Meest recente klachten

I. L.
24/09/2024

Vertraagde vlucht

Op 12/09/2024 vertrokken mijn vrouw en ik op een 8-daagse all-in vakantie naar Zakynthos. Onze heenvlucht met Brussels Airlines van Brussel Zaventem, met vertrek om 16:05 zou ons om 20:05 in Zakynthos brengen. We zijn echter ongeveer 24 uur later gearriveerd. Na vertrek, is het vliegtuig eerst een tijdje blijven cirkelen rond het eiland, dan liet de piloot weten dat hij zou uitwijken naar Athene om brandstof te tanken. In Athene werd ons meegedeeld dat de luchthaven van Zakynthos ondertussen gesloten was. 2 opties: uitstappen in Athene, op eigen verantwoordelijkheid en kost op Zakynthos zien te geraken. 2de optie: terugvliegen naar Brussel , op hotel, en de volgende dag tussen 9 en 10 uur terugvliegen naar Zakynthos. Na 3 uur op de grond in Athene, arriveerden we midden in de nacht in Zaventem. In tegenstelling tot andere passagiers die bij andere reisorganisaties geboekt hadden en informatie kregen over een geboekt hotel en taxi, kwam er van de Blauwe Vogel niets. Hotels in de omgeving waren ofwel volzet of beantwoordden de telefoon niet, wij hebben dus de nacht op de luchthaven doorgebracht, op harde stoelen. In de ochtend hoorden we van Brussels Airlines dat we op een nieuwe vlucht konden om 13:00 uur. Om 10:45 pas kregen we dezelfde informatie van de Blauwe Vogel( na meerdere mails) Later kwam er nog een mail van hen met de boodschap dat er compensatie kan aangevraagd worden via de luchtvaartmaatschappij, iedereen zou daarover gemaild worden. Is nog niet gebeurd. Wij hebben dus ongeveer 24 uur gedaan over een reis van geen 3 uur, hebben een dag vakantie gemist, en het enige dat ik op mijn vele mails als antwoord krijg is: we sturen het door naar de directie. We kunnen ook niet rechtstreeks compensatie vragen aan Brussels Airlines, daar we niet beschikken over de nodige gegevens daar dit een groepsboeking was van de Blauwe Vogel. Dus ofwel zorgt De Blauwe Vogel dat dit in orde komt, ofwel geeft ze ons de informatie om het zelf te doen.

Opgelost
A. M.
13/06/2024

FOLDER STROOKTE NIET MET DE REIS

Geachte mevrouw/heer, Op 11/05/2024 tot 24/05/2024 hadden we (ik spreek voor gans de groep) een reis naar Bali geboekt. Op de infodag te Antwerpen waar we geboekt hebben kregen we een folder waarin stond dat het een 14 daagse rondreis was volpension (zie bijlage) en plots werden we ginds geconfronteerd met het feit dat de lunches en de avondmalen tijdens het strandverblijf (4 dagen) niet inbegrepen was want dit stond zo op de site. Begrijpe wie begrijpe kan. een aantal personen nam contact op met de blauwe vogel via mail maar kreeg enkel te horen dat ze de site maar hadden moeten raadplegen. Dit heeft geleid tot nog een grote bijkomende uitgave. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 21/06/2024 ons een degelijk antwoord te bezorgen. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie folder. kAN DEZE NIET UPLOADEN.

Afgesloten
F. D.
15/01/2024

probleem terugbetaling compensatie

ik bracht de Blauwe Vogel op de hoogte de dag van mijn klacht of ongenoegen. Eens thuis stuurde ik hen een gedocumenteerde email met foto's en gedetailleerd commentaar. Zij hebben mijn klacht au serieu genomen wat ook niet anders kon.... maar ik krijg terug een tegoedbon van 200 euro voor een VOLGENDE REIS. Dit betreur ik ten zeerste, de compensatie die ik vroeg, 170 euro, gaat over de voorbije reis naar Marokko waar ik als single bij de overnachting in de luxetenten in de woestijn, niet was verwacht en naast de keuken sliep en naast de warmwatergenerator met een open deur.... De compensatie handelt niet over deze reis, ik wens effectief een terugbetaling ! Zij brengen hun 'bon' waarschijnlijk onder 'kosten' in die ze kunnen in mindering brengen. IK NIET IK MOET EERST TERUG 2000 EURO SPENDEREN vooraleer ik mijn trauma moet verwerken..... Ik ga hier niet mee akkoord maar wat moet een kleine vis in de oceaan beginnen ???? Dat vraag ik mij af. Ook staat er niet perse dat ik deze bon op naam moet gebruiken maar het blijkt van wel.

Afgesloten
K. S.
8/01/2024

begeleide rondreis maar geen gids aanwezig tijdens vertrek en missen van vlucht

Beste,Wij gingen van 2 december tot en met 16 december 2023 met de Blauwe Vogel op begeleide rondreis naar Zuid Afrika. Bij het vertrek was er niemand van de Blauwe Vogel aanwezig op de luchthaven in Zaventem. Geen probleem zou je denken maar onze vlucht Brussel Londen was veel te laat waardoor we de aansluiting misten in Londen richting Johannesburg. Ik probeerde iemand van de blauwe vogel te contacteren maar geen gehoor. Daar sta je dan om 21 u 20 s avonds, waar moesten we heen niemand was te bereiken. Ik heb dan iemand van British Airways aangesproken en die wist ons te zeggen dat we moesten herboeken voor de dag erna. Toen ik vroeg waar moeten we slapen, lieten ze ons wachten. Na een uur wachten kwam hij met de melding dat we op hotel moesten gaan. In het hotel aangekomen bleek dit gewoon kamer en ontbijt te zijn en we moesten de rest van de maaltijden zelf betalen. We hadden nog altijd geen antwoord van de blauwe vogel. De dag erna hebben we allemaal zelf onze herboeking gedaan, dit is toch echt de bedoeling niet van een georganiseerde reis. Uiteindelijk zijn we s avonds vertrokken richting Johannesburg en ja je kunt het al raden, drie koppels hadden hun valiezen niet. Er was nog geen blauwe vogel te zien. De gidsen stonden gewoon aan de hal te wachten. We zijn dan tot bij hun gegaan en ze hebben dan toch eindelijk iets gedaan nl british airways gevraagd om de valiezen te bezorgen. Dit alles was als resultaat 1 volledige dag kwijt van onze rondreis. We hebben die dag nog 8 uren op de bus gezeten en hebben niets gezien. We kwamen in onze lodge om 22 u doodop. De volgende dag waren de excursies ingekort, wat ook niet de bedoeling. was. De rest van de vakantie is goed verlopen, we hebben er nog kunnen van genieten, maar merkten dat sommige zaken die in de planning stonden niet doorgegaan zijn. De laatste twee dagen zou pure luxe moeten zijn, boutique hotel Kaapstad was een schande lauw eten, zand in de lakens, kakerlakken op kamer. Daar betalen wij 6.800 euro voor ons twee voor. En antwoord blauwe vogel : sorry we waren op de hoogte maar konden u moeilijk met een raket naar afrika sturen, mooi antwoord toch. en op melding ongedierte op kamer , Ooh is heel normaal in Afrika zeiden ze. De Blauwe heeft ons ook gemeld dat we als we nog een groepsreis boeken het niet met hun moet zijn. We eisen voor die verloren dag toch een compensatie. De Blauwe Vogel heeft heel de groep laten weten dat we een claim moeten indienen bij British Airways, maar ja dat moeten we natuurlijk ook weer zelf doen.

