Meest recente klachten

B. M.
10/09/2025

annulering bij Brussels Airlines binnen 24u

Op zondag 31/8 boekte ik volgende vluchten: E-ticket 0822942009946 voor SN3202 en SN3201 (vluchten van Brussels Airlines) met boekingsnummer van Cheaptickets CBE-9145279. Kort daarna merkte ik op dat de aankomst en vertrek plaats gewisseld waren en wou ik de vlucht annuleren. Gelukkig kan dat binnen de 24u bij Brussels Airlines, maar aangezien ik op de website cheaptickets.be geboekt heb, heb ik geen boekingsnummer van Brussels Airlines en kan ik dat niet zelf uitvoeren. Ik neem binnen het uur na de foute boeking contact op met Cheaptickets.be en vraag in een e-mail om te annuleren. Zij antwoorden dat ze hiervoor een schriftelijke bevestiging van Brussels Airlines nodig hebben. Op de website van Brussels Airlines met algemene voorwaarden staat bevestiging te lezen dat annulatie binnen 24u mogelijk is met een kost van 40 euro per ticket. De administratiekosten bij Cheaptickets bedroegen 25 euro en kunnen niet terugbetaald worden. Aangezien de totale kost 230 euro was, moeten zij de vluchten annuleren en 125 euro terugstorten, wat mij aan de telefoon geweigerd werd. Vriendelijke groeten, Bert

In behandeling
T. L.
28/08/2025

Terugbetalingsproblemen

Beste Op 11 Juli 2025 boekte ik via cheaptickets een heen en terugvlucht Brussel-Winnipeg. Bij het boeken was de optie om een ruimbagage toe te voegen voor €82 heen en €82 terug. Dit voegde ik dan ook toe en betaalde dit mee in het algemene bedrag. Bijna onmiddellijk na het boeken en betalen kreeg ik een mail van schedulechange@travix.com Dat het bijboeken van bagage geen optie meer is en men annuleerde de bagage voor de heenvlucht op 4/11/2025 en stortte dan ook meteen €82 terug. Nu heb ik gemaild naar hun dat ik ook het andere deel terug wil krijgen. Met name de bagage voor de terugvlucht van €82. Op mijn eerste mail zei men dat men contact met de juiste instanties had opgenomen en terug contact zou opnemen met meer info. Wat nooit gebeurde. Na een tweede mail ongeveer een 3 weken later kreeg ik helemaal geen reactie meer. Ik probeerde op whatsapp maar daar werd ik afgewimpeld met een excuus dat men dit niet kan annuleren en men toonde een niets betekende link van Brussels airline. Nu vraagt men om zelf bagage bij te boeken via de airline of op de luchthaven zelf. Maar dit is altijd heen en terug. Dus wanneer zij maar een enkele rit annuleren gaan ze lopen met mijn overige €82. Kan hier iets aan gebeuren zodat ze het geld terug storten waar ik recht op heb. Alvast bedankt

Opgelost
R. V.
20/08/2025

terugbetalingsprobleem

Geachte , Ik neem contact op met uw dienst aangaande onze vakantie. Door panne van het vliegtuig (eerste vlucht) misten wij onze connectie, 24uur later arriveren we op onze eindbestemming blijkt ons huurcontract auto ondanks alle pogingen en berichten toch geannuleerd. Nieuw contract kost ons ipv oorspronkelijk 1133.9 nu plots voor dezelfde auto $3.283,36 Wij deden een boeking van vliegtickets en autohuur via Cheaptickets. Zij weigeren echter elke aansprakelijkheid. Ook de desbetreffende derde partijen hebben we gecontacteerd en zij wijzen terug naar cheaptickets. Hieronder vindt u mijn oorspronkelijke mail naar cheaptickets. In de bijlage voeg ik de boekingsbewijzen. Indien u meer info nodig hebt bezorg ik die u graag. Ik hoop ten zeerste dat u mij kan helpen. Ons gezin bestaat uit 4personen Vangenechten Raf Verstraeten Cindy Vangenechten Maite Smets Senne Vriendelijke groeten Vangenechten Raf- Verstraeten Cindy Aarschotsesteenweg 147 2230 Herselt 0495/044306 Geachte heer/mevrouw, Via deze weg wil ik een officiële klacht indienen naar aanleiding van mijn boeking via uw website op 3 november 2024. De boeking betrof een retourvlucht inclusief autoverhuur. Het bijbehorende boekingsnummer is CBE-7539955. Op 22 juni 2025 werd onze eerste vlucht AA7104 met meer dan een uur vertraagd, waardoor wij onze aansluitende vlucht AA6970 in Londen (uitgevoerd door British Airways) hebben gemist. British Airways kon ons pas de volgende dag laten vertrekken, wat ons dwong om een overnachting in Londen te maken en extra kosten met zich meebracht. Direct na het vernemen van de vertraging heb ik meerdere pogingen ondernomen om de autoverhuurder op de hoogte te brengen van onze vertraagde aankomst. Telefonisch kreeg ik niemand te pakken. Uiteindelijk kon ik via de chat een medewerker van Cartrawler bereiken, die bevestigde dat hij contact had gehad met Budget en dat onze reservering behouden zou blijven. Tot onze verbazing bleek bij aankomst dat onze autohuur toch was geannuleerd wegens no-show. Onze originele boeking (referentie US224610590) had een waarde van €1.133,90. Daarnaast betaalde ik op 19 juni via uw website nog €96 extra voor aanvullende verzekering bij schade of vertraging (referentie IE-D14R7V). Aangekomen bij Budget moesten wij opnieuw een auto huren voor het bedrag van maar liefst $3.283,36 (referentie 149314126). Budget weigerde enige vorm van compensatie, met als reden dat de oorspronkelijke boeking via jullie platform liep. Door het tijdsverschil konden wij helaas niemand bij CheapTickets bereiken om dit op te lossen. De vertraging had bovendien impact op onze verdere reisplannen: we moesten geboekte activiteiten annuleren, hotels omboeken, en extra kosten maken voor onder andere maaltijden en verblijf op de luchthaven. Daarom verzoek ik u dringend om: Een volledige terugbetaling van de tweede autohuur ($3.283,36) Terugbetaling van de extra betaalde stoelreserveringen ($438) Compensatie voor de geleden schade en bijkomende kosten ten gevolge van de vluchtvertraging In de bijlage vindt u de huurovereenkomst van Budget en het betalingsbewijs voor de stoelen. Indien u nog aanvullende documenten nodig heeft, hoor ik het graag. Ik wil benadrukken dat ik deze boeking en betalingen via uw website heb gedaan. Het feit dat CheapTickets optreedt als tussenpersoon ontslaat u niet van de verantwoordelijkheid richting uw klanten. U bent mijn contractuele wederpartij, en daarom verwacht ik een correcte behandeling van mijn klacht en een gepaste oplossing. Ik zie uw reactie en een passende compensatie graag spoedig tegemoet. Met vriendelijke groeten, dank voor snelle regeling.

In behandeling
T. B.
10/06/2025

Boekingsfout

Geachte mevrouw/heer, Op 23/05/2025, hadden wij een vlucht van Salt lake city naar Dusseldorf. Ik stel echter vast dat jullie ons niet op de vlucht geboekt hebben en wij dus geen terugvlucht hadden. Jullie hadden ook geen redelijk alternatief. Eerste terugvlucht dat jullie konden aanbieden was pas vertrekken op 02/06/2025 en pas aankomen in Dusseldorf op 06/06/2025. Dit alles zonder informatie op voorhand te krijgen, wij zijn dit pas te weten gekomen toen we op de luchthaven stonden. Dit heeft geleid tot vertraging van onze terugreis, die we zelf hebben moeten boeken bij een andere maatschappij. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 30/06/2025 een terugbetaling van de terugvluchten die we zelf hebben moeten boeken. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur

In behandeling
A. V.
22/04/2025

Terugbetalingsprobleem

Op 15/1/2025 doe ik een boeking inclusief stoelreservatie. Deze stoelreservatie kan om een of andere reden niet door gaan en ik ontvang op 16/1/2025 mijn geld hiervoor terug (toen 70,77 euro). Op 17/1/2025 heb ik via whatsapp contact met hun klantendienst en ze adviseren om gewoon opnieuw te proberen. Er gaat 69,00 euro van mijn rekening. Weer krijg ik een foutmelding en de klantendienst helpt mij om het rechtstreeks via transavia te reserveren... We zijn inmiddels 3 maanden verder, heel veel mailtjes en whatsapp berichtjes verder maar ze weigeren die laatste 69 euro terug te geven. Eerst hebben ze weken vol gehouden dat ze dit bedrag niet ontvangen hebben en dat ik zelf bij mijn bank en ideal moet informeren (wat ik gedaan heb). Uiteindelijk heb ik op 13/3 nog eens contact en veranderen ze van strategie. Toen is me gezegd dat er een terugbetaling heeft plaatsgevonden op 25/2 en dat ik dus weer maar het probleem bij mijn bank moet voorleggen... Uiteraard zonder resultaat

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform