Beste, Wij hebben een lening lopen bij Cofidis, deze hebben wij afgesloten op 04-02-21. Het ontleend bedrag is 15000€ à 3.99% en dit voor een periode van 42 maanden. Het terug te betalen bedrag is 16073.94€, wat voor ons haalbaar is. Regelmatig krijgen wij extra reclame van Cofidis om nog een extra lening te nemen, deze belandt meestal in de prullenmand.Vorige maand kregen wij een brief waarin werd medegedeeld dat we bovenop ons ontleend bedrag een bijkomend bedrag van 15000€ konden lenen en dit aan dezelfde voorwaarden als onze vorige overeenkomst, zonder dat onze maandelijkse aflossing zou stijgen. Enkel de looptijd van de lening zou worden aangepast. We zouden blijven genieten van dezelfde voordelen waarover we nu al beschikken. Deze aanbieding is in principe geldig tot 21/09/22.Wij hebben een project lopen waar een extra som van 15000€ zeer welkom zou zijn. Mijn echtgenoot heeft gisteren gebeld om dit te bespreken en informeerde of deze voorwaarden ook zouden gelden voor een bedrag van 20000€ maar dat dit niet noodzakelijk was, m.a.w. dat 15000€ zeker ook goed was. De consulente begon een contract op te maken en zei dat het aan een debetrentevoet van 8.5% is en niet aan 3.99%. Ze beweerde dat ons vorig financiering ook aan 8.5% was. Mijn echtgenoot was niet 100% zeker en heeft dit niet echt betwist. Maar hij had toch verder geïnformeerd naar de lening aan 3.99%.Wij kregen een digitale kredietvoorstel. En wij waren erg geschrokken van het aanbod. De consulente had blijkbaar maar half geluisterd naar mijn echtgenoot en had een contract opgesteld met een totale kredietbedrag van 29300€, terug te betalen over een periode van 108 maanden en een aflossing van 384,19€ aan een vast debetrentevoet van 8,50%. Dus niet 25259,52€ (15000€ + de overige 9185,28€) aan 3.99% over een periode van plusminus 66 maanden. Ik heb, vandaag 19 augustus, telefonisch contact opgenomen met de consulente en de situatie uitgelegd. Ze zei dat het niet mogelijk was om een bijkomend bedrag aan dezelfde voordelen waarover we nu beschikken te lenen.Ze beweerde dat een extern bedrijf deze folders en brochures, in opdracht van Cofidis, opmaakt. Mijns inziens is Cofidis dan toch verantwoordelijk voor een goed eindproduct. De reclame geeft misleidende informatie! Verder kon ik niet worden doorverbonden met de diensthoofd, omdat deze de geschillen niet behandelt. Ik kon überhaupt met niemand worden doorverbonden aangaande deze misleidende folder.Wij hebben het voorgesteld contract inmiddels geannuleerd. Desalniettemin zijn we zeer ontgoocheld en kwaad! Het gaf ons een vooruitzicht om ons project verder uit te werken maar we willen dit niet met een strop rond onze nek!Een zeer teleurgestelde klantMarie-Anna Desmidt