Afgesloten
S. M.
7/01/2024

Slechte planning en organisatie reis en extra kosten

Beste,Wij zijn net terug van een reis naar Zuid-Afrika met de Blauwe Vogel. Deze reis bleek enorm slecht georganiseerd: talrijke uitstappen konden door een slechte tijdsbesteding/ planning niet doorgaan en we hebben verschillende dagen een ganse dag onderweg geweest en niets gezien. Een detail:- dag 1:vliegreis- dag 2 : we landen pas in de late namiddag (rond 15u30 aan het busje). Op de planning staat een wijndegustatie, bezoek aan het Taalmonument en kennismaking met Kaapstad. De gids verwittigt ons dat we voor het wijndomein/ Taalmonument meer dan 3 uur op de bus zullen zitten en we worden afgeraden om deze uitstap te doen. We bezoeken alleen de Tafelberg. De zetellift is gesloten. Ingang Taalmonument en Wijndegustatie: kwijt. - dag 3: bezoek Houtbaai, Kaap Goede Hoop en Boulders: ok. We moeten lang in de rij staan omdat kaartjes niet op voorhand werden aangekocht. Zetellift blijkt opnieuw gesloten door weersomstandigheden- dag 4: Zetellift Tafelberg blijkt opnieuw gesloten. Bedrag ingang: kwijt. We houden geen halt in Stellenbosch: jammer. Wijndegustatie: amper uitleg. Safari gaat door. - dag 5: Diaz museum ok. In Mosselbaai is er weinig te zien en we moeten er meer dan 3 uur spenderen omdat de gids een lunchdate heeft. Bezoek aan de struisvogelfarm uitgesteld. Weinig gezien. - dag 6: Struisvogelfarm ingehaald. Andere geplande uitstappen konden doorgaan (Swartbergpas, Cangocaves)- dag 7: Amper iets gezien: we gaan naar een winkelcentrum en erna naar een overtoeristisch Knysna waar we lunchen. We zien niets van Tsitsikamma National/ Stormsriver park omdat dit volgens de gids optioneel is. Dit staat nochtans vermeld op de planning bij het aankopen van de reis. - dag 8: We bezoeken de big three en we stoppen aan de autosnelweg waar we vanop de pechstrook een kloof bekijken. We rijden naar Port Elisabeth waar volgens de gids veel te zien is. De gids was er blijkbaar in jaren niet geweest want het mooie hotel dat hij wilde laten zien bleek gekraakt, de grootste vlag van Zuid-Afrika bleek weg en er was algemeen heel weinig te zien. Het bleek er bovendien hel onveilig. We werden gewaarschuwd door het personeel van het hotel dat we enkel de kustlijn mochten bezoeken. - Dag 9: binnenlandse vlucht en ganse dag in de bus. Voor oudjaar bleek niets voorzien: om 21u kregen we de rekening voor de dranken waarna we verwacht werden het restaurant te verlaten. Dag 10: Rondavels en Bourkes Luck Potholes: ok. God's Window bleek gesloten door mist. Alweer een ingang (die door de organisatie niet betaald was) 'kwijt'. Dag 11: In de voormiddag bleek niets gepland. Omdat de groep aandrong zijn we naar de Graskop Gorge lift gegaan (omdat dit ook op de planning stond waarvoor we betaald hadden). In de namiddag aankomst Kruger Park. Dag 12: Kruger Park okDag 13: Vreselijk: NIETS gedaan. Meer dan 11u op de bus. We kwamen aan in het donker. Dag 14: Omdat we aandrongen hebben we een verkorte wandeling om 6u in de Lodge gedaan (omdat we anders niks gezien hadden van de Zebra Country Lodge). De reptielenfarm mochten we niet bezoeken. Nadien een spurt door Pretoria (2 uren) om nadien het vliegtuig terug naar naar huis te nemen. Algemeen was het eten van mindere kwaliteit ( in Oudtshoorn was het eten wel in orde). Nochtans is eten à la carte er niet duur en lekker, maar voor de Blauwe Vogelgasten bleken er meestal dezelfde buffetten voorzien te zijn met weinig smaak. Andere groepen aten vaak wel à la carte. De kwaliteit van de lodges was wisselend. Hier kunnen we echter mee leven, maar de vele gemiste kansen en ervaringen om het land beter te leren kennen vinden we onvergeeflijk. De manier van fooien geven vonden we vrij agressief en het bleek een pak meer dan aanvankelijk vermeld door de Blauwe Vogel. We moesten ook telkens fooien geven voor de uitstappen die niet werden gedaan. Het is ook jammer dat niet alles wat op de planning bij verkoop staat op de effectieve planning staat. Het kost meer omdat het doorgaat in de feestperiode, maar er wordt niks voorzien voor Kerst/ oudjaar/ nieuwjaar. Bovendien zijn ook verschillende zaken in vakantie (bijvoorbeeld de school, boerderijen) waardoor we minder konden zien.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform