Meest recente klachten

T. M.
29/11/2025

Oplochting Bose

Enkele jaren geleden kochten we het multiroom systeem (SoundTouch) van Bose aan. In ons geval kochten we 4 verschillende producten. Het werd aangeprezen, omdat je tegelijk hetzelfde kon afspelen op de verschillende producten. Daarnaast werd het ook aangeprezen omdat het geïntegreerde TuneIn en Spotify heeft. Er zijn meerdere merken die dit hebben, maar wij kozen specifiek voor Bose, omdat deze preset knoppen heeft. Na slechts een goede 5 jaar van deze producten te kunnen genieten, krijg ik van een vriend de info doorgestuurd dat Bose heel dit systeem reduceerd tot slechts simpele Bluetooth boxen. Heel het multiroom gegeven en de functies van de preset knoppen verdwijnen volledig en dit al in februari 2026. Het systeem is niet meer het systeem waarom wij dit aankochten en dit voelt en is 100% oplichting. We worden gedwongen om nieuwe toestellen aan te schaffen als we opdezelfde manier een systeem wil hebben. Dit kan simpelweg niet. Je koopt toch ook geen auto en dat ze later de wielen er af komen halen? En dan aangeven “je kan nog altijd gezellig in de auto gaan zitten” maar heel de functie van de auto is verdwenen. Het kan niet anders dan dat er actie tegen ondernomen moet worden, omdat er wereldwijd zeer veel gedupeerde zullen zijn. Graag krijg ik uitleg hoe ik hier ook een bijdrage in kan leveren. Alvast bedankt

In behandeling
S. V.
10/11/2025

Boze stopzetting cloudondersteuning Wave sound systeem

Net toevallig op internet gelezen dat Bose zijn cloudondersteuning stopt op 18 febr 26. Ik heb een Wave SoundTouch system en een SoundTouch 10 die nog perfect werken. Die zijn dus voor de vuilbak. En dan maar toeteren over het milieu maar als het over geld gaat telt dit niet meer. Hoeveel perfect werkende toestellen zullen hier wereldwijd weer in de vuilbak belanden. Er is sprake van een inruilactie maar dit gaat enkel over oortjes en draagbare toestelletjes, niet dat je geld terugkrijgt. En wie heeft nu nog vertrouwen in Bose? Mensen worden zelfs niet op de hoogte gebracht terwijl ze wel al je gegevens hebben. Dit is gewoon schandalig. Ik wil hier dan ook graag een klacht voor indienen en hoop dat veel mensen dit ook doen.

In behandeling
G. E.
14/10/2025

Bruikbaarheid toestel

Geachte, Wij hebben een Bose Soundtouch 30 serie 3, Twee Soundtouch 20 serie 3 en een Soundtouch 10, ook een homecinemasysteem van Bose. Alles tesamen voor meer dan 3000 €. Bose heeft nu verklaard de cloudondersteuning voor deze toestellen vanaf februari 2026 te stoppen. D.w.z. dat deze dure toestellen enkel nog als domme bluetoothspeakers kunnen gebruikt worden. Geen streamingsmogelijkheden meer, NIETS. Het laatste toestel hebben we in 2022 gekocht. Bij de aankoop is er nergens verklaard of gezegd dat deze toestellen onbruikbaar zouden worden. Dat is toch wel een grove schending van het vertrouwen van de koper. Zal alleszins nooit nog iets kopen van Bose. Vind het gewoon niet kunnen. Ik hoop dat Testaankoop iets zal ondernemen, daarvoor ben ik ook al vele, vele jaren lid. Met vriendelijke groeten Guido Eeckhout

Afgesloten
T. V.
31/01/2025

Betaald voor herstelling en hersteld toestel nooit teruggekregen

Wij stuurden in augustus 24 onze Bose TV speaker op naar Bose en betaalden vooraf voor de herstelling 89€ (speaker was 6 maanden buiten garantie). Sinds oktober hadden we herhaaldelijk telefonisch en via chat, mail contact met de klantendienst, wat een call-center blijkt te zijn die voor Bose werkt. Ze beloofden ons telkens om de speaker op te sturen, maar wij hebben nog niets ontvangen. We hebben een aangetekende brief gestuurd naar het adres van Bose in Tongeren ( stond op van onze factuur en het callcenter bevestigde dit als juist adres) maar kregen die brief terug omwille van : ontvangt geen briefwisseling meer. Het callcenter zegt dat ze ons niet meer kan verderhelpen. Wij wensen na 5 maand een herstelde TV speaker, of een nieuwe of minstens het geld van de herstelling en de kapotte speaker terug. Uitkijkend naar een oplossing.

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
J. H.
5/01/2025

Reparatie word niet uitgevoerd

Onderwerp: Klacht over niet-afgehandelde bestelling en vertraagde oplossing - Bose Sub 2 (Besteld bij Bax Music) Geachte heer/mevrouw, Ik wend mij tot u met betrekking tot een langlopende klacht over een bestelling van twee Bose Sub 2-subwoofers, die ik heb geplaatst bij Bax Music. De situatie is inmiddels al meer dan acht maanden aan de gang, en ondanks herhaalde pogingen van mijn kant om het probleem op te lossen, is er tot op heden geen bevredigende oplossing geboden. De bestelling betreft twee Bose Sub 2-subwoofers, maar ik heb slechts één subwoofer ontvangen, en de ontvangen box is ook niet correct geleverd. De problemen die ik heb ondervonden, zijn als volgt: 1. De subwoofer werd geleverd in een verkeerde doos (een doos van een L1 Pro 16) in plaats van de originele verpakking, waardoor ik de subwoofer niet correct kan stapelen of opslaan. 2. De elektrische kabel ontbrak bij de levering. 3. De beschermhoes was niet aanwezig, terwijl deze wel bij de aankoop was inbegrepen en essentieel is voor de veilige opslag en het transport van de subwoofer. Daarnaast is de tweede subwoofer tijdens de retourprocedure verloren gegaan, zoals bevestigd door een medewerker van Bose op 20 december 2024. De ontvangen subwoofer is bovendien nog altijd niet hersteld, hoewel ik daar maanden geleden om heb gevraagd. Dit betreft nu de tweede retour, en bij de eerste retour is er eveneens niets gedaan aan de box, wat de situatie nog frustrerender maakt. Het probleem is inmiddels al maanden bekend, maar er is geen enkele actie ondernomen om het op te lossen. De situatie wordt alleen maar ingewikkelder doordat de enige subwoofer die ik in mijn bezit heb, voor de derde keer moet worden teruggestuurd, wat betekent dat de oplossing nog maanden kan duren. Ik ben van mening dat deze vertragingen en fouten niet voldoen aan de redelijke termijn voor het oplossen van klachten, zoals vastgelegd in de consumentenwetgeving. De wettelijke garantietermijn is bovendien overschreden, en de situatie wordt steeds moeilijker te accepteren. Ik vraag u om advies over de mogelijke stappen die ik kan ondernemen om deze zaak snel en rechtvaardig op te lossen, en welke rechten ik heb om compensatie of een alternatieve oplossing af te dwingen. Indien nodig, kan ik de volledige communicatie met Bax Music en de details van mijn bestelling en klacht aanleveren. Alvast bedankt voor uw tijd en ik zie uw antwoord graag Met vriendelijke groeten , Jan heylen

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform