Terug

Bevestiging herroeping kredietopneming

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. L.

Naar: Cetelem

31/10/2023

BesteWij mochten nog steeds geen bevestiging ontvangen van onze herroeping van de kredietopening MU004752946547Op 16/09/ antwoordden jullie Beste, We hebben uw email goed ontvangen en danken u. Om u een volledig antwoord te kunnen garanderen, is een analyse van uw dossier noodzakelijk.We doen er alles aan om u binnen de 8 dagen terug te contacteren. Ondertussen hebben de aanvraag tot maandelijkse betaling stop gezet en de rappelkosten geannuleerd. Wij danken u voor uw geduld.Met vriendelijke groeten, Op 18/09 antwoordden jullie Beste, We zijn nog bezig met het dossier. We doen er alles aan om U zo rap mogelijk terug te contacteren. Wij danken U voor uw geduld. Met vriendelijke groeten, Op 20/09 antwoordde iemand (die niets van het dossier afwist)Beste Klant, Wij hebben uw email goed ontvangen en met aandacht gelezen. Wij contacteren de firma om uw dossier te mogen, hier, afsluiten. Bedankt voor uw geduld. Met vriendelijke groeten, Wie gaat er nu eindelijk eens ons een fatsoenlijk definitief antwoord mailen?In de reacties/revieuws op de sociale media moeten wij lezen dat jullie nalatigheid blijkbaar een handelskenmerk is geworden?Graag een sluitend en gemotiveerd antwoord waarom jullie er niet in slagen na onze melding van herroeping (volgens de modaliteiten in jullie eigen bezorgde algemene voorwaarden) binnen de juiste termijn na drie maanden nog steeds geen antwoord te bezorgen? Ongehoord tergend gedrag is dit!!

Berichten (3)

J. L.

Naar: Cetelem

01/11/2023

BesteIn vorig bericht staat een belangrijke fout! Jullie eerste antwoord (= eerste dat vermeld wordt in de klacht) is van 16/08 ! Dit is dus 1 maand vroeger dan de foute aangehaalde datum in de melding betreffende de klacht! (= 16/09!)Dit maakt alles dus nog minder aanvaardbaar! Gelieve de correspondentie, met details te raadplegen in het dossier met dossiernummer, vermeld in mijn klacht!

J. L.

Naar: Cetelem

05/11/2023

Beste ondertussen merk ik dat Cetelem (alpha Credit N.V.) opnieuw de maandelijkse aflossingen van de zogezegde aangegane kredietopening ongegeneerd heeft herstart (intentie om dit via domiciliëring op 6 november te innen???). Dit gebeurt zonder enige berichtgeving, noch verantwoording, noch antwoord op mijn eerder verstuurde klacht naar Complaints@alfphacredit.be (11/08)Dit is gewoon ongehoord!!! Zoals gemeld in mijn klacht/bericht van 31 oktober hierboven, heeft alpha credit laten weten in de mail van 16/08 (datum rechtgezet in bericht van 1/11) dat de maandelijkse aflossingen en de rappelkosten zouden stopgezet worden (in afwachting van hun antwoord)Helaas : geen enkel bericht hierover. Uiteraard heb ik deze domiciliëring (opnieuw) geblokkeerd wegens onterecht! Ter herinnering toch even dat onze klacht bij complaints@alphacredit.be dateert van 11/08 met alle nodige bewijsstukken en dat deze bevestigd werden voor goede ontvangst door een "bevestiging voor ontvangst mail" van 11/08 van complaints@alphacredit.beAls consument hebben wij tenminste recht op antwoord op een klacht vooraleer een "achterbakse" poging tot omzeiling van de door ons juist bewandelde procedure van recht op herroeping van de kredietopening? Dit lijkt eerder een handeling van kwader trouw vanwege Cetelem/alpha credit.Indien deze intentie er niet is, kan ik enkel besluiten dat de correspondentie intern bij Cetelem op zijn zachts uitgedrukt chaotisch verloopt!Gelieve ons dossier asap te behartigen aub!

Cetelem

Naar: J. L.

06/11/2023

Beste, We hebben uw email goed ontvangen en danken u. Het dossier is in behandeling.We doen er alles aan om u binnen de 8 dagen terug te contacteren.Ondertussen hebben wij een email naar de klant gestuurd.Annick B.Complaints OfficerMontagne du Parc 8 Boîte 3 1000 BruxellesWarandeberg 8 Bus 3 1000 BrusselClassification Confidential This message and any attachments (the "message") isintended solely for the intended addressees and is confidential. If you receive this message in error,or are not the intended recipient(s), please delete it and any copies from your systems and immediately notifythe sender. Any unauthorized view, use that does not comply with its purpose, dissemination or disclosure, either whole or partial, is prohibited. Since the internet cannot guarantee the integrity of this message which may not be reliable, BNP PARIBAS (and its subsidiaries) shall not be liable for the message if modified, changed or falsified. Do not print this message unless it is necessary, consider the environment.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ce message et toutes les pieces jointes (ci-apres le "message") sont etablis a l'intention exclusive de ses destinataires et sont confidentiels.Si vous recevez ce message par erreur ou s'il ne vous est pas destine,merci de le detruire ainsi que toute copie de votre systeme et d'en avertirimmediatement l'expediteur. Toute lecture non autorisee, toute utilisation de ce message qui n'est pas conforme a sa destination, toute diffusion ou toute publication, totale ou partielle, est interdite. L'Internet ne permettant pas d'assurerl'integrite de ce message electronique susceptible d'alteration, BNP Paribas (et ses filiales) decline(nt) toute responsabilite au titre de ce message dans l'hypotheseou il aurait ete modifie, deforme ou falsifie. N'imprimez ce message que si necessaire, pensez a l'environnement.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform