Terug

Vertraagde vlucht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: De Blauwe Vogel

24/09/2024

Op 12/09/2024 vertrokken mijn vrouw en ik op een 8-daagse all-in vakantie naar Zakynthos. Onze heenvlucht met Brussels Airlines van Brussel Zaventem, met vertrek om 16:05 zou ons om 20:05 in Zakynthos brengen. We zijn echter ongeveer 24 uur later gearriveerd. Na vertrek, is het vliegtuig eerst een tijdje blijven cirkelen rond het eiland, dan liet de piloot weten dat hij zou uitwijken naar Athene om brandstof te tanken. In Athene werd ons meegedeeld dat de luchthaven van Zakynthos ondertussen gesloten was. 2 opties: uitstappen in Athene, op eigen verantwoordelijkheid en kost op Zakynthos zien te geraken. 2de optie: terugvliegen naar Brussel , op hotel, en de volgende dag tussen 9 en 10 uur terugvliegen naar Zakynthos. Na 3 uur op de grond in Athene, arriveerden we midden in de nacht in Zaventem. In tegenstelling tot andere passagiers die bij andere reisorganisaties geboekt hadden en informatie kregen over een geboekt hotel en taxi, kwam er van de Blauwe Vogel niets. Hotels in de omgeving waren ofwel volzet of beantwoordden de telefoon niet, wij hebben dus de nacht op de luchthaven doorgebracht, op harde stoelen. In de ochtend hoorden we van Brussels Airlines dat we op een nieuwe vlucht konden om 13:00 uur. Om 10:45 pas kregen we dezelfde informatie van de Blauwe Vogel( na meerdere mails) Later kwam er nog een mail van hen met de boodschap dat er compensatie kan aangevraagd worden via de luchtvaartmaatschappij, iedereen zou daarover gemaild worden. Is nog niet gebeurd. Wij hebben dus ongeveer 24 uur gedaan over een reis van geen 3 uur, hebben een dag vakantie gemist, en het enige dat ik op mijn vele mails als antwoord krijg is: we sturen het door naar de directie. We kunnen ook niet rechtstreeks compensatie vragen aan Brussels Airlines, daar we niet beschikken over de nodige gegevens daar dit een groepsboeking was van de Blauwe Vogel. Dus ofwel zorgt De Blauwe Vogel dat dit in orde komt, ofwel geeft ze ons de informatie om het zelf te doen.

Berichten (1)

De Blauwe Vogel

Naar: I. L.

24/09/2024

BesteOndertussen is de nodige info gestuurd naar iedere betrokken klant.Dit was reeds opgevraagd voor de mail naar test-aankoop.Indien er nog vragen zijn, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren.Met vriendelijke groet,Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: dinsdag 24 september 2024 16:46Aan: De Blauwe Vogel info@deblauwevogel.beOnderwerp: Vertraagde vlucht‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform