Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
levering + plaatsing stacaravan
In september 2020, tijdens de opendeurdagen aldaar, hebben wij een stacaravan, merk EUROPA - model RHODES 10m-3,7m/2 bed, aangekocht bij caravans DESMET YANNICK in Middelkerke. Bij de ondertekening van de aankoop, zou de caravan geleverd worden maart-april 2021. De caravan stond vermeld als IN STOCK? op de website van DESMET. Wij zijn ondertussen 23 augustus 2021 en hebben nog steeds geen caravan. Volgens telefonisch contact op heden zou onze caravan in Engeland klaar staan om verscheept te worden. Dus eind augustus zal waarschijnlijk ook niet meer haalbaar zijn.In oktober 2020 werd door ons een voorschot van 15.000 € betaald, later nog eens 2066 € voor de aan te leggen grasmatten. De resterende bedragen dienen wij dan te betalen bij levering/plaatsing.De algemene verkoops- en factuurvoorwaarden zijn natuurlijk zo opgesteld dat wij geen verhaal hebben tegen wat er nu gebeurt. Wel werden wij nooit door caravans DESMET op de hoogte gebracht van de tussentijdse of uiterste data, terwijl zij dit vermelden in hun verkoopsvoorwaarden ( art 3.1 ). Wij hebben steeds zelf het bedrijf gecontacteerd hetzij telefonisch hetzij ter plaatse in de firma na bezoek aan onze staanplaats , Polderpark - Nieuwpoort - nr 328.Wij hebben Polderpark tijdens de maanden apr-mei-juni 2021 bezocht. Het is zeer frustrerend te moeten aanzien dat tijdens de voorbije maanden tientallen nieuwe caravans werden geleverd, merk EUROPA , terwijl wij al 11 manden geleden de onze hebben besteld. Ook temeer daar corona steeds wordt aangehaald als excuus. Op een afdruk van de website van ons model , type RHODES 10 M , stond destijds zelfs genoteerd - IN STOCK.Eind juni 2021 hadden wij een afspraak met Christopher van de firma. Hij bevestigde ons toen, mondeling, dat onze caravan eind augustus er zou staan met terras en tuinhuis.Wat konden wij doen, nog even wachten want we vreesden dat na ons telefoontje vandaag , we nog langer zouden moeten wachten.Op 24/8/2021 telefonisch contact genomen met verblijfspark polderpark. Blijkbaar zou er nu een tekort zijn aan terrastegels en zou de firma die deze plaatst op een andere camping bezig zijn. Tevens zegt men dat eerst de caravan er moet staan alvorens het terras kan worden aangelegd, hetgeen niet het geval is met de sleutel op de deur-caravans, daar wordt alles voorzien en dan wordt de caravan geplaatst. Een mens zou voor minder gefrustreerd geraken.Heden 27/08/2021 nog steeds geen antwoord van caravans Desmet, waar is de service naar de cliënt toe. Enkel verkopen telt. Triest.Wij krijgen dan toch een sms met de melding dat de caravan zal geplaatst worden op 10/9/2021. Op dinsdag 7/9/2021 zijn wij gaan kijken naar Polderpark . Onze caravan stond op de parking. Op de plaats waar onze caravan zou komen te staan , is er echter nog niets veranderd.Bijgevolg begeven ons naar de burelen van caravans DESMET in Middelkerke. Na een halfuur worden wij te woord gestaan door Christopher, wij voelen ons allerminst welkom. Wanneer wij vragen naar het tijdstip van definitieve oplevering, wordt ons gezegd nog wat geduld te hebben zonder hier een termijn te kunnen opplakken. Opnieuw druipen wij zeer ontgoocheld en gefrustreerd af.Het is nu 15/9/2021 en vanaf 17/9/2021 zijn er terug opendeurdagen bij caravans DESMET. Opnieuw wordt er een jaar gratis + mini iPad beloofd bij aankoop van een nieuwe caravan.Op 17/9/2021 begeven wij ons opnieuw naar Polderpark te Nieuwpoort. Wij stellen vast dat er op de plaats nummer 328, waar normaliter onze caravan komt te staan, een model Rhodes staat, doch een groter model. Wij stellen vast dat de onze nog steeds onaangeroerd op de parking staat met een zwarte streep op de kant van de deur.Wij begeven ons hierop naar de opendeurdagen te Middelkerke. Wij merken er DESMET Yannick op en interpelleren hem over de toestand. Hij verwijst ons naar de genaamde Andy, de persoon die zich bezighoudt met het plannen van de plaatsing van de caravans.Tijdens ons onderhoud zegt hij ons dat bij vergissing een andere caravan op onze plaats is terechtgekomen. Hij zegt ons dat begin van volgende week, week van de 21 september 2021 , deze zal worden verplaatst en de onze er zal komen te staan. Hij belt tevens naar een iemand , in de Franse taal, om tevens de terrastegels te voorzien.Hij zegt ons dat de caravan en de tegels, maar zonder tuinhuis en zonder grasmatten, eer zou staan tegen midden oktober 2021.Op donderdag 23/09/2021 om 14.40 uur stellen wij vast dat onze caravan nog steeds onaangeroerd op de parking van verblijfpark Polderpark staat. Wij nemen hiertoe telefonisch contact met de genaamde Andy en vragen hem waarom. Met een sneer zegt hij ons dat hij heeft gezegd dat de caravan zou verplaatst worden als zijn mannen tijd zouden hebben maar zeker tegen einde september 2021.Dit is de zoveelste ontgoocheling. Wij geven de moed op.Waar blijven de gezegdes tijdens de aankoop :- tegen maart/ april 2021 wordt de caravan volledig afgeleverd, geplaatst met grasmatten, tuinhuis en terras- jaar 2021 gratis staanplaats:- de caravan was in stock.Wij zijn nu 23 september 2021 en staan nog even ver als tijdens onze aankoop september 2020. Wij vermoeden dat we tegen eind dit jaar nog steeds geen volledig afgeleverde caravan zullen hebben. Wat staat eer tegenover NIETS.Terwijl wijzelf nog steeds wachten en wachten, worden er caravans geleverd , geplaatst en volledig afgewerkt verkocht met sleutel op de deur. Hiervoor heeft men dan wel materiaal. De onze is meer dan een jaar geleden besteld en nu blijken er geen terrastegels noch tuinhuizen noch grasmatten beschikbaar te zijn. Hoe kun je dat goedpratenDe klant wordt echt veel beloofd en gezegd maar ondertussen gebeurt er niets. De klant koning, neen de klant is echt slachtoffer. Het is een psychische marteling met slapeloze nachten en andere kwalen tot gevolg, Wat een reclame voor caravans DESMET.
Onbeschikbaarheid vaste campeerplaats met overmatige kosten zonder tegenprestatie
Beste, wij verblijven al enkele jaren op het caravanpark Polderpark in Nieuwpoort. Wij betalen jaarlijks huurgeld van ongeveer 2850 euro om hier te mogen staan.Eind september worden de caravans, waaronder die van ons, van hun vaste staanplaats verplaatst naar de parking. Dit omdat ze de camping willen aanpassen en vernieuwen. Ten vroegste vanaf april 2021 zou onze caravan terug geplaatst worden van de parking op een betonplaat. Indien we onze campingplaats terugwillen, dienen we hiervoor ongeveer 9000 euro te betalen (dit voor gras, een tuinhuis en een terras). Dit dwingt ons om het park te verlaten daar wij hiermee niet akkoord gaan. Omdat we het park verlaten moeten we ongeveer 3000 euro betalen. Wij gaan hiermee niet akkoord. Wij wensen een tegemoetkoming voor de maanden oktober, november en december daar wij voor deze maanden hebben betaald maar er niet mogen verblijven. Andere eigenaars zijn ook lid van Test Aankoop en hebben hiervoor een klacht ingediend. Hun klacht wordt behandeld door advocaat P.S.I.
problemen afwerkingen + herstellingen + extra kosten
Beste, Ik bestelde bij jullie een New Jersey caravan in de periode 04/04/2019 voor perceel 263 te sunpark Wenduine, t.o.h heb ik nog steeds geen officieel factuur ontvangen en er werd klaar en duidelijk afgesproken voor een prijs all-in, dwz levering, plaatsing, en alle aansluitingen. Dakgoten werden aangesloten via uw onderaannemer op Sunpark Wenduine en er werd mij daarvoor 400 euro extra aangerekend, aangezien er werd afgesproken voor een prijs all-in, heb ik meegedeeld die extra kosten niet te betalen. Er werd toen beslist om al het materiaal van de aansluitingen van de dakgoten te verwijderen en dit zonder mij te verwittigen en zonder mijn akkoord om op mijn perceel perceel te betreden. Ook bij mijn zoon perceel 228 te Sunpark Wenduine werd er een prijs all-in afgesproken en krijgt hij ook een extra factuur van 400 euro aangeboden voor de aansluitingen van de dakgoten, terwijl er duidelijk staat in het verkoopcontract aansluitingen inbegrepen + dat zijn dakgoten wit zijn en jullie aansluitingen gewone goedkope grijze pvc aansluitingen, men zou verwachten dat jullie op ten minste ook witte aansluitingen zouden gebruiken + dat hij al 1 jaar wacht dat alle mankementen die al verschillende keren doorgegeven werden nog steeds niet hersteld zijn, vaatwasser nog steeds niet afgewerkt en dat zijn caravan zo scheef staat als een hak. Het is ongehoord voor een bedrijf als Desmet caravan dat er zo amateuristisch en slordig te werk gaat.
Factuur niet volledig en word betwist
Betwiste factuur: Referentie: VFCC/2019/2551/29 Graag volgende bewijzen gekregen:- Een door mij afgetekende werkbon met de uitgevoerde werken, gewerkte uren en materiaal die ik zou hebben goedgekeurd. Daar er vooraf geen enkele offerte of overeenkomst gemaakt is. - Stuk hout van 1.5 meter bij 1.5 meter: prijs 73.00 euro ex btw, dit bedrag is veel te hoog volgens mij. Graag bewijs van prijs aankoop, daar dit volgens de factuur speciaal voor dit werk aangekocht is.- Europ zekeringen UK B6: (zie foto) UK deze zouden niet wettelijk zijn, er zijn nieuwe geplaatst (zie foto) hier een creditnota van 36.00 euro ex btw. deze verbetering/vernieuwing is gebeurt door mezelf.-Aftakdoos caravan: deze werkt niet. Dit is telefonisch en per e-mail doorgegeven. Deze is ook door mij in orde gebracht. hier een creditnota van de werkuren.- Interventie inclusief verplaatsing: 423.50 euro, totaal onoverzichtelijk, hier vraag ik het uurloon, bewijs begin en einde van de werken. Deze factuur betwist ik.-Intussen heb ik wel al 423.50 euro betaald voor de interventie.Alvast mijn dank voor uw antwoord,met vriendelijke groeten,vanwege,Pat Stevens
Problemen met service na verkoop
Vorig jaar hebben mijn vriendin en ik een stacaravan aangekocht bij Caravancenter Desmet. De stacaravan was haar laatste droom gezien de onvoorspelbaarheid van haar ongeneeslijke ziekte. Ze dacht er rustig ziek te kunnen zijn in een afgewerkt, werkend verblijf. We zijn van nature geen mensen die moeilijk doen maar het loopt nu wel de spuigaten uit en we zijn ten einde raad. Van in het begin vertoont de caravan mankementen waarvan wij de firma meerdere malen op de hoogte hebben gesteld (met filmpjes en foto's ed) echter met veel beloftes zonder resultaat en dat terwijl de garantieperiode nog loopt! We hebben uiteindelijk een advocate onder de arm genomen die meerdere aangetekende brieven heeft gestuurd met daarin de vraag om de nodige herstellingen uit te voeren. Maar zelfs een dreiging tot dagvaarding heeft geen resultaat. Verder kunnen wij financieel niet gaan, zelfs de kosten van de advocate geraken er maar amper bij. Wat bij ons vooral knaagt is de onrechtvaardigheid. We kopen een nieuwe caravan waarvan we verwachten dat ze eruit ziet als het toonzaalmodel en ook naar behoren functioneert. Wat ons volledig heeft verbouwereerd is de laatste opmerking van de firma nl. dat we dan maar een duurdere caravan hadden moeten kopen!Deze klacht is onze laatste strohalm...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten