Meest recente klachten

P. S.
25/04/2024

CAMBIO autodelen

CAMBIO AUTODELENVóór het vertrek en vóór het starten, dient elke CAMBIO gebruiker de wagen te controleren op eventuele schade. Op dinsdag 2 april 2024 stel ik krassen vast aan de zijflank en een indeuking boven het achterste wiel (zie foto’s). Ik meld dit aan CAMBIO en bezorg hen foto’s die genomen zijn om 09u39 of zes minuten vóór het starten van de wagen (zie bijlage).Op 4 april krijg ik een email van schadebeheer dat ‘er schade vastgesteld werd door de gebruiker na u’’ en dat ik CAMBIO geen bericht van schade heb toegestuurd voor ik met de wagen vertrok. Ik reageer door hen te verwijzen naar mijn mail van 2 april mét de foto’s gericht aan de klantendienst van CAMBIO : ”ze zullen dit verder opvolgen.”Op 5 april laat CAMBIO mij plots weten dat de schade reeds op 25 maart werd vastgesteld. Toen had ik inderdaad een wagen geserveerd van 14 tot 16 uur maar bij de voorafgaandelijke check van de wagen had ik géén schade vastgesteld (... en tijdens de rit nergens tegenaan gereden). Bizar : opeens wijzigt CAMBIO de datum waarop de schade zich ‘zou moeten hebben’ voorgedaan. Of, er verstrijken 10 dagen tussen het doorgeven van de schade “door de gebruiker na mij” (25/03) en de ingebrekestelling (04/04). Ik betwist andermaal. CAMBIO zegt : “we zullen uitzonderlijk de gebruiker voor u bevragen over de eventuele aanwezigheid van deze schade ten tijde van zijn reservatie. Maar indien dit negatief blijkt, zullen we deze schade aan u doorrekenen.”En ja hoor, op 22 april laat CAMBIO mij weten dat de bevraging van de gebruiker voor mij, negatief is gebleken. Bijgevolg word ik geacht de schade te hebben toegebracht met als gevolg een kost van 555 euro. Conform de algemene voorwaarden bedraagt mijn aandeel hierin 200 euro (ik betaal maandelijks extra voor een Safety Pack, een verzekering bij schade of ongeval dat het eigen risico beperkt tot 200 euro). Het bedrag zal “verrekend worden op uw volgende factuur”.En dan nog dit. De gemelde schades moeten volgens CAMBIO ingeschreven staan op de schadelijst in het boordboek en aangeduid worden door schadestickertjes (een boze smiley - zie bijlage). Ik checkte het boordboek bij mijn eerstvolgende reservatie op 11 april en van de schade aan een zijflank is er geen woord terug te vinden in dat boordboek (laatst genoteerde schade dateert van 2023 - zie bijlage). Ik woon vlakbij de standplaats van CAMBIO en passeer er dagelijks. De schadestickers zijn er pas opgeplakt na 5 april. Door wie ? In het handschoenenkastje van de auto zijn er geen stickertjes te vinden. De gebruiker na mij, die de schade aan CAMBIO op 25 maart meldde, heeft dus nagelaten het boordboek in te vullen en de stickertjes aan te brengen. Is er überhaupt een melding van schade binnengekomen op 26 maart ? Van de gebruiker die de schade meldde ben ik uitgegroeid tot de gebruiker die de schade veroorzaakte. Ik ben heus wel bereid om te betalen, maar enkel als ik in fout ben gegaan. Ik herhaal nogmaals dat ik in deze sterk betwistbare casus niet verantwoordelijk ben. Los daarvan levert CAMBIO geen enkel bewijs : geen schriftelijke verklaring van de gebruiker voor en na mij. Geen foto’s. Geen bestek. Niks in het logboek. Is een expert ter plaatse geweest ? Kan die uitsluitsel geven over de mogelijke oorzaak van de schade ?Als klant van CAMBIO sta je machteloos. Zij bepalen wie de schade heeft aangericht, bepalen de kosten en kunnen zomaar het bedrag van je rekening halen. Laat dit een les zijn voor de huidige en toekomstige gebruikers. Check altijd de auto voor vertrek, neem foto’s van de eventuele schade, verstuur alles per email naar de klantendienst (telefonisch heb je geen enkel bewijs van aangifte) en houdt alle correspondentie zorgvuldig bij.Peter SecelleGulden Peerdenstraat 98310 Assebroek

Afgesloten
I. D.
27/03/2024

Schadevergoeding van 650 euro zonder bewijs

Beste, Op 26/02/2024 reserveerde ik een Cambio wagen aan het station in Herentals. Op 07/03/2024 ontving ik een mail dat er schade gemeld werd door de gebruiker na mij. Een onderzoek naar de omstandigheden wordt gestart. Het is geen beschuldiging aan uw adres als zijnde dat u de schade heeft veroorzaakt en deze verzuimd hebt te melden. Omdat ik zeker ben dat ik geen schade aan het voertuig heb veroorzaakt, ben ik hier niet op ingegaan. Ik ging ervan uit dat hun onderzoek dit ging uitwijzen. Op 26/03/2024 ontving ik opnieuw een mail waarin staat:“ De schade werd ons gemeld door de Cambio gebruiker die na u kwam en deze meldde voor vertrek.Wij achten de schade zichtbaar bij de verplichte controle voor vertrek.Volgens Cambio is de schade niet tijdens een stilstaande fase op onzestandplaats ontstaan. Dit soort schade komt meestal voor wanneer men met het voertuig een laag vast object raakt.Op ons voertuig werd onlangs een kostenraming/herstelling gedaan. De kost bedraagt 650 euro. Conform de algemene voorwaarden is uw aandeel hierin 650 euro.Dit bedrag wordt verrekend op uw volgende factuur en hiermee is het dossier gesloten.”Die zelfde dag heb ik een mail teruggestuurd:“Ik ben het niet eens met de beslissing omdat ik er zeker van ben dat ik deze schade niet veroorzaakt heb. Ik heb ondertussen 18 jaar mijn rijbewijs, ik heb nog nooit een ongeval gehad of schade aan een voertuig veroorzaakt. De schade die getoond wordt op de foto’s lijkt mij schade die je niet zomaar onopgemerkt veroorzaakt. Daarbij komend wil ik ook vermelden dat de wagen erg vuil was en dat het voertuig al erg veel schade had, waardoor nieuwe schade moeilijk op te merken is.”Een twee tal uren later kreeg ik hierop al antwoord:“ Wij stuurden u een eerste kennisgeving betreffende deze schade op 07/03/24. Deze bleef onbeantwoord.De reden waarom u werd aangerekend in dit dossier is het volgende:- Deze schade werd ons voor het eerst gemeld door de Cambio gebruiker die na u kwam en deze meldde voor vertrek (en vooraleer het voertuig werd gestart).- Wij achten de schade zichtbaar bij de verplichte controle voor vertrek. U moet weten dat elke Cambio gebruiker vanaf het moment hij/zij het voertuig start, hij/zij de volledige verantwoordelijkheid neemt over alle niet gemelde schade aan dat voertuig.Weersomstandigheden en of het al dan licht of donker is, zijn geen vrijstellingen op de verplichte controle voor vertrek.Bovendien was het voertuig op het moment van de melding door de Cambio gebruiker na u minstens even vuil. Ondanks het vuile voertuig was de schade toen wel degelijk zichtbaar.- Volgens Cambio is de schade niet ontstaan tijdens een stilstaande fase op onze standplaats. Dit soort schade komt meestal voor wanneer men met het voertuig een laag vast object raakt.”Opnieuw deel ik u mee dat ik betwist dat ik verantwoordelijk ben voor de veroorzaakte schade. Ik ben niet akkoord met het franchisebedrag van 650 euro dat aan mij in rekening is gebracht en wil hierbij mijn bezwaar kenbaar maken.Op 27/02/2024 heb ik gebruik gemaakt van een voertuig van Cambio, waarbij ik het voertuig in goede staat heb ontvangen. Bij het terugbrengen van het voertuig heb ik geen schade veroorzaakt en het voertuig in dezelfde staat teruggebracht als waarin ik het heb ontvangen.Desondanks ontving ik een schadeclaim van Cambio waarin mij wordt gevraagd om een franchisebedrag van 650 euro te betalen voor de schade die naar verluidt tijdens mijn gebruik van het voertuig is veroorzaakt. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, aangezien ik geen enkele schade heb veroorzaakt.Daarnaast kan ik getuigen aanleveren die kunnen bevestigen dat ik de schade niet heb veroorzaakt.Ik verzoek u vriendelijk om mijn bezwaar serieus te nemen en een herbeoordeling van de situatie uit te voeren. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van een misverstand of een foutieve beoordeling van de schade. Ik stel voor dat we samen naar een passende oplossing zoeken, waarbij ik niet onnodig opdraai voor kosten die ik niet heb veroorzaakt.Ik verzoek u om binnen twee weken te reageren op dit bezwaar en mij te informeren over de voortgang van de herbeoordeling van de schadeclaim. Mocht er geen bevredigende oplossing worden gevonden, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van juridische bijstand.Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en een constructieve afhandeling van deze kwestie.Met vriendelijke groet,De Meyer Inneke

