Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 102
- Aantal klachten *
- 30
- Afgesloten klachten*
- 83%
- Antwoordratio*
- Zonder antwoord
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Dit bedrijf heeft een slechte score
Als je hulp nodig hebt, bel onze advocaten
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Meest recente klachten
Geen levering ontvangen
Geachte, Ik kreeg de melding van de koerier dat het pakket niet kon worden geleverd. Onbegrijpelijk gezien het adres van levering 24/7 bemand is.
Pakket open, alles los in de brievenbus van de buren
Het pakket was open, en ook de individuele, normaal ondoorzichtige verpakkingen waren geopend. Daarnaast werd alles los in de brievenbus van mijn buur achtergelaten, zonder adreslabel of enige aanduiding dat het voor mij bestemd was. Dit is niet alleen slordig, maar schaadt ook mijn privacy en de integriteit van de inhoud. Ik verwacht dat een pakket correct verpakt, veilig gesloten en op het juiste adres wordt afgeleverd. In dit geval is op alle punten ernstig tekortgeschoten.
Leveringsprobleem
Klacht Colis Privé Een internationale zending, klein formaat, zou voor lokale levering via de koerierdienst Colis Privé geleverd worden. 18 November 2025 15:30 Het pakket werd gemarkeerd als ‘Geleverd in brievenbus’ via een laatste update via de tracking en website van Colis Privé. 19:30 Na aankomst thuis heb ik de brievenbus onmiddellijk gecontroleerd op de aanwezigheid van het pakket. De brievenbus was totaal leeg, ook geen andere correspondentie. Ik nam een foto van de toestand van de brievenbus, duidelijk leeg inclusief details over welke bus uit het appartementsblok. ~20:00 Diende ik een klacht in via de link op de traceringspagina. 19 November 2025 9:53 Een bericht werd verstuurd via het nummer + 32 490 12 68 94 met de inhoud: “Beste David, U heeft klacht ingediend dat u pakketje Q10205992462 niet ontvangen heeft kunt u deze nogmaals bekijken want normaal gezien ligt het zeker in u brievenbus” ~ 10:00 Controleerde ik de brievenbus opnieuw en antwoordde ik op dit nummer: “De brievenbus werd gisteren avond bij thuiskomst omstreeks 19:30 gecontroleerd, deze was volledig leeg (zie foto). Vanmorgen was er ook geen pakket, mogelijk werd dit op het verkeerde adres geleverd.” De foto van de avond ervoor werd ook doorgestuurd. 20 November 2025 12:35 Informeerde ik de verkoper dat er een probleem was met de zending met de vraag voor assistentie in deze zaak. 21 November 2025 10:00 Vermoedelijk op reactie van de verkoper kreeg ik de volgende vraag voor verklaring op eer die ik direct digitaal invulde: “Hallo, Wij hebben jouw klacht van 18/11/2025 met betrekking tot jouw YUNEXPRESS BE pakje Q10205992462 in behandeling genomen. Om jouw klacht zo snel mogelijk te kunnen behandelen, hebben wij een schriftelijke verklaring op eer nodig. Zonder deze verklaring kunnen wij het onderzoek naar jouw pakje niet starten. Vul onderstaande template in en stuur deze e-mail zo snel mogelijk in zijn geheel door naar certificate@colisprive.com. Formulier dat je ons moet terugsturen: Verklaring op eer terug te sturen naar: certificate@colisprive.com • Ik, ondergetekende [Naam], woonachtig in de postcode [postcode vermelden] bevestig dat ik mijn pakje nr. [pakjenummer] goed heb ontvangen. • Ik, ondergetekende [Naam], woonachtig in de postcode [postcode vermelden] bevestig dat ik mijn pakje nr. [pakjenummer] niet heb ontvangen. Met vriendelijke groeten, Jouw klantendienst” 26 November 2025 16:00 Na nog steeds geen communicatie te krijgen van de koerierdienst buiten de geautomatiseerde berichten controleerde ik de status van mijn klacht. De klacht was klaarblijkelijk niet opgevolgd omdat ik opnieuw een klacht moest indienen. Voorheen was dit onmogelijk omdat er vermeld stond dat er reeds een klacht lopende was, dus diende ik opnieuw een klacht in. Vervolgens stuurde ik een herrineringsmail om de aankomst van de verklaring op eer te bevestigen en voegde ik ook een handgeschreven versie met handtekening door. 29 November 2025 Ik vroeg een restituering aan bij de verkoper om dat de koerierdienst niet communiceert of een oplossing aanbied. * Noch op het platform van de koerierdienst, noch via de officiële mails is een specifiek mailadres te vinden voor klachten, enkel algemene adressen voor de opvolging van pakketjes of het vermelde adres voor het indienen van de documenten.
Slechte service
Beste, Op 17 oktober vonden we twee pakketten achter onze gesloten poort. Dit betekent duidelijk dat de chauffeur het pakket heeft laten vallen of zelfs over de poort heeft gegooid. Eén pakket was licht open en bevatte een vloerreiniger. Gelukkig was er geen schade. Ik heb op 18 oktober hierover een e-mail gestuurd met foto’s (zie bijlage). Op 20 oktober kreeg ik een antwoord met de vraag om bijkomende informatie. Die heb ik vrijwel onmiddellijk doorgestuurd, maar daarna heb ik niets meer vernomen. Op 23 oktober kreeg ik een verzoek via Trustpilot om mijn ervaring te delen, waarop ik schreef: “Pakketten worden regelmatig over onze afgesloten poort gegooid. De laatste keer was het een fles met vloeistof. Ik heb een e-mail gestuurd om hierover te klagen, maar ik heb geen reactie ontvangen.” Gisteren (6 november) ontving ik daarop een standaardantwoord: “Het spijt ons echt dat je ervaring niet naar wens was. Dat is niet wat we voor onze klanten willen. Als je dat nog niet hebt gedaan, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantendienst via www.colisprive.be...” Met alle respect, maar dat is geen correcte service. Ik heb al contact opgenomen en heb daar nooit een echt antwoord op gekregen. Bovendien werd er gisteren opnieuw een pakket over onze poort gegooid. Dit was officieel een levering via PostNL, maar ik vermoed dat het om dezelfde chauffeur gaat die onafhankelijk rijdt voor beide diensten. Ik vraag daarom opnieuw om: 1. Een antwoord op mijn oorspronkelijke klacht, 2. En een duidelijke bevestiging dat dit niet meer zal gebeuren. Wanneer we niet thuis zijn, mag het pakket gerust worden afgegeven bij een mevrouw die recht tegenover ons huis woont.
Levering probleem (431 000 037 859)
Geachte mevrouw/heer, Op 17 oktober 2025 kocht ik een verschelende producten van AliExpress en betaalde ik 19,51€. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering tegen 27 oktober 2025 zou plaatsvinden. De goederen werden Niet geleverd op die datum en ik was thuis aan het wachten en ik heb via colis privé tracking site gezien dat de bestuurder is langs geweest, maar dat is niet waar. Het pakketje is, ligt in een afhaalpunt dicht bij, ik ben 7 keer bij de winkel geweest, maar ze had geen pakketten van Colis privé. Na meerdere e-mail te sturen naar Colis Privé had ik een antwoord dat mijn pakket op 29 oktober 2025 is teruggestuurd naar de afzender, AliExpress ziet dat mijn levering ligt in het afhaalpunt en ze weigeren voor terug betaling en Klarna luistert naar AliExpress en de betaling gaat door via Klarna na 7 dagen. Deze vertraging heeft mij als consument ernstige schade berokkend. En ik betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van 19,51€ wordt geraamd. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs
Hulp nodig?
Dit bedrijf reageert niet.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten