Terug

Onaangekondigde onderbreking bij geplande werken

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Dienstonderbreking

Klacht

R. V.

Naar: De Watergroep

20/10/2025

Op 03-10-2025 werden er geplande werken uitgevoerd in een zijstraat van de Kasteelstraat op zo'n 250 m van onze woning. Plots en onaangekondigd was er 's morgens 03-10-2025 een lange wateronderbreking. Erg aangenaam als je als mindervalide (76 j) onder de douche staat....en als de vaarwasser draait!!! Mijn echtgenote heeft meerdere keren contact genomen met De Watergroep i.v.m. de klacht. Net voor de middag is het leidingwater terug geactiveerd.....maar er kwam slijkwater en veel lucht uit de leidingen. Gevolg: waterfilters en ontkalkzout vervuild met bruin slijk en bijna geen water dat uit de kranen kwam door de vervuilde filters. Mijn echtgenote heeft terug gebeld naar De Watergroep. De mevr. Aan de lijn beloofde de komst van een technieker. Helaas niemand gezien. Teruggebeld naar De Watergroep. De mijnheer aan de lijn zei droogweg dat er GEEN technieker zou langskomen en dat ze zouden "ontluchten op afstand" !!!??? . Dat moeten ze eens uitleggen Dus beloven en dan de belofte niet nakomen en zelfs geen verontschuldiging !!! Gelukkig hebben wij foto's getrokken en hebben we steeds een stel filter- en zoutpatronen in stock. We hadden afspraak met vrienden en die hebben we dus geannuleerd zodat we de filter en het zoutvat konden demonteren om de leiding te ontluchten en te "ontslijken". Dat was een hele klus met wel wat water en luchtverlies door onze watertellen....en een verbrodde namiddag. Wij hebben al 2x een klacht gestuurd naar De Watergroep (zie 2e herhaling in bijlage). BESLUIT: We vinden dat de Watergroep, indien ze lang geplande werken uitvoert. Ze minstens de klanten op de hoogte kan brengen van een GEPLANDE onderbreking....ook als woont die klant op 250 m of verder, en om de hoek en ligt die blijkbaar op het einde van een waterleiding. Bovendien werd de belofte voor de komst van een technieker, voor het vaststellen van de schade en het ontluchten van de leidingen, niet gerespecteerd. Wij vragen een compensatie voor de geleden schade en de ongemakken..... We kijken uit naar nieuws van De Watergroep.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform