Terug

Afbetalingsplan gekregen en alsnog melding bij NB

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. A.

Naar: Cofidis

30/10/2025

Vorig jaar een lening op afbetaling + Mastercard aangevraagd bij Cofidis. In maart van dit jaar, kregen we financiële moeilijkheden wegens langdurige ziekte. Ik nam contact op met Cofidis om een tijdelijke regeling te treffen waarbij ik maandelijks een bedrag kan afbetalen, een bedrag dat kleiner is dan hetgeen er in het contract staat. Ze gingen direct akkoort. In mei dit jaar kreeg ik eerste melding bij NB omwille van mijn achterstand. Terug contact opgenomen met Cofidis, van kastje naar de muur gestuurd om dan te moeten horen dat ik mijn dossierbeheerder niet telefonisch kan spreken, enkel per e-mail. Alles op e-mail gezet om dan toch mijn achterstand te moeten vereffenen. Cofidis stelde zelf voor om mijn contract te ontbinden, zo kon ik degelijk een ander afbetalingsplan krijgen. Zo gebeurd en zo gedaan. Maandelijks aan het afbetalen tot op vandaag. Vandaag terug een briefwisseling van NB dat ik met achterstand zit! Hoe kan dat nu allemaal? Ik bel voor mijn dossierbeheerder, die pas vanaf maandag op kantoor is. Haar collega deed zelfs de moeite niet om te luisteren naar mijn verhaal. Dat u nu terug gemeld bent bij NB, dat is uw eigen fout mevrouw. U houdt zich niet aan het afbetalingsplan! (was het antwoord van die consulete) Ik hou me wel aan de afspraak die vastgelegd is per e-mail op 11/09/2025! Er moet hier toch iets aan gedaan worden!!! Mijn openstaande bedragen kan ik niet meer via klantenportal raadplegen, steeds een technische fout. Mijn Mastercard is al meer dan 5 maanden geblokkeerd tot ik alles terugbetaald heb, zeggen ze! Wat voor praktijken zijn dit allemaal???

Berichten (2)

Cofidis

Naar: I. A.

31/10/2025

Beste, Uw aanvraag heeft al onze aandacht gekregen. Uw dossier wordt geanalyseerd en onderzocht door de Consumentendienst. Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen. De duur van de behandeling van uw klacht varieert naargelang de complexiteit van uw dossier : dit kan een zekere tijd in beslag nemen. U kan steeds contact opnemen om de evolutie van uw dossier na te gaan. Indien wij van mening zijn dat uw klacht gegrond is, zullen wij proberen om samen met u een oplossing te vinden. Indien wij van mening zijn dat uw klacht ongegrond is, zullen wij u onze bevindingen meedelen. U blijft vrij om uw verzoek verder te zetten. Met beleefde groeten, Consumentendienst Naomi STEEN Tel : 078/050 150* Fax : 069/25.77.44 Email : consumerservice@cofidis.be * Kostprijs van een nationaal gesprek. 506310 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ De : klachten@test-aankoop.be Envoyé : 2025-10-30 15:00:48.0000000 +01:00 A : consumerservice@cofidis.be Cc : Objet : Afbetalingsplan gekregen en alsnog melding bij NB

I. A.

Naar: Cofidis

31/10/2025

Geachte, ik heb geen tijd om te wachten! Het is reeds de 2de melding bij NB op 5 maanden tijd! Gelieve deze laatste recht te zetten of er volgt een klacht tegen de wanpraktijken van Cofidis! Niet normaal wat jullie allemaal met de klanten doen! En dan nog het lef hebben te vragen geduld uit te oefenen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform