Terug

Probleem herstel installatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: EcoStart

13/04/2025

Beste, ik zoek hulp bij de indiening van een klacht tegen slechte installatie zonnepanelen en thuisbatterij. Bij de installatie in voorjaar 2023 had ik al aangegeven dat de constructie van slechte kwaliteit was en te weinig ballast voorzien op de constructie om tegen de wind te kunnen. Ook was het een open constructie dus kon het gemakkelijk opvliegen bij de minste wind. Volgens de onderaannemer van Solarbeheer (nu Ecostart) moesten ze het zo plaatsen. Deze werken echter niet meer voor Ecostart. In de nacht van 6 december 2024 zijn de panelen opnieuw omhoog gewipt los van de constructie. Mijn vraag was om dit te herstellen, maar ze sturen me een offerte van 3100 euro met de boodschap het te regelen met mijn verzekeringen. De expert van de verzekering vindt het echter een geschil tussen Ecostart en klant, want verrotte constructie. Daarna krijg ik geen antwoord meer van Ecostart op mijn mails, whatsapp berichten en telefoons. Wel had ik het nummer van een installateur die me gelukkig wel te woord stond en me garandeerde dat het probleem wel opgelost zou geraken. Zelf kon hij echter niet op de afspraak zijn, maar stuurt hij een andere installateur die het probleem netjes oplost en ook nog andere problemen zoals slechte aansluiting van batterij op netwerk opmerkt. Deze installateur rekent echter ook 1200 euro excl btw en beweert nu dat hij niets te maken heeft met Ecostart. Dus uiteindelijk zou ik nog moeten opdraaien voor de kosten. Daarom had ik graag een klacht ingediend tegen Ecostart en wil ook andere klanten behoeden om er te bestellen.

Berichten (1)

EcoStart

Naar: S. V.

27/05/2025

Beste, Naar aanleiding van de klacht van mevrouw Sofie Verschaeren willen wij graag ons standpunt uiteenzetten. De situatie betreft een zonnepaneelinstallatie uitgevoerd door ons (EcoStart). Wij erkennen dat er na de oplevering stormschade is opgetreden, maar wij benadrukken dat deze schade niet voortkomt uit een constructiefout of gebrekkige plaatsing. De oorspronkelijke installatie is uitgevoerd conform de geldende normen en richtlijnen, wat ook bevestigd is door een AREI-keuring. Wij hebben bovendien na melding van de schade uit eigen initiatief twee experts ter plaatse gestuurd om de situatie te beoordelen. De klant heeft op eigen initiatief een derde partij (niet door ons aangestuurd of erkend) de herstellingswerken laten uitvoeren, waarvoor zij nu een factuur van €1200 (excl. btw) heeft ontvangen. Wij willen duidelijk maken dat deze herstellingen uitgevoerd zijn zonder onze goedkeuring of betrokkenheid. Om deze reden kunnen wij niet instaan voor de noodzaak of kwaliteit van deze werken en kunnen wij bijgevolg ook niet tussenkomen in de vergoeding ervan. Zoals eerder aan mevrouw Verschaeren gecommuniceerd, zijn wij van mening dat de opgetreden schade het gevolg is van overmacht (stormschade). Dit valt buiten onze verantwoordelijkheid, en daarom hebben wij haar aangeraden om de schade te verhalen via haar verzekering. De expert van de verzekering heeft echter geoordeeld dat er sprake is van een contractueel geschil tussen klant en leverancier, waardoor de schade niet gedekt werd. Dit betreft echter geen aansprakelijkheid van onze kant. Samenvattend willen wij benadrukken dat: De oorspronkelijke installatie conform de normen is uitgevoerd en goedgekeurd is bij AREI-keuring. De schade het gevolg is van uitzonderlijke weersomstandigheden. Wij geen opdracht of akkoord hebben gegeven voor de herstellingswerken die door de klant zelf zijn uitgevoerd. Wij dus niet kunnen tussenkomen in de vergoeding van de door de klant gemaakte kosten. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien er nog verdere toelichting gewenst is, staan wij hier uiteraard voor open. Met vriendelijke groeten, Team Eco Start Tervantstraat 2B 3583 Beringen, België Tel.: 03/435.89.10 Mail: info@ecostart.be Website: www.ecostart.be De inhoud van dit bericht is alleen bestemd voor de geadresseerde en kan vertrouwelijke of persoonlijke informatie bevatten. Als u dit bericht onbedoeld heeft ontvangen verzoeken wij u het te vernietigen en de afzender te informeren. Het is niet toegestaan om een bericht dat niet voor u bestemd is te vermenigvuldigen dan wel te verspreiden. Aan dit bericht inclusief de bijlagen kunnen geen rechten ontleend worden, tenzij schriftelijk anders wordt overeengekomen. EcoStart aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade en/of kosten die voortvloeien uit onvolledige en/of foutieve informatie in e-mailberichten. On Sunday, 13 April 2025 at 20:45:15 +02:00, klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 11 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform