Terug

levering + plaatsing stacaravan

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. P.

Naar: Caravancenter Desmet

24/09/2021

In september 2020, tijdens de opendeurdagen aldaar, hebben wij een stacaravan, merk EUROPA - model RHODES 10m-3,7m/2 bed, aangekocht bij caravans DESMET YANNICK in Middelkerke. Bij de ondertekening van de aankoop, zou de caravan geleverd worden maart-april 2021. De caravan stond vermeld als IN STOCK? op de website van DESMET. Wij zijn ondertussen 23 augustus 2021 en hebben nog steeds geen caravan. Volgens telefonisch contact op heden zou onze caravan in Engeland klaar staan om verscheept te worden. Dus eind augustus zal waarschijnlijk ook niet meer haalbaar zijn.In oktober 2020 werd door ons een voorschot van 15.000 € betaald, later nog eens 2066 € voor de aan te leggen grasmatten. De resterende bedragen dienen wij dan te betalen bij levering/plaatsing.De algemene verkoops- en factuurvoorwaarden zijn natuurlijk zo opgesteld dat wij geen verhaal hebben tegen wat er nu gebeurt. Wel werden wij nooit door caravans DESMET op de hoogte gebracht van de tussentijdse of uiterste data, terwijl zij dit vermelden in hun verkoopsvoorwaarden ( art 3.1 ). Wij hebben steeds zelf het bedrijf gecontacteerd hetzij telefonisch hetzij ter plaatse in de firma na bezoek aan onze staanplaats , Polderpark - Nieuwpoort - nr 328.Wij hebben Polderpark tijdens de maanden apr-mei-juni 2021 bezocht. Het is zeer frustrerend te moeten aanzien dat tijdens de voorbije maanden tientallen nieuwe caravans werden geleverd, merk EUROPA , terwijl wij al 11 manden geleden de onze hebben besteld. Ook temeer daar corona steeds wordt aangehaald als excuus. Op een afdruk van de website van ons model , type RHODES 10 M , stond destijds zelfs genoteerd - IN STOCK.Eind juni 2021 hadden wij een afspraak met Christopher van de firma. Hij bevestigde ons toen, mondeling, dat onze caravan eind augustus er zou staan met terras en tuinhuis.Wat konden wij doen, nog even wachten want we vreesden dat na ons telefoontje vandaag , we nog langer zouden moeten wachten.Op 24/8/2021 telefonisch contact genomen met verblijfspark polderpark. Blijkbaar zou er nu een tekort zijn aan terrastegels en zou de firma die deze plaatst op een andere camping bezig zijn. Tevens zegt men dat eerst de caravan er moet staan alvorens het terras kan worden aangelegd, hetgeen niet het geval is met de sleutel op de deur-caravans, daar wordt alles voorzien en dan wordt de caravan geplaatst. Een mens zou voor minder gefrustreerd geraken.Heden 27/08/2021 nog steeds geen antwoord van caravans Desmet, waar is de service naar de cliënt toe. Enkel verkopen telt. Triest.Wij krijgen dan toch een sms met de melding dat de caravan zal geplaatst worden op 10/9/2021. Op dinsdag 7/9/2021 zijn wij gaan kijken naar Polderpark . Onze caravan stond op de parking. Op de plaats waar onze caravan zou komen te staan , is er echter nog niets veranderd.Bijgevolg begeven ons naar de burelen van caravans DESMET in Middelkerke. Na een halfuur worden wij te woord gestaan door Christopher, wij voelen ons allerminst welkom. Wanneer wij vragen naar het tijdstip van definitieve oplevering, wordt ons gezegd nog wat geduld te hebben zonder hier een termijn te kunnen opplakken. Opnieuw druipen wij zeer ontgoocheld en gefrustreerd af.Het is nu 15/9/2021 en vanaf 17/9/2021 zijn er terug opendeurdagen bij caravans DESMET. Opnieuw wordt er een jaar gratis + mini iPad beloofd bij aankoop van een nieuwe caravan.Op 17/9/2021 begeven wij ons opnieuw naar Polderpark te Nieuwpoort. Wij stellen vast dat er op de plaats nummer 328, waar normaliter onze caravan komt te staan, een model Rhodes staat, doch een groter model. Wij stellen vast dat de onze nog steeds onaangeroerd op de parking staat met een zwarte streep op de kant van de deur.Wij begeven ons hierop naar de opendeurdagen te Middelkerke. Wij merken er DESMET Yannick op en interpelleren hem over de toestand. Hij verwijst ons naar de genaamde Andy, de persoon die zich bezighoudt met het plannen van de plaatsing van de caravans.Tijdens ons onderhoud zegt hij ons dat bij vergissing een andere caravan op onze plaats is terechtgekomen. Hij zegt ons dat begin van volgende week, week van de 21 september 2021 , deze zal worden verplaatst en de onze er zal komen te staan. Hij belt tevens naar een iemand , in de Franse taal, om tevens de terrastegels te voorzien.Hij zegt ons dat de caravan en de tegels, maar zonder tuinhuis en zonder grasmatten, eer zou staan tegen midden oktober 2021.Op donderdag 23/09/2021 om 14.40 uur stellen wij vast dat onze caravan nog steeds onaangeroerd op de parking van verblijfpark Polderpark staat. Wij nemen hiertoe telefonisch contact met de genaamde Andy en vragen hem waarom. Met een sneer zegt hij ons dat hij heeft gezegd dat de caravan zou verplaatst worden als zijn mannen tijd zouden hebben maar zeker tegen einde september 2021.Dit is de zoveelste ontgoocheling. Wij geven de moed op.Waar blijven de gezegdes tijdens de aankoop :- tegen maart/ april 2021 wordt de caravan volledig afgeleverd, geplaatst met grasmatten, tuinhuis en terras- jaar 2021 gratis staanplaats:- de caravan was in stock.Wij zijn nu 23 september 2021 en staan nog even ver als tijdens onze aankoop september 2020. Wij vermoeden dat we tegen eind dit jaar nog steeds geen volledig afgeleverde caravan zullen hebben. Wat staat eer tegenover NIETS.Terwijl wijzelf nog steeds wachten en wachten, worden er caravans geleverd , geplaatst en volledig afgewerkt verkocht met sleutel op de deur. Hiervoor heeft men dan wel materiaal. De onze is meer dan een jaar geleden besteld en nu blijken er geen terrastegels noch tuinhuizen noch grasmatten beschikbaar te zijn. Hoe kun je dat goedpratenDe klant wordt echt veel beloofd en gezegd maar ondertussen gebeurt er niets. De klant koning, neen de klant is echt slachtoffer. Het is een psychische marteling met slapeloze nachten en andere kwalen tot gevolg, Wat een reclame voor caravans DESMET.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform