Beste,Wij gingen van 2 december tot en met 16 december 2023 met de Blauwe Vogel op begeleide rondreis naar Zuid Afrika. Bij het vertrek was er niemand van de Blauwe Vogel aanwezig op de luchthaven in Zaventem. Geen probleem zou je denken maar onze vlucht Brussel Londen was veel te laat waardoor we de aansluiting misten in Londen richting Johannesburg. Ik probeerde iemand van de blauwe vogel te contacteren maar geen gehoor. Daar sta je dan om 21 u 20 s avonds, waar moesten we heen niemand was te bereiken. Ik heb dan iemand van British Airways aangesproken en die wist ons te zeggen dat we moesten herboeken voor de dag erna. Toen ik vroeg waar moeten we slapen, lieten ze ons wachten. Na een uur wachten kwam hij met de melding dat we op hotel moesten gaan. In het hotel aangekomen bleek dit gewoon kamer en ontbijt te zijn en we moesten de rest van de maaltijden zelf betalen. We hadden nog altijd geen antwoord van de blauwe vogel. De dag erna hebben we allemaal zelf onze herboeking gedaan, dit is toch echt de bedoeling niet van een georganiseerde reis. Uiteindelijk zijn we s avonds vertrokken richting Johannesburg en ja je kunt het al raden, drie koppels hadden hun valiezen niet. Er was nog geen blauwe vogel te zien. De gidsen stonden gewoon aan de hal te wachten. We zijn dan tot bij hun gegaan en ze hebben dan toch eindelijk iets gedaan nl british airways gevraagd om de valiezen te bezorgen. Dit alles was als resultaat 1 volledige dag kwijt van onze rondreis. We hebben die dag nog 8 uren op de bus gezeten en hebben niets gezien. We kwamen in onze lodge om 22 u doodop. De volgende dag waren de excursies ingekort, wat ook niet de bedoeling. was. De rest van de vakantie is goed verlopen, we hebben er nog kunnen van genieten, maar merkten dat sommige zaken die in de planning stonden niet doorgegaan zijn. De laatste twee dagen zou pure luxe moeten zijn, boutique hotel Kaapstad was een schande lauw eten, zand in de lakens, kakerlakken op kamer. Daar betalen wij 6.800 euro voor ons twee voor. En antwoord blauwe vogel : sorry we waren op de hoogte maar konden u moeilijk met een raket naar afrika sturen, mooi antwoord toch. en op melding ongedierte op kamer , Ooh is heel normaal in Afrika zeiden ze. De Blauwe heeft ons ook gemeld dat we als we nog een groepsreis boeken het niet met hun moet zijn. We eisen voor die verloren dag toch een compensatie. De Blauwe Vogel heeft heel de groep laten weten dat we een claim moeten indienen bij British Airways, maar ja dat moeten we natuurlijk ook weer zelf doen.