Terug

Schadevergoeding van 650 euro zonder bewijs

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. D.

Naar: Cambio Bruxelles

27/03/2024

Beste, Op 26/02/2024 reserveerde ik een Cambio wagen aan het station in Herentals. Op 07/03/2024 ontving ik een mail dat er schade gemeld werd door de gebruiker na mij. Een onderzoek naar de omstandigheden wordt gestart. Het is geen beschuldiging aan uw adres als zijnde dat u de schade heeft veroorzaakt en deze verzuimd hebt te melden. Omdat ik zeker ben dat ik geen schade aan het voertuig heb veroorzaakt, ben ik hier niet op ingegaan. Ik ging ervan uit dat hun onderzoek dit ging uitwijzen. Op 26/03/2024 ontving ik opnieuw een mail waarin staat:“ De schade werd ons gemeld door de Cambio gebruiker die na u kwam en deze meldde voor vertrek.Wij achten de schade zichtbaar bij de verplichte controle voor vertrek.Volgens Cambio is de schade niet tijdens een stilstaande fase op onzestandplaats ontstaan. Dit soort schade komt meestal voor wanneer men met het voertuig een laag vast object raakt.Op ons voertuig werd onlangs een kostenraming/herstelling gedaan. De kost bedraagt 650 euro. Conform de algemene voorwaarden is uw aandeel hierin 650 euro.Dit bedrag wordt verrekend op uw volgende factuur en hiermee is het dossier gesloten.”Die zelfde dag heb ik een mail teruggestuurd:“Ik ben het niet eens met de beslissing omdat ik er zeker van ben dat ik deze schade niet veroorzaakt heb. Ik heb ondertussen 18 jaar mijn rijbewijs, ik heb nog nooit een ongeval gehad of schade aan een voertuig veroorzaakt. De schade die getoond wordt op de foto’s lijkt mij schade die je niet zomaar onopgemerkt veroorzaakt. Daarbij komend wil ik ook vermelden dat de wagen erg vuil was en dat het voertuig al erg veel schade had, waardoor nieuwe schade moeilijk op te merken is.”Een twee tal uren later kreeg ik hierop al antwoord:“ Wij stuurden u een eerste kennisgeving betreffende deze schade op 07/03/24. Deze bleef onbeantwoord.De reden waarom u werd aangerekend in dit dossier is het volgende:- Deze schade werd ons voor het eerst gemeld door de Cambio gebruiker die na u kwam en deze meldde voor vertrek (en vooraleer het voertuig werd gestart).- Wij achten de schade zichtbaar bij de verplichte controle voor vertrek. U moet weten dat elke Cambio gebruiker vanaf het moment hij/zij het voertuig start, hij/zij de volledige verantwoordelijkheid neemt over alle niet gemelde schade aan dat voertuig.Weersomstandigheden en of het al dan licht of donker is, zijn geen vrijstellingen op de verplichte controle voor vertrek.Bovendien was het voertuig op het moment van de melding door de Cambio gebruiker na u minstens even vuil. Ondanks het vuile voertuig was de schade toen wel degelijk zichtbaar.- Volgens Cambio is de schade niet ontstaan tijdens een stilstaande fase op onze standplaats. Dit soort schade komt meestal voor wanneer men met het voertuig een laag vast object raakt.”Opnieuw deel ik u mee dat ik betwist dat ik verantwoordelijk ben voor de veroorzaakte schade. Ik ben niet akkoord met het franchisebedrag van 650 euro dat aan mij in rekening is gebracht en wil hierbij mijn bezwaar kenbaar maken.Op 27/02/2024 heb ik gebruik gemaakt van een voertuig van Cambio, waarbij ik het voertuig in goede staat heb ontvangen. Bij het terugbrengen van het voertuig heb ik geen schade veroorzaakt en het voertuig in dezelfde staat teruggebracht als waarin ik het heb ontvangen.Desondanks ontving ik een schadeclaim van Cambio waarin mij wordt gevraagd om een franchisebedrag van 650 euro te betalen voor de schade die naar verluidt tijdens mijn gebruik van het voertuig is veroorzaakt. Ik ben het hier absoluut niet mee eens, aangezien ik geen enkele schade heb veroorzaakt.Daarnaast kan ik getuigen aanleveren die kunnen bevestigen dat ik de schade niet heb veroorzaakt.Ik verzoek u vriendelijk om mijn bezwaar serieus te nemen en een herbeoordeling van de situatie uit te voeren. Ik ben ervan overtuigd dat er sprake is van een misverstand of een foutieve beoordeling van de schade. Ik stel voor dat we samen naar een passende oplossing zoeken, waarbij ik niet onnodig opdraai voor kosten die ik niet heb veroorzaakt.Ik verzoek u om binnen twee weken te reageren op dit bezwaar en mij te informeren over de voortgang van de herbeoordeling van de schadeclaim. Mocht er geen bevredigende oplossing worden gevonden, behoud ik mij het recht voor om verdere stappen te ondernemen, waaronder het inschakelen van juridische bijstand.Ik kijk uit naar uw spoedige reactie en een constructieve afhandeling van deze kwestie.Met vriendelijke groet,De Meyer Inneke

Berichten (1)

Cambio Bruxelles

Naar: I. D.

27/03/2024

BesteBedankt voor je mail! We hebben deze goed ontvangen.Cambio groeit snel en dat laat zich ook voelen in het aantal mails dat we te verwerken krijgen.  We doen ons best om je zo snel mogelijk verder te helpen! Wens je een dringend een antwoord, is het best dat je ons even opbelt. Graag vermelding maken dat je ons een e-mail hebt gestuurd.Met vragen over je reservaties of problemen onderweg neem je steeds contact op met de reservatiecentrale op 02 505 40 40 (24/7 bereikbaar). Voor vragen over je inschrijving, je abonnement of je facturen is onze klantendienst steeds beschikbaar via 09 242 32 17 (elke weekdag tussen 9u en 12u en 13u en 17u30).Heb je trouwens al gekeken op onze website? Daar vind je alvast heel wat informatie terug. Bekijk zeker het overzicht van de meest gestelde vragen of gebruik de zoekfunctie rechts bovenaan om snel te vinden wat je zoekt.  Met vriendelijke groetencambio klantendienst Vlaanderen--


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform