Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Abnormale regularisatiekosten en onnodige kosten
Geachte mevrouw/heer, Ik stel echter vast dat uw boekhoudsysteem werkt niet goed waarom moet ik u 401 euro geven als ik al voor augustus heb betaald. Dit heeft geleid tot onnodige stress !!! Daarom verzoek ik u onverwijld en uit je boekhouding en website verbeteren,betere communicatie met klanten, via e-mail of telefoon, geen onnodige facturen en extra kosten,stuur jezelf maandelijks een e-mail of sms met het verschuldigde bedrag zonder extra kosten en de betalingsmethode.. Met vriendelijke groeten, Ilie Enache Bijlage: -betalingsbewijzen voor juli en augustus, -betalingsschema
Onterecht loonbeslag
Beste, wij hebben een krediet lopen bij Cofidis. Sinds enkele maanden hebben wij een achterstand van 1 maand zijnde 646,07€. Wij hebben er altijd voor gezorgd dat dit bij 1 maand bleef. Vorige maand krijg ik een brief dat ze zullen overgaan tot loonsbeslag. Ik neem onmiddellijk contact op en spreek met hen af dat ik april de helft van de achterstand zou betalen en mei de 2de helft. Het loonbeslag zou hiermee gestopt worden. Echter Op 9/5/23 krijgt mijn man de melding dat het loonbeslag alsnog is doorgevoerd zijnde 1353,57€. Ik neem terug contact op met hen en zij zeggen mij dat ze dit niet tegenhouden. Dit is 646,07€(achterstand)+646,07(mei)Vandaag 16/5 krijgt mijn man zijn vakantiegeld en daar heeft Cofidis nogmaals 1353,57€ afgehouden dit alles voor 1 maand achterstand. Ik heb hen terug gecontacteerd en zij zeggen mij dat zij nog altijd niets ontvangen hebben. Mijn vraag is nu is dit wel wettelijk wat zij doen en hoe krijg ik het geld terug dag zij onterecht hebben gekregen. Zij nemen de achterstand en de maandelijkse betaling en zeggen je hebt 2 maand achterstand
misleidende reclame
Beste, Wij hebben een lening lopen bij Cofidis, deze hebben wij afgesloten op 04-02-21. Het ontleend bedrag is 15000€ à 3.99% en dit voor een periode van 42 maanden. Het terug te betalen bedrag is 16073.94€, wat voor ons haalbaar is. Regelmatig krijgen wij extra reclame van Cofidis om nog een extra lening te nemen, deze belandt meestal in de prullenmand.Vorige maand kregen wij een brief waarin werd medegedeeld dat we bovenop ons ontleend bedrag een bijkomend bedrag van 15000€ konden lenen en dit aan dezelfde voorwaarden als onze vorige overeenkomst, zonder dat onze maandelijkse aflossing zou stijgen. Enkel de looptijd van de lening zou worden aangepast. We zouden blijven genieten van dezelfde voordelen waarover we nu al beschikken. Deze aanbieding is in principe geldig tot 21/09/22.Wij hebben een project lopen waar een extra som van 15000€ zeer welkom zou zijn. Mijn echtgenoot heeft gisteren gebeld om dit te bespreken en informeerde of deze voorwaarden ook zouden gelden voor een bedrag van 20000€ maar dat dit niet noodzakelijk was, m.a.w. dat 15000€ zeker ook goed was. De consulente begon een contract op te maken en zei dat het aan een debetrentevoet van 8.5% is en niet aan 3.99%. Ze beweerde dat ons vorig financiering ook aan 8.5% was. Mijn echtgenoot was niet 100% zeker en heeft dit niet echt betwist. Maar hij had toch verder geïnformeerd naar de lening aan 3.99%.Wij kregen een digitale kredietvoorstel. En wij waren erg geschrokken van het aanbod. De consulente had blijkbaar maar half geluisterd naar mijn echtgenoot en had een contract opgesteld met een totale kredietbedrag van 29300€, terug te betalen over een periode van 108 maanden en een aflossing van 384,19€ aan een vast debetrentevoet van 8,50%. Dus niet 25259,52€ (15000€ + de overige 9185,28€) aan 3.99% over een periode van plusminus 66 maanden. Ik heb, vandaag 19 augustus, telefonisch contact opgenomen met de consulente en de situatie uitgelegd. Ze zei dat het niet mogelijk was om een bijkomend bedrag aan dezelfde voordelen waarover we nu beschikken te lenen.Ze beweerde dat een extern bedrijf deze folders en brochures, in opdracht van Cofidis, opmaakt. Mijns inziens is Cofidis dan toch verantwoordelijk voor een goed eindproduct. De reclame geeft misleidende informatie! Verder kon ik niet worden doorverbonden met de diensthoofd, omdat deze de geschillen niet behandelt. Ik kon überhaupt met niemand worden doorverbonden aangaande deze misleidende folder.Wij hebben het voorgesteld contract inmiddels geannuleerd. Desalniettemin zijn we zeer ontgoocheld en kwaad! Het gaf ons een vooruitzicht om ons project verder uit te werken maar we willen dit niet met een strop rond onze nek!Een zeer teleurgestelde klantMarie-Anna Desmidt
Stalking
BesteIk word voortdurend dagelijks meermaals gebeld door Cofidis met een privénummer. Ik weet immers dat zij dat zijn omdat ik al enkele malen had opgenomen. Ze bellen in verband met een kleine achterstand van 1 maand. Ik heb al enkele mails gestuurd. Hier krijg ik gewoon antwoordt op, doch blijven ze me dagelijks lastig vallen.Ik wens dat dit meteen stopt en dat ze nog even wachten op hun geld en me met rust laten. Met vriendelijke groetenDavy Scheveneels
Oneerlijke praktijken
Beste, Wij hebben een mastercard bij jullie waar we al meer dan 18 maanden 180 euro per maand op betalen , maar we kunnen die al bijna 2 jaar niet gebruiken ondanks we die niet volledig hebben op gebruikt. De card heeft een waarde van 2.500 euro. We moeten ondertussen al meer dan 3000 euro hebben op betaald en nog moeten we blijven betalen . Jullie beweren zelfs dat we hebben achter gestaan en dat we soms niet betalen maar we hebben alle maanden betaald zoals het moet jullie hebben altijd jullie geld gehad waar je recht op hebt. Maar nu moet gedaan zijn met jullie oneerlijke praktijken want wij hebben nooit achter gestaan en hebben altijd betaald. Ook als we veranderd zijn van rekeningnummer hebben we dit jullie op tijd laten weten maar zelfs dat is nooit in orde gekomen. Altijd willen jullie van een rekening halen die niet meer in gebruik is. Tot gevolg dat wij zelf altijd via een opdracht overschrijven naar jullie. We hebben onze afschriften als bewijs, maar jullie verklaren doodleuk dat we hebben achtergestaan en dat we wanbetalers zijn ondanks wij ervoor zorgen dat jullie elke maand geld krijgen van ons. We hebben al meerdere keren contact genomen met jullie diensten telefonisch of mail maar nooit kwam daar enig zinnig antwoord of goede hulp van. Nu zijn we het meer dan moe met jullie en gaan we via test aankoop proberen om de zaak op te lossen en een klacht neer te leggen of in te dienen tegen jullie frauduleuse praktijken. Jullie zijn gelegaliseerde oplichters.Met hoogachting,De Munter MikeGoethals Marijke
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten