in orde zou zijn. Terwijl er jawel een technieker van jullie langs kwam en onze meterkast nakeek. En zei dit is in orde. We zijn dan onze premie misgelopen en jullie zouden ons hoog bij laag ferm compenseren. Wat uit eindelijk in 1 paneel heeft geuit. Helaas blijft de airco op zich wachten jullie zeggen elke keer wij hebben dit doorgestuurd naar de technische planning. En zullen spoedig contact opnemen dit was halverwege april! We zijn inmiddels weeral een maand verder en helaas. Tot op dit zekere moment jullie zelfs niet meer responsen op onze mails. Ik zou zo a.s.a.p van jullie een melding willen met een datum wanneer deze geplaatst gaat worden. Op dit moment raden wij jullie zelfs aan niemand aan want als dit niet erg genoeg is eisen jullie van de mensen 100% betaald zonder ook maar iets uitgevoerd te hebben. En dan spreken we nog niet over hoe jullie met ons zijn omgegaan zoals beschuldigen van dingen die we niet hebben gedaan zoals iets weigeren terug te geven. Jullie technieker liet dan een omvormer achter bij ons die dan ook nog is van iemand anders bleek te zijn. Die mensen wisten niet eens waar hun omvormer bleef en hebben hier ook nog eens 2 weken op moeten wachten…. Wij zijn ons geduld aan het verliezen want dit duurt veel te lang. We vragen jullie vriendelijk contact met ons op te nemen met een datum wanneer eindelijk onze airco komt en geplaatst word.

Afgesloten
M. A.
26/04/2024

1 jaar en 3 maanden terug geïnteresseerd en mijn zonnepanelen werkt niet goed

beste,In February 2023 heft Ecostart 24 panelen +1 omvormer van 5KW+ 2 batterijen van 5KW 10KW in totaal, het offerte nummer is ECOBE-00054148, sindsdien en de systeem werkt niet zoals het hoort ,ik heb aantal keer naar het nummer 003234358910 gebeld om een klacht in te dienen sturen ze een technieker die heeft altijd geen oplossing en zegt dat is normal(fotos videos alles bij als het nodig is) na 6 maanden belde ik terug om te zeggen dat ik gebruik veel te veel energie van het openbare netwerk en de omvormer maakt lawaai en wordt te warm het antwoord was dat (ja meneer ,je hebt te veel panelen geplaatst en je moet 3 fazen hebben) mijn antwoord:als het te veel is waarom niet op vooraan tegen de klant zeggen, ik heb hem gevolgd en zegt wat moet nu gebeuren, hij zegt dat eerste moet 3fazen hebben dan kunnen wij de systeem regelen, ik heb een offerte gevraagd via Fluvius en dat kost 736 euro excl BTW bewijs aanwezig en het aanpassing van de zekeringkast met keuring kost ongeveer 1000 euro zo in totaal heb ik ongeveer 2000 euro betaald voor uw fout (DAT WAS MIJN FOUT NIET), in februari 2024 heeft hun elektricien langs gekomen en een andere omvormer van 3KW naast de oude die van 5KW geplaatst en zegt dat de nieuwe gaat samen met de oude werken en je gaat zeker nooit problemen hebben en sindsdien de batterijen zijn nooit opgelaad worden altijd 20% en verlies het energie in 2 dagen zonder gebruik en wordt 10% dan pakt de omvormer het energie van de net en laten opladen ,ik heb aantal keer contact opgenomen email gestuurd en nog altijd geen antwoord en ze willen mijn telefoon niet antwoorden.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform