Centrum voor Afstandonderwijs

Centrum voor Avondonderwijs Onderwijs - Opleiding

Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Annulatieprobleem

Beste, Ik schreef mij in bij het centrum voor avondonderwijs voor een cursus Barista in mei/juni 2024. De 8 lessen zouden doorgaan op donderdag, maar enkele weken voor de start werd doorgegeven dat de lessen niet meer op donderdag maar op vrijdag zouden doorgaan. Ik kon mijn professionele agenda niet meer wijzigen en vroeg dus een terugbetaling aan van de cursus. Ik kreeg hier nooit antwoord over. Ik hoopte dan op een voucher, maar ook hier kreeg ik geen antwoord. Ondertussen houd ik de cursus verder in de gaten maar zijn er geen mogelijkheden meer die passen met mijn professionele agenda, dus ik zou alsnog een terugbetaling wensen. Heb ik hier recht op?

Opgelost

Terugbetalingsprobleem

Ik schreef me in voor een opleiding die 2 dagen vooraf wordt geannuleerd. Dus uiteraard mijn cursusgeld teruggevraagd, waar ik ook recht op heb . Al x aantal keren gebeld en ondanks op hun site na 14 dagen terugbetaling, na 7 weken nog geen cent gezien.

Opgelost

Spaanse les niet zoals omschreven

Beste, Ik en mijn vriendin hadden ons ingeschreven voor een cursus spaans voor beginners in mechelen. De eerste les hadden we gemist door dat we vertraging hadden met onze vlucht. Bij de start van de 2 de les bleek dat er nog maar de helft van de mensen was gekomen van de 1ste les, dit omdat de leerkracht geen nederlands en ook geen engels sprak. Ook werd er gezegd dat alles werd voorzien voor de les te kunnen volgen dit blijkt ook niet te zijn. Cursus moesten we zelf afdrukken en er zijn oefeningen in de cursus die je met een cd moest doen en deze cd hebben we nooit gekregen. Na 30min in de les die enkel spaans was hebben ik en mijn vriendin besloten om de les te stoppen, dit omdat de leerkracht op dat moment zei dat we ook via google translate anders konnen communiceren met haar. Dit verwacht je niet van een beginners les spaans. Er Zijn al mails gestuurd met de instanties maar zij geven geen optie die mogelijk zijn of vergelijkbaar zijn om dit op te lossen. Als we vragen voor het bedrag terug te storten krijgen we enkel het antwoord dat dat niet mogelijk is. Ze geven ons de oplossing om een digitale les te volgen die bijna de helft goedkoper is maar zelf dan willen ze het verschil tussen de lessen niet terug betalen. In bijlage zet ik ik nog de gestuurde mails. Ik hoop alvast dat jullie ons kunnen helpen. Alvast bedankt Pieter Claes

Opgelost

Terugbetalingsproblemen

Ik had graag melding gemaakt omtrent problemen bij/met het Centrum Voor Avondonderwijs. Op 13 oktober 2024 kocht ik online een cursus Handreflexologie bij hen aan die zou starten op 15 januari 2025 Op 23 december kreeg ik van hen een mail dat de cursus werd uitgesteld naar 7 mei 2025. Aangezien dit voor mij niet mogelijk is omwille van mijn hoofdberoep, heb ik dit dezelfde dag nog aan hen laten weten en gevraagd voor een annulering. Dit werd gevolgd door een resem mails waarin men mij alternatieve cursussen en dergelijke voorstelde, waarin ik niet geïnteresseerd ben en/of die ook niet mogelijk zijn i.v.m. de combinatie met mijn andere job. Telkens opnieuw bevestigde ik dat ik wel degelijk een annulering wenste. Aangezien hier telkens x-aantal dagen over gingen, nam ik na het derde voorstel van de school (telkens nadat ik alweer had bevestigd dat ik geen alternatief wenste) telefonisch contact op aangezien dit sneller zou gaan en ik niet weer zoveel dagen zou moeten wachten voor we hiermee verder konden. De dame die ik sprak, vond het een goed idee om tot 3x toe de telefoon neer te leggen. Ik stuurde opnieuw een mail waarin ik kort en bondig schreef dat ik een onmiddellijke terugbetaling en afhandeling wou. Ondertussen zijn we vele mails en telefoontjes verder waarna me telkens verzekerd wordt dat dit in orde gebracht zal worden. Echter heb ik daar geen goed oog in gezien de grote hoeveelheid reviews en klachten op onder andere Turstpilot en Test Aankoop van andere cursisten. Ook vond ik een verslag van een vergadering van de Commissie van Onderwijs op de site www.vlaamsparlement.be van 10 juni 2021 waarin wordt beschreven dat 58 een klacht tegen CVA zouden neerleggen. Zelfde reden als bij mij en de andere cursisten van wie je de talrijke verhalen kunt lezen op de andere sites. Blijkbaar is dit probleem sinds 2021 dus nog niet opgelost en doet CVA rustig voort met de wanpraktijken. Aangezien ik de cursus online kocht, geniet ik kopersbescherming voor aankopen vanop afstand. Ik heb de regelgeving hieromtrent erop nagelezen en ik voldoe aan de voorwaarden voor een terugbetaling. Waarom CVA dan zowel mij als andere cursisten zo aan het lijntje blijft houden voor cursussen die door hen zelf worden verplaatst, is me een raadsel. Kan dit zomaar blijven gebeuren dan? Al al die jaren lang? Waarom wordt dat getolereerd en wordt er niets ondernomen? Als je telkens geld aanneemt van mensen en dan weigert terug te betalen terwijl zij vallen onder de consumentenwetgeving van aankopen op afstand, is dit toch een misdaad? Of zie ik dit verkeerd?

Opgelost

Problemen met examen

Beste, Op maandag 30/09/24 kocht ik de cursus hondentrainer aan. Dit is een herwerkte cursus sinds 20/08/24. Na enkele problemen met het oplossen van taken die nog gebaseerd waren op de oude cursus kon ik op vrijdag 13/12/24 het examen afleggen. Het examen was echter niet aangepast aan de nieuwe cursus en was nog gebaseerd op de oude cursus. Ik kon niet alle vragen juist oplossen en wou niet gokken (giscorrectie). Ik haalde bijgevolg de vereiste 60% niet. Ik nam herhaaldelijk contact op met de studiebegeleiders maar er komt geen oplossing. Ik werd eerst verweten dat ik me beter op een examen met voorbereiden. Wanneer het probleem bij hen duidelijk werd gingen ze dit intern oplossen. Mijn vraag was om het examen te quoteren op de vragen die wel aansluiten bij de nieuwe cursus. Ze vonden dit geen oplossing en ik moet het examen opnieuw maken. Er is echter nog steeds geen nieuw examen beschikbaar en de docente laat niets van zich horen. Ik kocht ook nog een tweede cursus van dezelfde docente aan maar ik wil deze liever terugstruren en mijn geld terug krijgen. Op deze vraag kreeg ik jammergenoeg ook een negatief antwoord. Er wordt steeds beloofd dat er naar een oplossing wordt gezocht maar ik moet altijd zelf contact opnemen. Mijn frustratie zou opgelost zijn als ik geen nieuw examen moet maken en gequoteerd word op het reeds gemaakte examen en als ik de andere curus mag terugsturen met terugbetaling want er is helemaal geen vertrouwen meer in de docente.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform