Geachte mevrouw/heer,
Dit gaat over een dubbele klacht bij een boeking via Cheaptickets naar Akureyri (IJsland) op 20-9-25 vanuit Brussel (Zaventem) en terug op 31-10-25 van mijn dochter Helen Heurckmans. (met ID nr cfr hierboven)
bijlage 1 oorspronkelijke boeking via Cheaptickets
Klacht 1:
Op 20-9 oktober vertrok Helen vanuit Zaventem naar Akureyri. Bij aankomst bleek haar bagage niet op het vliegtuig te zitten. Deze is pas na herhaaldelijke vraag teruggevonden en na 6 dagen toegekomen in Akureyri op vrijdag 26-9.
Bijlage 2: bericht van terugvondst bagage Akureyri
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november de gemaakte kosten als gevolg van vertraging te vergoeden:
- basis kleding bij H&M twv 108,09 euro
- noodzakelijke medicatie twv 38,79 euro
Bijlage 3: Het rekeninguittreksel met het besteedde bedrag voor kleding en medicatie
Klacht 2
Bij terugkeer stelt ze vast dat haar vlucht vanuit Akureyri naar Reykjavik met Icelandair geannuleerd werd (zonder bericht, werd vastgesteld door haar toen ruim ze op tijd op het vliegveld aankwam). Ze werd dan door Icelandair ter plaatse op de eerstvolgende vlucht (de dag nadien) naar Reykjavik geboekt.
Ondanks meermaalse vraag aan het adres van Cheaptickets bij het vaststellen van de annulatie van de eerste vlucht werd geen hulp geboden voor een oplossing voor de herboeken van de verbindingsvluchten die daardoor zouden worden gemist.
Bijlage 4-8: de conversatie met Cheaptickets
Bijlage 9: boardingpas vlucht van 1-11-25
Aangezien SAS niet wenste te herboeken (telefonisch gevraagd en geweigerd omdat Cheaptickets de service provider was) en haar afwezigheid als een no show beschouwen, hebben we dan zelf nieuwe tickets moeten boeken vanuit Reykjavik naar Brussel, Tickets twv 335 euro
Bijlage 10: boeking Finnair
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november:
- een vergoeding voor de vertraging (ruim 20 uur)
- het volledige bedrag van de nieuwe tickets terug te betalen.
Met vriendelijke groeten,
Sonia Dewandeleer
Helen Heurckmans