Klacht
I. E.
Naar: Cofidis
Geachte mevrouw/heer, Ik stel echter vast dat uw boekhoudsysteem werkt niet goed waarom moet ik u 401 euro geven als ik al voor augustus heb betaald. Dit heeft geleid tot onnodige stress !!! Daarom verzoek ik u onverwijld en uit je boekhouding en website verbeteren,betere communicatie met klanten, via e-mail of telefoon, geen onnodige facturen en extra kosten,stuur jezelf maandelijks een e-mail of sms met het verschuldigde bedrag zonder extra kosten en de betalingsmethode.. Met vriendelijke groeten, Ilie Enache Bijlage: -betalingsbewijzen voor juli en augustus, -betalingsschema
Berichten (8)
Cofidis
Naar: I. E.
Mijnheer ENACHE,Uw klacht heb ik wel genoteerd. Het is belangrijk om te weten dat Cofidis er alles aan doet om u een dienstverlening van hoge kwaliteit te bieden.U krijgt dan ook zo snel mogelijk een antwoord om maximaal aan uw verwachtingen te voldoen.Bedankt voor uw begrip.Met beleefde groeten,Consumentendienstconsumerservice@cofidis.be506200 De : klachten@test-aankoop.beEnvoyé : 2024-08-27 20:00:25.0000000 +02:00A : consumerservice@cofidis.beCc :Objet : Abnormale regularisatiekosten en onnodige kosten***********************************************************************************************Ce message et toutes les pièces jointes sont confidentiels et établis à l'intention exclusive de son ou ses destinataires. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci d'en avertirimmédiatement l'émetteur et de détruire le message. Toute modification, édition, utilisation oudiffusion non autorisée est interdite. L'émetteur décline toute responsabilité au titre de cemessage s'il a été modifié, déformé, falsifié, infecté par un virus ou encore édité ou diffusé sans autorisation.**********************************************************************************************************************************************************************************************This message and any attachments are confidential and intended for the named addressee(s) only.If you have received this message in error, please notify immediately the sender, then deletethe message. Any unauthorized modification, edition, use or dissemination is prohibited.The sender shall not be liable for this message if it has been modified, altered, falsified, infectedby a virus or even edited or disseminated without authorization.***********************************************************************************************
Cofidis
Naar: I. E.
Beste meneer ENACHE,Ik verwijs naar uw klacht.Om het bedrag te kennen dat u maandelijks moet betalen, heeft u alle benodigde informatie ter beschikking:- Als uw dossier geen betalingsachterstand vertoont, kunt u de aflossingstabel raadplegen die aan uw kredietovereenkomst is gekoppeld.- Als uw dossier betalingsachterstanden heeft, raadpleeg dan de brieven die u worden toegestuurd na elke maandelijkse afsluiting van onze rekeningen.Bij het ondertekenen van uw contracten heeft u domiciliëringsopdrachten getekend. Dit verhoogt de veiligheid van uw betalingen, maar deze mandaten zijn herroepen. Zodra een dergelijke beslissing is genomen, dient u ervoor te zorgen dat uw betalingen binnen de gestelde termijnen worden uitgevoerd.Uw maandelijkse betalingen moeten vóór de 5e van elke maand worden voldaan. Het valt op dat u niet altijd op dezelfde datum betaalt en dat sommige betalingen zelfs na de maandelijkse afsluiting van onze rekeningen binnenkomen, wat inderdaad voor verwarring in uw dossier kan zorgen.Het is voor ons niet mogelijk om u elke maand per brief of sms op de hoogte te brengen van het verschuldigde bedrag. We raden u aan de richtlijnen te volgen in de documenten die u in uw bezit heeft en in de documenten die u worden toegestuurd om u te informeren over de opvolging van uw dossier.Ondanks onze brief van 05/09/2024, waarin wij u herinnerden aan het verschuldigde bedrag aan het begin van deze maand, constateren wij dat uw betalingsachterstand nog niet volledig is ingelopen.De informatie die door ons team wordt verstrekt om u te ondersteunen bij het beheer van uw dossier is volledig. Wij verzoeken u hiermee rekening te houden en onze richtlijnen op te volgen, zodat er geen verwarring meer ontstaat, noch voor u noch voor ons team, door het niet naleven van deze instructies.Met vriendelijke groeten,ConsumentendienstE-mail: consumerservice@cofidis.be506311***********************************************************************************************Ce message et toutes les pièces jointes sont confidentiels et établis à l'intention exclusive de son ou ses destinataires. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci d'en avertirimmédiatement l'émetteur et de détruire le message. Toute modification, édition, utilisation oudiffusion non autorisée est interdite. L'émetteur décline toute responsabilité au titre de cemessage s'il a été modifié, déformé, falsifié, infecté par un virus ou encore édité ou diffusé sans autorisation.**********************************************************************************************************************************************************************************************This message and any attachments are confidential and intended for the named addressee(s) only.If you have received this message in error, please notify immediately the sender, then deletethe message. Any unauthorized modification, edition, use or dissemination is prohibited.The sender shall not be liable for this message if it has been modified, altered, falsified, infectedby a virus or even edited or disseminated without authorization.***********************************************************************************************
I. E.
Naar: Cofidis
Beste Cofidis, Ik heb betaald op 3/09/2024 hoe kunt u zeggen dat ik niet op tijd heb betaald plus u geeft me een boete van 8 euro. Ik heb je op de 5-09-2024 ook een e-mail gestuurd met het verzoek om details,op de 11-09-2024 belt iemand van Cofidis me op dat ik ze 196 euro moet geven, zijn jullie normaal? Los het probleem met de boekhouding op jullie zijn met velen en jullie communiceren niet met elkaar en de klanten lijden eronder. Elke dag belt iemand anders van Cofidis me op, maar zonder de exacte financiële situatie van mijn dossier te kennen,de communicatie met uw klanten en uw werknemers verbeteren. grts, Ilie
Cofidis
Naar: I. E.
Mijnheer ENACHE,Uw aanvraag heeft al onze aandacht gekregen.Uw dossier wordt geanalyseerd en onderzocht door de Consumentendienst. Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.De duur van de behandeling van uw klacht varieert naargelang de complexiteit van uw dossier : dit kan een zekere tijd in beslag nemen. U kan steeds contact opnemen om de evolutie van uw dossier na te gaan.Indien wij van mening zijn dat uw klacht gegrond is, zullen wij proberen om samen met u een oplossing te vinden.Indien wij van mening zijn dat uw klacht ongegrond is, zullen wij u onze bevindingen meedelen. U blijft vrij om uw verzoek verder te zetten.Met beleefde groeten,ConsumentendienstEmail : consumerservice@cofidis.be506310 De : klachten@test-aankoop.beEnvoyé : 2024-09-12 18:45:27.0000000 +02:00A : consumerservice@cofidis.beCc :Objet : Nieuw bericht van ILIE E***********************************************************************************************Ce message et toutes les pièces jointes sont confidentiels et établis à l'intention exclusive de son ou ses destinataires. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci d'en avertirimmédiatement l'émetteur et de détruire le message. Toute modification, édition, utilisation oudiffusion non autorisée est interdite. L'émetteur décline toute responsabilité au titre de cemessage s'il a été modifié, déformé, falsifié, infecté par un virus ou encore édité ou diffusé sans autorisation.**********************************************************************************************************************************************************************************************This message and any attachments are confidential and intended for the named addressee(s) only.If you have received this message in error, please notify immediately the sender, then deletethe message. Any unauthorized modification, edition, use or dissemination is prohibited.The sender shall not be liable for this message if it has been modified, altered, falsified, infectedby a virus or even edited or disseminated without authorization.***********************************************************************************************
Cofidis
Naar: I. E.
Beste meneer ENACHE,Ik verwijs naar uw klacht.Voor 05/09/2024 werden de volgende betalingen verwacht in uw dossier:- 0,00€ voor uw eerste afbetalingslening, aangezien u vorige maand voldoende had betaald om twee maandelijkse aflossingen te dekken. U heeft echter toch een betaling van 171,07€ gedaan, die wij op uw verzoek hebben teruggestort.- 401,66€ voor uw tweede afbetalingslening. Wij hebben een betaling van 205,31€ ontvangen, waarmee uw achterstallige maandelijkse betaling van vorige maand en de aanmaningskosten zijn gedekt. De maandelijkse betaling voor de huidige periode, die morgen afloopt, is echter nog steeds in afwachting van betaling.De facturatie in uw dossier en de communicatie van ons team zijn correct. Wanneer u een handmatige betaling doet, zorg ervoor dat u het juiste bedrag toewijst aan het juiste contract en gebruik de gestructureerde mededeling die bij het betreffende kredietcontract hoort.Ik blijf beschikbaar voor verdere informatie.Met vriendelijke groeten,ConsumentendienstE-mail: consumerservice@cofidis.be506311***********************************************************************************************Ce message et toutes les pièces jointes sont confidentiels et établis à l'intention exclusive de son ou ses destinataires. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci d'en avertirimmédiatement l'émetteur et de détruire le message. Toute modification, édition, utilisation oudiffusion non autorisée est interdite. L'émetteur décline toute responsabilité au titre de cemessage s'il a été modifié, déformé, falsifié, infecté par un virus ou encore édité ou diffusé sans autorisation.**********************************************************************************************************************************************************************************************This message and any attachments are confidential and intended for the named addressee(s) only.If you have received this message in error, please notify immediately the sender, then deletethe message. Any unauthorized modification, edition, use or dissemination is prohibited.The sender shall not be liable for this message if it has been modified, altered, falsified, infectedby a virus or even edited or disseminated without authorization.***********************************************************************************************
I. E.
Naar: Cofidis
Beste Cofidis, Ik had net een collega aan de telefoon met heel vreemd gedrag ...Hij liet me niet uitleggen dat ik als klant misschien een fout had gemaakt in de betaalmethode, maar mijn wil was en is om te betalen. Wat bedoeel met " aanmaningskosten "?Ik heb op de 2e betaald, dat is eerder dan de 5e, en jullie hebben me al een boete voor te laat betalen in rekening gebracht?U maakt de klant belachelijk met het geld van de klant.Sinds mijn verzekering mijn krediet 1 jaar heeft afbetaald, vallen jullie me lastig...Het publiek moet weten dat jullie niet serieus zijn, als klant ben ik erg teleurgesteld in Cofidis, ik zal al mijn krediet tot de laatste vervaldag betalen. U bent niet eerlijk - laat deze openbare klacht achter zodat toekomstige klanten kunnen zien hoe eerlijk u bent.Oktober is nog niet aangebroken en u vraagt nu al het geld op voorhand wetende dat de scandenta van volgende maand op 5/10/2024 komt heeft u een dreigbrief gestuurd die ik bij deze klacht van 5/09/2024 heb gevoegd.Ik herhaal, los het probleem van communicatie met je klanten op, want je bent niet goed in het respecteren van u klanten.Grts
I. E.
Naar: Cofidis
Beste Cofidis, Ik heb de brief ontvangen gedateerd 24/09/2024 de maandelijkse afbetaling zal elke maand correct worden betaald stop met de bedreigingen en ik als klant heb het recht om op mijn Facebook/Twitter/Instagram pagina te zetten wat voor soort politiek u voert met intimidatie wilt u echt een oorlog beginnen? De maandelijkse afbetaling zal worden betaald tot het einde van het contract, ik zal mijn vriend“aanraden” zich niet tot Cofidis te wenden, dat is duidelijk. stuur me vanaf 1 oktober a.u.b. geen brieven meer thuis, ik zal met u overleggen per e-mail of per telefoon of via andere moderne communicatiemiddelen.Ik ben totaal ontevreden over de diensten en de slechte communicatie met Cofidis. grts, Ilie Enache
Cofidis
Naar: I. E.
Beste meneer ENACHE, Ik verwijs naar uw klacht. Mijn excuses voor de vertraging van mijn antwoord. Ik stel vast dat verschillende elementen in uw dossier voor verwarring zorgen. Uw dossier is inderdaad het onderwerp geweest van vele gesprekken, zowel via dit platform als rechtstreeks met onze diensten, wat de vloeiendheid van de uitgewisselde en verwerkte informatie heeft beïnvloed. Bovendien zouden sommige van uw betalingen voldoende zijn geweest als ze, in plaats van in één keer voor één krediet, in twee aparte betalingen waren gesplitst met gebruik van de juiste betalingsgegevens. Ik stel daarom voor om opnieuw te beginnen met uw dossier. - Uw kredietcontract nr. 29975000409960 is in orde wat betreft betalingen. Uw volgende maandelijkse betaling van €171,07 moet vóór 23/10/2024 op onze rekening staan. Om uw maandelijkse betaling te voldoen, gelieve te betalen op bankrekeningnummer BE52 2750 0182 0009 met vermelding van de gestructureerde mededeling +++400/0282/47146+++. - Uw kredietcontract nr. 29994000469382 heeft een betalingsachterstand van €196,35. Ik annuleer dit bedrag, u hoeft het niet meer te betalen. De volgende betaling die voor dit contract wordt verwacht, is dus alleen uw maandelijkse betaling voor oktober, die €187,10 bedraagt. Dit bedrag moet worden overgemaakt naar dezelfde bankrekening, maar met een andere gestructureerde mededeling (+++400/0323/47115+++). Net als bij uw andere krediet moet de maandelijkse betaling vóór 23/10/2024 op onze rekening staan. Oorspronkelijk worden uw maandelijkse betalingen verwacht op de 5e van elke maand. U kunt ze na deze datum betalen, zolang ze vóór de maandelijkse afsluiting van onze rekeningen zijn ontvangen. Hier zijn de volgende belangrijke data om te onthouden: - In oktober moeten uw maandelijkse betalingen vóór 23/10/2024 op onze rekening staan. - In november moeten uw maandelijkse betalingen vóór 25/11/2024 op onze rekening staan. - In december moeten uw maandelijkse betalingen vóór 20/12/2024 op onze rekening staan. Als u de factureringsperiodes van Cofidis respecteert en de gestructureerde mededelingen gebruikt die zijn gekoppeld aan elk van uw twee lopende kredieten, zullen uw betalingen correct worden verwerkt zonder enige verwarring, zowel voor uzelf als voor ons team. Ik hoop dat deze verduidelijkingen u zullen helpen om met meer gemoedsrust verder te gaan met uw lopende kredieten. Ik blijf beschikbaar voor verdere informatie. Met vriendelijke groeten, Consumentendienst E-mail: consumerservice@cofidis.be 506311 *********************************************************************************************** Ce message et toutes les pièces jointes sont confidentiels et établis à l'intention exclusive de son ou ses destinataires. Si vous avez reçu ce message par erreur, merci d'en avertir immédiatement l'émetteur et de détruire le message. Toute modification, édition, utilisation ou diffusion non autorisée est interdite. L'émetteur décline toute responsabilité au titre de ce message s'il a été modifié, déformé, falsifié, infecté par un virus ou encore édité ou diffusé sans autorisation. *********************************************************************************************** *********************************************************************************************** This message and any attachments are confidential and intended for the named addressee(s) only. If you have received this message in error, please notify immediately the sender, then delete the message. Any unauthorized modification, edition, use or dissemination is prohibited. The sender shall not be liable for this message if it has been modified, altered, falsified, infected by a virus or even edited or disseminated without authorization. ***********************************************************************************************
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten