Beste,
Na veel over en weer gemail/gebel met ecostart.
Komen wij maar niet tot een oplossing dus zijn wij genoodzaakt testaankoop in te schakelen.
Wij hebben op 6/10/2023 de eerste schijf (40%)van onze betaling uitgevoerd op ecostart zijn verzoek.
De levering en instalatie van alles zonnenpalenen, omvormer, smartboiler en airo's ging binnen de 8-12weken plaatsvinden.
voor onze afspraak te krijgen voor moesten wij dus meteen nogmaals een 2de schijf betalen(weer 40%).
Onze plaatsingsdatum (19 december 2023)netjes gekregen. Ook al had de technieker gezegt dat deze niet op het platdak vanachter konden omdat we dit niet binnen 2-3weken rond gingen krijgen en dat ze dan gelegd zouden worden.
En toen begon de miserie.
eerst contact met ons met een dreigement dat we om € 830incl. Btw bij moesten betalen als we de plaatsing op 19 december wouden laten doorgaan omdat jullie een probleem hadden met de levering van de juiste omvormers. na voet bij stuk te houden heeft ecostart dit bedrag toch op hen genomen( wat niet meer dan normaal is).
18/12 telefonisch contact gehad voor de afspraak van 19/12 nogmaals te bevestigen dat wij zeker thuis waren.
19/12 installateurs komen aan maar kunnen niets doen want het druppelde. kwamen enkel voor de zonnepanelen. weer was van 18/12 op 19/12 niet inde weer app gewijzigd.
hierover weer proberen bellen maar telefonisch heel moeilijk tot niet bereikbaar. dus maar aan het mailen geslagen ook na deze ondervinding al gevraagd voor de samen werking stop te zetten omdat we merkte dat dit niet goed kwam. weer een dreiging dat we dan 30% moesten betalen als schadevergoeding omdat zun hun afspraken niet nakomen.
uiteindelijk toch een nieuwe afspraak voor dit jaar nog kunnen krijgen voor de premie door voet bij stuk te houden.
nieuwe afspraak 26/12
installateurs komen aan en willen alle zonnepanelen leggen aan 1 zijde van het dag (de laagste kant) en niet volgens het legplan dat besproken was met de technieker(ook 1 van de installateurs dus zelf het plan opgemaakt).
Uiteindelijk bleek dat ze maar enkel een lader bij hadden dus niet op het hoge dak zouden geraken ,voor hen was het al een uitgemaakte zaak(was hier al 2 keer geweest ondertussen). Dus hebben ze ze zonder goedkeuring toch op 1 kant gelegd (noord-west dus in mijn ogen verlies op het rendement ook verschillende keren gemeld).
Na een dag bang afwachten dat er niemand verongelukte. Hadden we dan eindelijk zonnepanelen, opruimwerk, afval en een kapotte dakraam(word niet over gesproken door hen hebben ze dichtgemaakt) maar dan kwam het volgende probleem ze waren slordig en nog foutief aan gesloten dus konden er nog steeds niets mee doen.
over boiler en airco's werd weer niet gesproken.
19/01 eidelijk antwoord dat ze zo spoedig mogelijk techniekers voor de airo's en loodgieters voor de boiler gingen zoeken.
helaas.
19/02 gemaild over fouten in de facturen (leveringsdatum en vervaldatum) en dat de levering binnen de 8-12 weken ging plaats vinden en dat er geen vertrouwen meer was in ecostart.
2/05 eindelijk info over de boiler ze komen hem 6/05 instaleren wij hebben dan ons best gedaan om heel de planning te wijzigen ondanks dat we meerdere keren hadden gevraagd om min.2 weken op voorhad een datum doortesturen.
ook word er over airco's word nooit (meer) gesproken dus vroeg ik een credit nota / annulatie en een terugbetaling aan van 775,09€. Omdat de afspraak was alles tussen de 8 a 12 weken we waren sinds de eerste betaling +/- 7maanden verder. En +/- 8maand na de bestelling.
6/05 installatie boiler dachten dat hierbij alles oke was. maar niet dus
8/05 weer een klachten mail naar ecostart dat de boiler niet (na behoren) werkt.
en dat wij wensen dat dit word opgelost en dat we de samen werking na heel deze waslijst willen stop zetten en een terugbetaling wensen voor het teveel betaalde deel(deel airco's)
4/06 weer geen reacties tot nu toe dus weer mailen.
Jullie dreigen hierin met Indien we willen afzien van de installatie van de airco, we een annuleringskosten van 30% moeten betalen. En we nog boven de terug gevraagde 775,09€ bedrag van 574€ moeten bij betalen.(omdat alles al besteld was) En dat we blijven vast hangen aan het contract omdat volgens jullie beloofde installatietermijn van 12 weken enkel geldt vanaf de volledige betaling van de factuur. terwijl er nooit is gevraagd voor meteen de volledig betaling en enkel van ecostart uit altijd over de 3 schijven is gesproken.
10/7 gemiste oproep van jullie dus terug gebeld.
hierbij werd gezegd dat er een probleem is en de airco's die wij nodig hadden niet meer besteld konden worden. ook al vroegen ze een schade vergoeding van 30% omdat ze zogezegd al besteld waren. maar ze gingen alles op mail zetten met ook erin vermeld dat ze als compensatie een extra gratis buiten unit gingen geven en dat de plaatsing voor de eertste week na het bouw verlof was ook deze datum ging in de mail staan. en dat ze nog steeds opzoek waren naar een loodgieter om het probleem met de boiler op te lossen.(die nu afgekoppeld is sinds mei zodat we onze oude terug konden gebruiken)
5/8 nog steeds niets van de bloofde mail van 10/7 ontvangen.
wij vragen dus aan test aankoop hoe we hier een eind aan kunnen maken want het is al 10 maand dat ze ons aan het lijntje houden er moet toch een eind duur op hun wurg contract staan?
wij eisen:
-een voor ons kosteloze stopzetting wegens niet na komen van hun kant van de afspraken en niet kunnen leveren van de juiste producten.
-terugbetaling van de 775,09€ die teveel is betaald.
-een oplossing voor de boiler. ofwel dat hij asap werkt hoe het moet en wat er beloofd werd of een terugbetaling van de boiler en mogen ze hem zelfs terug komen halen.
- als dit niet inorde komt binnen een repectievelijk tijd wil ik een schadevergoeding voor het dakraam, en de maanden dat ik schade doe aan het verminderde rendement van de zonnepanelen door niet te leggen waar ze zouden moeten liggen en niet te kunne gebruik maken van de boiler.
alvast bedankt