Afgesloten
E. J.
18/01/2024

Tweemalig gefactureerd

Beste,Ik zou graag een volledige terugbetaling hebben van mijn inschrijving op Cambio. Het bedrag is 2 keer van mijn rekening gegaan (zie bijlage)Ik heb Cambio nooit kunnen gebruiken omdat de login bleef falen. Ik heb mijn contract nooit gebruikt en opgezegd, dus nu verwacht ik een volledige terugbetaling. Mvg,Evy Jacobs

Afgesloten
D. V.
30/12/2023

veel te veel gerekend

Ik stuurde deze mail naar Cambio, ze beloofden dat ze alles geregistreerd hadden, maar blijkt dat dit weer niet zo is, zie bijgevoegde mail : Ik kijk juist op mijn Cambio, klantnummer 25285 , en ik zie dat er voor 27 en 28 december , wij hadden een mini van 10 uur de 27ste tot 15 u de dag erna , en reden 18 km . , 233 euro is aangerekend ? ten eerste, wij brachten de auto al om 15 uur terug, konden hem niet afsluiten, hebben dan 2 x met jullie moeten bellen, voor er iemand kon zeggen wat we moesten doen, waarna jullie de auto hebben afgesloten, wij de sleutel mee naar huis moesten nemen, en er de morgen nadien iemand bij ons thuis de sleutel is komen afhalen, , dus dit bedrag is onmogelijk, wij brachten de auto binnen om 15 u en er werd ons gezegd aan de telefoon dat dit ook zo geregistreerd was door jullie. Er gebeuren de laatste tijd heel veel fouten bij Cambio, dit kan toch niet meer , ik stuur deze klacht door naar Test aankoop, want wij zijn echt niet tevreden met hoe de laatste tijd alles bij jullie loopt, ik reken er op dat dit bedrag zo snel mogelijk wordt aangepast . Ludo Van den Sande

Opgelost
D. V.
3/11/2023

onvoldoende service van Cambio, ontbreken van tankkaart enzoverder

deze mail stuurde ik naar Cambio : Wij hadden een wagen M11 gereserveerd van 28/10 tot heden 03/11 , mijn man heeft de wagen nu teruggebracht. Toen hij de wagen de 28ste oktober ’s avonds ging halen was hij niet bijgetankt en kregen wij onmiddellijk dit bericht toen hij hem startte, hij zegde ik zal dan morgen voor we op verlof vertrekken eerst gaan tanken, maar de volgende morgen bleek er geen tankkaart in de wagen te zitten, toen we belden zegde de dame ons, ja dan moet je zelf maar gaan tanken, we vertrokken op verlof, dit was niet voorzien, en ik vind dit echt geen service, wij zijn lid van 2019, en de laatste tijd is het altijd iets, vorige keer was er de wagen er niet toen we hem gingen halen, en dan zegde men ons , hij staat een km. Verder. Mijn man is slecht te been, loopt met een stok, hij kon dus geen km. Verder te voet gaan om die wagen te gaan halen. Dus zijn afspraak bij de kine afgezegd, omdat jullie geen wagen voorzien hadden. Nu zat er weer geen kaart in om te tanken. Wij hebben dan zelf getankt voor 61 , 43 euro, de 29ste ‘ morgens voor we vertrokken, maar dit is geen manier van doen , dit is het bewijs, want het benzinestation was niet open, en er kwam geen ticket uit de automaat, maar dit is het bewijs, want wij hebben zelf geen auto. Ik hoop dat U dit bedrag van de factuur aftrekt, zie onderaan de kopie van het bankafschrift Ik stuur dit ook door naar testaankoop, want wij vinden dat Cambio hoe langer hoe slechtere service geeft. Ludo Van den Sande 25285

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform