Beste, Reeds sinds enkele maanden probeer ik zonder succes een kredietaanvraag voor een MacBook Air van Apple (dossiernummer: 113000294991) te annuleren. Ik heb reeds meerdere mails gestuurd en tot tweemaal toe de klantendienst van Cetelem gecontacteerd, maar zonder succes (zie onderstaande berichten). Tot overmaat van ramp kreeg ik vandaag een herinnering voor een onbetaalde schijf van de lening die ik dus al sinds 3 dagen na de aanvraag probeer te annuleren.Mijn eerste contact bij de klantendienst van Cetelem, een drietal dagen na de aanvraag (die door een technisch probleem overigens niet kon worden afgerond), verzekerde me ervan dat, indien ik een mail naar mycredit@cetelem zou sturen, de aanvraag kosteloos geannuleerd kon worden aangezien ik me nog binnen de opzegtermijn van twee weken bevond deze collega vond zelfs geen dossier terug op mijn naam (!) Een tweede telefoontje en drie emails later, blijf ik mails en telefoonberichten krijgen die simpelweg de aanvang van de eerste afbetaling aankondigen. Drie weken geleden antwoordde een medewerker van Cetelem dat Apple op de hoogte was, maar zij het bedrag moeten terugstorten vooraleer de aanvraag geannuleerd kan worden. Dit is echter geen correcte gang van zaken: ik heb er reeds meerdere keren op gehamerd dat bij de ‘afronding’ van mijn initiële online kredietaanvraag een technische foutmelding ervoor zorgde dat deze niet kon worden afgerond (!) Om nog maar te zwijgen van mijn eerste contact bij Cetelem die me ervan verzekerde dat er géén kredietaanvraag op mijn dossiernummer stond. Overigens vielen mijn vorige pogingen tot annulering via mycredit@cetelem.be grotendeels in dovemansoren. De annulering in kwestie wordt mij simpelweg onmogelijk gemaakt door mij in eerste instantie ervan te verzekeren dat er geen dossier op mijn naam staat, om nadien tóch de aanvraag op te starten en mijn mails tot dusver – op één antwoord na – te negeren. Daarnaast heb ik de bestelde computer nooit opgehaald en zou de bestelling via Apple, ten gevolge van het niet ophalen, automatisch geannuleerd moeten zijn. Bovendien heeft mijn opgegeven bankrekening momenteel geen provisie, en zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen indien de eerste schijf toch zal worden aangerekend door Cetelem. Hopelijk haalt deze klacht iets uit. Met vriendelijke groet, Raphaël Van Cappellen