Terug

vergoeding ontbrekende bagage en gemiste verbindingsvluchten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: CheapTickets.be

06/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Dit gaat over een dubbele klacht bij een boeking via Cheaptickets naar Akureyri (IJsland) op 20-9-25 vanuit Brussel (Zaventem) en terug op 31-10-25 van mijn dochter Helen Heurckmans. (met ID nr cfr hierboven) bijlage 1 oorspronkelijke boeking via Cheaptickets Klacht 1: Op 20-9 oktober vertrok Helen vanuit Zaventem naar Akureyri. Bij aankomst bleek haar bagage niet op het vliegtuig te zitten. Deze is pas na herhaaldelijke vraag teruggevonden en na 6 dagen toegekomen in Akureyri op vrijdag 26-9. Bijlage 2: bericht van terugvondst bagage Akureyri Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november de gemaakte kosten als gevolg van vertraging te vergoeden: - basis kleding bij H&M twv 108,09 euro - noodzakelijke medicatie twv 38,79 euro Bijlage 3: Het rekeninguittreksel met het besteedde bedrag voor kleding en medicatie Klacht 2 Bij terugkeer stelt ze vast dat haar vlucht vanuit Akureyri naar Reykjavik met Icelandair geannuleerd werd (zonder bericht, werd vastgesteld door haar toen ruim ze op tijd op het vliegveld aankwam). Ze werd dan door Icelandair ter plaatse op de eerstvolgende vlucht (de dag nadien) naar Reykjavik geboekt. Ondanks meermaalse vraag aan het adres van Cheaptickets bij het vaststellen van de annulatie van de eerste vlucht werd geen hulp geboden voor een oplossing voor de herboeken van de verbindingsvluchten die daardoor zouden worden gemist. Bijlage 4-8: de conversatie met Cheaptickets Bijlage 9: boardingpas vlucht van 1-11-25 Aangezien SAS niet wenste te herboeken (telefonisch gevraagd en geweigerd omdat Cheaptickets de service provider was) en haar afwezigheid als een no show beschouwen, hebben we dan zelf nieuwe tickets moeten boeken vanuit Reykjavik naar Brussel, Tickets twv 335 euro Bijlage 10: boeking Finnair Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 15 november: - een vergoeding voor de vertraging (ruim 20 uur) - het volledige bedrag van de nieuwe tickets terug te betalen. Met vriendelijke groeten, Sonia Dewandeleer Helen Heurckmans

Berichten (2)

CheapTickets.be

Naar: S. D.

07/11/2025

Hello Team, Thank you for your email. Regarding the complaint of the delay baggage, the claim for this needs to be done with the airline directly as they are the cause for the delay. Regarding the delay/cancellation of their flights, again the claim needs to be done with the airline as this was a last minute delay and the airline is responsible to assist the customer with alternative option as the airport to get the customer to their final destination. Met vriendelijke groet CheapTickets.be Chris ---------------- The Original mail ------------------- Sender: klachten@test-aankoop.beklachten@test-aankoop.be Time: 2025-11-06 23:15 Recipient: complaints@travix.comcomplaints@travix.com Subject: [External]vergoeding ontbrekende bagage en gemiste verbindingsvluchten

Bemiddeling door Testaankoop 08 november 2025

CheapTickets.be

Naar: S. D.

13/11/2025

Beste, Naar aanleiding van de mail willen we hierbij informeren dat een restitutie aanvraag ingediend is voor de ongebruikte terugreis van het ticket met Scandinavian Airlines, vertrek 20 september 2025. Indien de luchtvaartmaatschappij dit goedkeurd en het geld aan ons heeft gerestitueerd, kunnen we dit aan de klant terugbetalen. Betreffende de extra gemaakte kosten en de vraag om vergoeding na vertraging adviseren we dit rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij in te dienen. Met vriendelijke groet, Budgetair Bianca ---------------- The Original mail ------------------- Sender: klachten@test-aankoop.beklachten@test-aankoop.be Time: 2025-11-12 21:11 Recipient: complaints@travix.comcomplaints@travix.com Subject: [External]Verandering van status van je klacht


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform