Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onmogelijkheid annulering aangevraagd krediet
Beste, Reeds sinds enkele maanden probeer ik zonder succes een kredietaanvraag voor een MacBook Air van Apple (dossiernummer: 113000294991) te annuleren. Ik heb reeds meerdere mails gestuurd en tot tweemaal toe de klantendienst van Cetelem gecontacteerd, maar zonder succes (zie onderstaande berichten). Tot overmaat van ramp kreeg ik vandaag een herinnering voor een onbetaalde schijf van de lening die ik dus al sinds 3 dagen na de aanvraag probeer te annuleren.Mijn eerste contact bij de klantendienst van Cetelem, een drietal dagen na de aanvraag (die door een technisch probleem overigens niet kon worden afgerond), verzekerde me ervan dat, indien ik een mail naar mycredit@cetelem zou sturen, de aanvraag kosteloos geannuleerd kon worden aangezien ik me nog binnen de opzegtermijn van twee weken bevond deze collega vond zelfs geen dossier terug op mijn naam (!) Een tweede telefoontje en drie emails later, blijf ik mails en telefoonberichten krijgen die simpelweg de aanvang van de eerste afbetaling aankondigen. Drie weken geleden antwoordde een medewerker van Cetelem dat Apple op de hoogte was, maar zij het bedrag moeten terugstorten vooraleer de aanvraag geannuleerd kan worden. Dit is echter geen correcte gang van zaken: ik heb er reeds meerdere keren op gehamerd dat bij de ‘afronding’ van mijn initiële online kredietaanvraag een technische foutmelding ervoor zorgde dat deze niet kon worden afgerond (!) Om nog maar te zwijgen van mijn eerste contact bij Cetelem die me ervan verzekerde dat er géén kredietaanvraag op mijn dossiernummer stond. Overigens vielen mijn vorige pogingen tot annulering via mycredit@cetelem.be grotendeels in dovemansoren. De annulering in kwestie wordt mij simpelweg onmogelijk gemaakt door mij in eerste instantie ervan te verzekeren dat er geen dossier op mijn naam staat, om nadien tóch de aanvraag op te starten en mijn mails tot dusver – op één antwoord na – te negeren. Daarnaast heb ik de bestelde computer nooit opgehaald en zou de bestelling via Apple, ten gevolge van het niet ophalen, automatisch geannuleerd moeten zijn. Bovendien heeft mijn opgegeven bankrekening momenteel geen provisie, en zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen indien de eerste schijf toch zal worden aangerekend door Cetelem. Hopelijk haalt deze klacht iets uit. Met vriendelijke groet, Raphaël Van Cappellen
Fraude met gegevens
Beste,Mijn vrouw A.V is op 9 februari 2024 opgelicht. Ze zou een lening aangegaan zijn van 14 000 euro. Na lang aandringen kregen we geen verdere info door de Wet op de Privacy. Door het parket kregen we eindelijk de kredietaanvraag en de aflossingstabellen op 15 maart 2024. De gegevens bij de kredietaanvraag zijn volkomen onjuist. Enkel de gegevens van haar identiteitskaart, bankgegevens waren juist. Bovendien had men dadelijk kunnen zien dat de andere gegevens niet klopten. Was men hier alert voor geweest, hadden we deze schade niet gehadTestaankoop en onze eigen bank vroegen zich dan ook af hoe een elektronische ondertekening verloopt en hoe de kredietinstelling er zeker van was dat mijn vrouw diegene was, die de kredietaanvraag deed.Wij kregen geen aflossingstabellen omdat ook het mailadres onjuist was.Wat we wel kregen was een bericht op 29 februari van 8810 met 2 berichten tegelijkertijd. Een om via de link te ondertekenen (Wat?). En een dat er op 9 maart een sms 379 euro zou afgehaald worden van mijn rekening.Toen ik meldde dat dit een fraudegeval was, heeft men hier geen rekening mee gehouden. Ik had nochtans de PV doorgestuurd. De mail was direct en er was geen bemiddeling mogelijk. Daarop heeft mijn dadelijk de 14 000 euro teruggestort met natuurlijk de nodig kosten bovenop omdat ze zich schaamde en zo vlug mogelijk van alles af wilde zijn. Toch stellen wij ons vragen.De manier waarop u reclame maakt voor een snelle elektronisch lening is een paradijs voor fraudeurs. Mijn vrouw had al snel door dat ze met een oplichter te maken had en had de samenwerking verbroken. Dit was buiten Cetelem gerekend, die met valse persoonsgegevens een krediet heeft toegekend. Daardoor is haar schuld nu vier keer zo groot.Ik raad iedereen aan om GEEN gebruik te maken van een digitale aanvraag bij Cetelem. Mijn vrouw had al eerder een klacht ingediend. We zijn een hele tijd verder en het bedrijf laat niets van zich horen. Ook dit zegt veel. Mijn vrouw heeft zeker fout gehandeld door naief vertrouwen. Toch zou een kredietinstelling een betrouwbare instelling moeten zijn. Deze manier van werken wordt een paradijs voor oplichters indien men niet alerter is bij een elektronische kredietaanvraag.
ik wens de lening niet aan te gaan
Geachte,Ik wens per onmiddelijk mijn lenign aanvraag te annuleren, omdat ik een andere aan goedkopere interest gevonden heb. En omdat mijn man niet wenst mee te ondertekenen. Ik wens dit voor eind deze week in orde te hebben
Bevestiging herroeping kredietopneming
BesteWij mochten nog steeds geen bevestiging ontvangen van onze herroeping van de kredietopening MU004752946547Op 16/09/ antwoordden jullie Beste, We hebben uw email goed ontvangen en danken u. Om u een volledig antwoord te kunnen garanderen, is een analyse van uw dossier noodzakelijk.We doen er alles aan om u binnen de 8 dagen terug te contacteren. Ondertussen hebben de aanvraag tot maandelijkse betaling stop gezet en de rappelkosten geannuleerd. Wij danken u voor uw geduld.Met vriendelijke groeten, Op 18/09 antwoordden jullie Beste, We zijn nog bezig met het dossier. We doen er alles aan om U zo rap mogelijk terug te contacteren. Wij danken U voor uw geduld. Met vriendelijke groeten, Op 20/09 antwoordde iemand (die niets van het dossier afwist)Beste Klant, Wij hebben uw email goed ontvangen en met aandacht gelezen. Wij contacteren de firma om uw dossier te mogen, hier, afsluiten. Bedankt voor uw geduld. Met vriendelijke groeten, Wie gaat er nu eindelijk eens ons een fatsoenlijk definitief antwoord mailen?In de reacties/revieuws op de sociale media moeten wij lezen dat jullie nalatigheid blijkbaar een handelskenmerk is geworden?Graag een sluitend en gemotiveerd antwoord waarom jullie er niet in slagen na onze melding van herroeping (volgens de modaliteiten in jullie eigen bezorgde algemene voorwaarden) binnen de juiste termijn na drie maanden nog steeds geen antwoord te bezorgen? Ongehoord tergend gedrag is dit!!
Herfinanciering Cetelem
Beste, Ik deed bij Cetelem een herfinanciering van mijn autolening. Door een scheiding moet deze op mijn naam komen aangezien mijn ex-partner anders geen hypothecaire lening kan aangaan door te veel lopende leningen.Ik heb hiervoor al weken aan een stuk proberen bellen om dit in orde krijgen. Ik heb ondertussen een contract online moeten tekenen nu probeer ik al dagen deze dienst te bereiken maar zonder resultaat. Gisteren 4u aan de lijn gehangen maar geen gehoor. Meerder mails gestuurd maar geen reactie op mijn vraag.Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten