Beste,Mijn vrouw A.V is op 9 februari 2024 opgelicht. Ze zou een lening aangegaan zijn van 14 000 euro. Na lang aandringen kregen we geen verdere info door de Wet op de Privacy. Door het parket kregen we eindelijk de kredietaanvraag en de aflossingstabellen op 15 maart 2024. De gegevens bij de kredietaanvraag zijn volkomen onjuist. Enkel de gegevens van haar identiteitskaart, bankgegevens waren juist. Bovendien had men dadelijk kunnen zien dat de andere gegevens niet klopten. Was men hier alert voor geweest, hadden we deze schade niet gehadTestaankoop en onze eigen bank vroegen zich dan ook af hoe een elektronische ondertekening verloopt en hoe de kredietinstelling er zeker van was dat mijn vrouw diegene was, die de kredietaanvraag deed.Wij kregen geen aflossingstabellen omdat ook het mailadres onjuist was.Wat we wel kregen was een bericht op 29 februari van 8810 met 2 berichten tegelijkertijd. Een om via de link te ondertekenen (Wat?). En een dat er op 9 maart een sms 379 euro zou afgehaald worden van mijn rekening.Toen ik meldde dat dit een fraudegeval was, heeft men hier geen rekening mee gehouden. Ik had nochtans de PV doorgestuurd. De mail was direct en er was geen bemiddeling mogelijk. Daarop heeft mijn dadelijk de 14 000 euro teruggestort met natuurlijk de nodig kosten bovenop omdat ze zich schaamde en zo vlug mogelijk van alles af wilde zijn. Toch stellen wij ons vragen.De manier waarop u reclame maakt voor een snelle elektronisch lening is een paradijs voor fraudeurs. Mijn vrouw had al snel door dat ze met een oplichter te maken had en had de samenwerking verbroken. Dit was buiten Cetelem gerekend, die met valse persoonsgegevens een krediet heeft toegekend. Daardoor is haar schuld nu vier keer zo groot.Ik raad iedereen aan om GEEN gebruik te maken van een digitale aanvraag bij Cetelem. Mijn vrouw had al eerder een klacht ingediend. We zijn een hele tijd verder en het bedrijf laat niets van zich horen. Ook dit zegt veel. Mijn vrouw heeft zeker fout gehandeld door naief vertrouwen. Toch zou een kredietinstelling een betrouwbare instelling moeten zijn. Deze manier van werken wordt een paradijs voor oplichters indien men niet alerter is bij een elektronische kredietaanvraag.