Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 39
- Aantal klachten *
- 10
- Afgesloten klachten*
- 90%
- Antwoordratio*
- 6 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Betaling niet terug
Beste Ik klacht op Cheaptickets.be Ze moeten 276 euro terug ik ben aan wachten drie maanden tot nu niks Ik heb veel e-mails gekregen met informatie waar staat referentie nummer en bedrag maar geld was niet gestort Ik bel elke week en agent zegt me dezelfde informatie dus ik moet 48 uur wachten als geen geld gekomen moet ik met agent verbinden en zo is twee maanden Ik bel zij zegt wachten dan ik bel en dan wacht. Zij spelen gewoon met me Zij willen niks terug, trekken tijd gewoon Ik zal uw antwoord wachten Met vriendelijke groeten Olga Vlucht nummer: CBE-8091975 olgagafurova@yahoo.com
vergoeding ontbrekende bagage en gemiste verbindingsvluchten
Geachte mevrouw/heer, Dit gaat over een dubbele klacht bij een boeking via Cheaptickets naar Akureyri (IJsland) op 20-9-25 vanuit Brussel (Zaventem) en terug op 31-10-25 van mijn dochter Helen Heurckmans. (met ID nr cfr hierboven) bijlage 1 oorspronkelijke boeking via Cheaptickets Klacht 1: Op 20-9 oktober vertrok Helen vanuit Zaventem naar Akureyri. Bij aankomst bleek haar bagage niet op het vliegtuig te zitten. Deze is pas na herhaaldelijke vraag teruggevonden en na 6 dagen toegekomen in Akureyri op vrijdag 26-9. Bijlage 2: bericht van terugvondst bagage Akureyri Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november de gemaakte kosten als gevolg van vertraging te vergoeden: - basis kleding bij H&M twv 108,09 euro - noodzakelijke medicatie twv 38,79 euro Bijlage 3: Het rekeninguittreksel met het besteedde bedrag voor kleding en medicatie Klacht 2 Bij terugkeer stelt ze vast dat haar vlucht vanuit Akureyri naar Reykjavik met Icelandair geannuleerd werd (zonder bericht, werd vastgesteld door haar toen ruim ze op tijd op het vliegveld aankwam). Ze werd dan door Icelandair ter plaatse op de eerstvolgende vlucht (de dag nadien) naar Reykjavik geboekt. Ondanks meermaalse vraag aan het adres van Cheaptickets bij het vaststellen van de annulatie van de eerste vlucht werd geen hulp geboden voor een oplossing voor de herboeken van de verbindingsvluchten die daardoor zouden worden gemist. Bijlage 4-8: de conversatie met Cheaptickets Bijlage 9: boardingpas vlucht van 1-11-25 Aangezien SAS niet wenste te herboeken (telefonisch gevraagd en geweigerd omdat Cheaptickets de service provider was) en haar afwezigheid als een no show beschouwen, hebben we dan zelf nieuwe tickets moeten boeken vanuit Reykjavik naar Brussel, Tickets twv 335 euro Bijlage 10: boeking Finnair Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november: - een vergoeding voor de vertraging (ruim 20 uur) - het volledige bedrag van de nieuwe tickets terug te betalen. Met vriendelijke groeten, Sonia Dewandeleer Helen Heurckmans
Terugbetaling komt maar niet in orde
Beste, Ik heb al 2 x vliegtuigstoelen gereserveerd en betaald. Beide werden geannuleerd en ging ik de volledige terugbetaling krijgen. Ik ben al 1,5 maand met de klantendienst aan het chatten en krijg telkens de mededeling dat het in orde is, dat ik tussen de 5-10 dagen geduld moet hebben. Maar dit zeggen ze telkens opnieuw en ik heb nog steeds geen terugbetaling gekregen. Het gaat over meer dan 600 euro. Ik heb hier samen met mijn dochters een jaar voor gespaard, voor deze trip. Over 2 weken vertrekken we en we hebben dat geld echt dringend nodig. Ik heb hier echt wel hulp bij nodig. Het lijkt alsof ze de stoelreserveringen bewust annuleren om dan even met mensen hun liquide middelen te kunnen spelen en werken.
annulering bij Brussels Airlines binnen 24u
Op zondag 31/8 boekte ik volgende vluchten: E-ticket 0822942009946 voor SN3202 en SN3201 (vluchten van Brussels Airlines) met boekingsnummer van Cheaptickets CBE-9145279. Kort daarna merkte ik op dat de aankomst en vertrek plaats gewisseld waren en wou ik de vlucht annuleren. Gelukkig kan dat binnen de 24u bij Brussels Airlines, maar aangezien ik op de website cheaptickets.be geboekt heb, heb ik geen boekingsnummer van Brussels Airlines en kan ik dat niet zelf uitvoeren. Ik neem binnen het uur na de foute boeking contact op met Cheaptickets.be en vraag in een e-mail om te annuleren. Zij antwoorden dat ze hiervoor een schriftelijke bevestiging van Brussels Airlines nodig hebben. Op de website van Brussels Airlines met algemene voorwaarden staat bevestiging te lezen dat annulatie binnen 24u mogelijk is met een kost van 40 euro per ticket. De administratiekosten bij Cheaptickets bedroegen 25 euro en kunnen niet terugbetaald worden. Aangezien de totale kost 230 euro was, moeten zij de vluchten annuleren en 125 euro terugstorten, wat mij aan de telefoon geweigerd werd. Vriendelijke groeten, Bert
Terugbetalingsproblemen
Beste Op 11 Juli 2025 boekte ik via cheaptickets een heen en terugvlucht Brussel-Winnipeg. Bij het boeken was de optie om een ruimbagage toe te voegen voor €82 heen en €82 terug. Dit voegde ik dan ook toe en betaalde dit mee in het algemene bedrag. Bijna onmiddellijk na het boeken en betalen kreeg ik een mail van schedulechange@travix.com Dat het bijboeken van bagage geen optie meer is en men annuleerde de bagage voor de heenvlucht op 4/11/2025 en stortte dan ook meteen €82 terug. Nu heb ik gemaild naar hun dat ik ook het andere deel terug wil krijgen. Met name de bagage voor de terugvlucht van €82. Op mijn eerste mail zei men dat men contact met de juiste instanties had opgenomen en terug contact zou opnemen met meer info. Wat nooit gebeurde. Na een tweede mail ongeveer een 3 weken later kreeg ik helemaal geen reactie meer. Ik probeerde op whatsapp maar daar werd ik afgewimpeld met een excuus dat men dit niet kan annuleren en men toonde een niets betekende link van Brussels airline. Nu vraagt men om zelf bagage bij te boeken via de airline of op de luchthaven zelf. Maar dit is altijd heen en terug. Dus wanneer zij maar een enkele rit annuleren gaan ze lopen met mijn overige €82. Kan hier iets aan gebeuren zodat ze het geld terug storten waar ik recht op heb. Alvast bedankt
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 6 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
